AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Like før påske solgte min venn huset sitt og det ble budrunde. På slutten var det to personer i budrunden, der den ene var en ukjent budgiver mens den andre var i familie med min venn, men han var inngiftet litt langt uti familien hans. Helt på slutten slengte broren til min venn seg inn i budrunden og la inn et bud, og dette var ingen klar over skulle skje, ikke engang min venn. Budgiver som var inngiftet trodde nok han kom til å sikre seg huset og ble veldig overrasket, men la inn et nytt bud ganske høyt og fikk boligen. I tiden etterpå viser det seg at kjøper mener at dette var planlagt fra min venns side, og han har laget mye styr og nå har det blitt drama i hans familie. Megler sier at alt gikk riktig for seg, og at dette er slikt som skjer i budrunder. Megler reagerer på at kjøper er så hissig og sur, og sier at det har hun ikke opplevd før. Hadde det vært en fremmed budgiver som slang seg på helt mot slutten, tror jeg ikke kjøper hadde blitt så sur. Er det ikke barnslig og egoistisk av kjøper å bli så forbannet? Anonymkode: f936a...aeb
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Det høres jo ut som avtalt spill mellom brødrene Hvis broren til din venn virkelig ønsket å kjøpe huset, så kunne han han gjort det på et tidligere tidspunkt og spart selger for meglerutgifter. Her har han bare vært med for å presse opp prisen. Jeg skjønner veldig godt at kjøper reagerer på den prosessen. Anonymkode: b78fd...ab7 12 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Jeg skjønner egentlig reaksjonen til kjøper. Det kan fremstå som planlagt for å tjene mer på salget. Anonymkode: 5a099...058 9
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres jo ut som avtalt spill mellom brødrene Hvis broren til din venn virkelig ønsket å kjøpe huset, så kunne han han gjort det på et tidligere tidspunkt og spart selger for meglerutgifter. Her har han bare vært med for å presse opp prisen. Jeg skjønner veldig godt at kjøper reagerer på den prosessen. Anonymkode: b78fd...ab7 Nei det var ikke avtalt spill og en spontan handling fra broren, som satt på gjerdet og lurte på om han skulle kjøpe boligen som feriehus. Ts Anonymkode: f936a...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Kjøper har meget romslig økonomi og tålte godt å betale 30 000,- ekstra for boligen. Å surmule i to uker for dette er jo helt på trynet. Da jeg kjøpte min første leilighet var vi kun to i budrunden helt til slutten, da det kom inn en fra sidelinjen og la inn et større bud. Jeg var ganske sikker på at leiligheten skulle bli min til en grei pris, men da dette skjedde mistet jeg litt hodet og la inn et større bud enn det økonomien min egentlig tålte. Jeg var litt betuttet akkurat der og da, men det var ingen som tvang meg til å legge inn et høyere bud. Ts Anonymkode: f936a...aeb 1
Trolltunge Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april (endret) Selvfølgelig lov, men begge de to kunne jo forhandlet om kjøp av huset i forkant, når de kjenner selger. Spart selger for meglerutgifter og styr, og dermed kanskje fått huset billigere. Antagelig satset begge på å få det billigst ved budrunder, men så slo det kanskje feil for dem. Det er ingenting å bli sur for. Egen strategi. Endret 24. april av Trolltunge 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Trolltunge skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig lov, men begge de to kunne jo forhandlet om kjøp av huset i forkant, når de kjenner selger. Spart selger for meglerutgifter og styr, og dermed kanskje fått huset billigere. Antagelig satset begge på å få det billigst ved budrunder, men så sli det kanskje feil for dem. Det er ingenting å bli sur for. Egen strategi. Som sagt var det en veldig spontan handling fra min venns bror. Han er en litt introvert mann og forteller ikke så mye hva som skjer i livet sitt, og det å ha planer om å kjøpe sin brors bolig tenkte han heller ikke på fortelle sin bror eller andre i familien. Ts Anonymkode: f936a...aeb
Snok1 Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april Selger står vel fritt til å akseptere hvilket bid h*n foretrekker? 2
Trolltunge Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som sagt var det en veldig spontan handling fra min venns bror. Han er en litt introvert mann og forteller ikke så mye hva som skjer i livet sitt, og det å ha planer om å kjøpe sin brors bolig tenkte han heller ikke på fortelle sin bror eller andre i familien. Ts Anonymkode: f936a...aeb Ja, men begge de to kjente valgte selv strategi angående huset, så ingen av dem har rett til å klage. Uansett.
