Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du ser at min kommentar ikke var et svar til TS?

Anonymkode: d9443...49a

Ja, men jeg tenker at det er relevant likevel, for standarden til mange menn i tråder som denne, er under det som kan kalles normal huslig hygiene. Det er ingen "standard" med skjeggstubber i vasken, såperester i dusjen, bremsespor i do, smuler på benken, fett på komfyren (som blir fastbrent om man ikke tar det), glass, bestikk og servise på kjøkkenbenken i stedet for i oppvaskmaskinen, overfylte søppelspann, skitne klær på gulvet ved siden av skittentøykurven i stedet for i skittentøykurven...and the list goes on. 

Anonymkode: 86497...580

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, men jeg tenker at det er relevant likevel, for standarden til mange menn i tråder som denne, er under det som kan kalles normal huslig hygiene. Det er ingen "standard" med skjeggstubber i vasken, såperester i dusjen, bremsespor i do, smuler på benken, fett på komfyren (som blir fastbrent om man ikke tar det), glass, bestikk og servise på kjøkkenbenken i stedet for i oppvaskmaskinen, overfylte søppelspann, skitne klær på gulvet ved siden av skittentøykurven i stedet for i skittentøykurven...and the list goes on. 

Det er din erfaring. Min erfaring er at jeg faktisk lever med en kvinne som etterlater seg alt som er uthevet med fet skrift i ditt eksempel. Faktisk to kvinner, men min (snart voksne) datter. 

Jeg tenker at vi ikke gjør dette til en diskusjon om kjønn. Det er mange tilfeller av forhold der mannen er mer opptatt av et rent og ryddig hjem enn kvinnen. 

Mitt hovedpoeng var egentlig at det i en del forhold er litt ulikt syn på hva som er nødvendig eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er din erfaring. Min erfaring er at jeg faktisk lever med en kvinne som etterlater seg alt som er uthevet med fet skrift i ditt eksempel. Faktisk to kvinner, men min (snart voksne) datter. 

Jeg tenker at vi ikke gjør dette til en diskusjon om kjønn. Det er mange tilfeller av forhold der mannen er mer opptatt av et rent og ryddig hjem enn kvinnen. 

Mitt hovedpoeng var egentlig at det i en del forhold er litt ulikt syn på hva som er nødvendig eller ikke. 

Jeg tror også det er menn som lever med rotete kvinner med høy toleranse for skitt, men at det er flere kvinner enn menn som sliter med at partner ikke tar sin del vil jeg si er bankers. Dette har nok rot i at tradisjonelle kjønnsroller henger for hardt i hos mange, også hos kvinner. Kvinner er ikke absolutt uskyldige i at et forhold utvikler seg slik heller. I mitt eget forhold gikk også jeg/vi i den fella, og jeg måtte endre meg også og jobbe mye med hvordan jeg forhold meg til dette for at vi skulle få varige endringer, der han bidra omtrent like mye. Fremdeles gjør jeg nok mer, men jeg har ikke lenger følelsen av å stå alene med ansvaret. Jeg er bare mer drillet i mye, som han ikke tenker over. Altså virkelig ikke tenker over, som for eksempel at stekeovnen må vaskes inni jevnlig, at fingermerker på skap, trappegang, dører og diverse ikke er selvabsorberende, eller tas av husnissen. Det er egentlig ganske mye han aldri tenker over. Slikt gjør ikke så mye når mannen er selvgående angående sine oppgaver, og ellers tar tak der han ser at noe må gjøres. 

At gamle kjønnsroller henger godt i hos mange er utvistelig. Altså en del menn skriver jo selv i slike tråder at husarbeid /mat/ barn er kvinnfolkarbeid, men de fleste av de mennene som påstår slikt setter nok samtidig pris på at de har en å dele tradisjonelle mannsbyrder med, som å forsørge familien. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 16.01):

Det finnes en app hvor dere kan hake av det husarbeidet dere gjør. Veldig fint for å synliggjøre hvor mye du gjør og hvor lite han gjør. Først er det selvfølgelig lurt å bestemme intervaller på de ulike oppgavene i fellesskap. 

Anonymkode: 21be0...b41

Hva heter denne appen? Ser mange snakker om samboer men finner den ikke i app store 

Anonymkode: b7719...36d

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

TS her. Av en eller annen grunn glemte jeg det litt bort etter jeg postet denne tråden, men her er jeg altså. Jeg kan adressere litt av tingene jeg har lest i denne tråden.

Standard: Jeg tenker det finnes en grunnleggende standard for hvilket vedlikehold som må gjøres innvendig i et hjem - på lik linje som at man "må" vaske bilen for å få av veisalt, klippe plenen når det gror som vilt, male huset hvert x år etc.

Vi har det på ingen måte sterilt, eller striglet. Gulvet ble sist vasket i fjor september - jeg har spurt flere ganger om han kan ta det, siden jeg gjør mye annet. Det har fortsatt ikke blitt gjort. Vi har et gammelt dusjkabinett