A-hunter Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som sagt var det en veldig spontan handling fra min venns bror. Han er en litt introvert mann og forteller ikke så mye hva som skjer i livet sitt, og det å ha planer om å kjøpe sin brors bolig tenkte han heller ikke på fortelle sin bror eller andre i familien. Ts Anonymkode: f936a...aeb Tror du skal lete lenge før du finner noen som faktisk tror på denne historien. Det sagt, det har ikke skjedd noe ulovlig her. Å bruke familie for å øke budene har skjedd før og vil skje igjen. Det er jo en relativt stor nedside dersom det ikke fungerer, nok til at redelige mennesker stort sett lar det være. 11
AnonymBruker Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Snok1 skrev (Akkurat nå): Selger står vel fritt til å akseptere hvilket bid h*n foretrekker? Ja min venn aksepterte budet til den perifere slektningen. Geipen på kjøper hadde nok vært enda større hvis han ikke hadde fått kjøpt boligen, men heller solgt det til broren sin for en billigere penge. Ts Anonymkode: f936a...aeb
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april Trolltunge skrev (2 minutter siden): Ja, men begge de to kjente valgte selv strategi angående huset, så ingen av dem har rett til å klage. Uansett. Det er bare kjøperen som klager og han har nå laget et spetakkel i familien. Ts Anonymkode: f936a...aeb
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april A-hunter skrev (2 minutter siden): Tror du skal lete lenge før du finner noen som faktisk tror på denne historien. Det sagt, det har ikke skjedd noe ulovlig her. Å bruke familie for å øke budene har skjedd før og vil skje igjen. Det er jo en relativt stor nedside dersom det ikke fungerer, nok til at redelige mennesker stort sett lar det være. Min venn brukte ikke broren for å øke prisen. Jeg satt sammen med min venn mens budrunden pågikk, og jeg så hvor overrasket han ble når megleren ringte og sa at hans bror hadde kastet seg inn i budrunden. Broren hadde fortalt megler at han var bror til selger, men ikke fortalt selger/sin bror at han hadde planer om å overta boligen. Ingen andre av søsknene eller foreldrene visste dette heller. Ts Anonymkode: f936a...aeb
AnonymBruker Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min venn brukte ikke broren for å øke prisen. Jeg satt sammen med min venn mens budrunden pågikk, og jeg så hvor overrasket han ble når megleren ringte og sa at hans bror hadde kastet seg inn i budrunden. Broren hadde fortalt megler at han var bror til selger, men ikke fortalt selger/sin bror at han hadde planer om å overta boligen. Ingen andre av søsknene eller foreldrene visste dette heller. Ts Anonymkode: f936a...aeb Megleren sier da virkelig ikke HVEM som hiver seg på til en annen budgiver. Uansett hvem det er. Gi deg. Anonymkode: ebf70...866 6 2
Jdz Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min venn brukte ikke broren for å øke prisen. Jeg satt sammen med min venn mens budrunden pågikk, og jeg så hvor overrasket han ble når megleren ringte og sa at hans bror hadde kastet seg inn i budrunden. Broren hadde fortalt megler at han var bror til selger, men ikke fortalt selger/sin bror at han hadde planer om å overta boligen. Ingen andre av søsknene eller foreldrene visste dette heller. Ts Anonymkode: f936a...aeb Det ville i så fall vært en helt idiotisk ting å gjøre. Bud er bindende. Hvis det virkelig var sånn at det var avtalt spill for å presse opp prisen, hva skulle de gjort om han faktisk hadde fått huset? 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det høres jo ut som avtalt spill mellom brødrene Hvis broren til din venn virkelig ønsket å kjøpe huset, så kunne han han gjort det på et tidligere tidspunkt og spart selger for meglerutgifter. Her har han bare vært med for å presse opp prisen. Jeg skjønner veldig godt at kjøper reagerer på den prosessen. Anonymkode: b78fd...ab7 Da vi bøy på huset vi bor i. Så var vi først 2 budgivere, plutselig var vi 4 stk. I etterkant fikk vi vite at ene som ble med var datter av den som solgte. Tenkte nå aldri på at det var å presse opp prisen. Pratet og med datteren i etterkant. Ho sa ho ikke hadde finansiering på plass først. Og da ho måtte trekke seg så hadde ho snudd alle steiner,så på slutten var vi igjen 3 stk før vi vandt budet Og bud er bindene så er nå rimlig risiko å legge inn slik hvis noen plutselig ikke går videre opp i pris. Da har en plutselig et hus en ikke hadde tenkt seg Anonymkode: dcf91...897 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Megleren sier da virkelig ikke HVEM som hiver seg på til en annen budgiver. Uansett hvem det er. Gi deg. Anonymkode: ebf70...866 Jo megleren sa det. Dette er et lite sted hvor alle kjenner alle omtrent. Ts Anonymkode: f936a...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #18 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min venn brukte ikke broren for å øke prisen. Jeg satt sammen med min venn mens budrunden pågikk, og jeg så hvor overrasket han ble når megleren ringte og sa at hans bror hadde kastet seg inn i budrunden. Broren hadde fortalt megler at han var bror til selger, men ikke fortalt selger/sin bror at han hadde planer om å overta boligen. Ingen andre av søsknene eller foreldrene visste dette heller. Ts Anonymkode: f936a...aeb Tøys. Det er kun selger som får vite hvem som byr. Anonymkode: 56329...38a
AnonymBruker Skrevet 24. april #19 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei det var ikke avtalt spill og en spontan handling fra broren, som satt på gjerdet og lurte på om han skulle kjøpe boligen som feriehus. Ts Anonymkode: f936a...aeb Men skjønner dere virkelig ikke at det kan oppfattes som skittent spill? Hvem i all verden byr på sitt søsken sitt hus uten å si i fra? Det er godt mulig historien er sann, men enhver vil oppfatte dette som avtalt spill for å presse prisen opp. Anonymkode: 555cb...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #20 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo megleren sa det. Dette er et lite sted hvor alle kjenner alle omtrent. Ts Anonymkode: f936a...aeb Hjelper ikke, megler skal ikke informere budgivere hvem de byr mot. Anonymkode: 56329...38a 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå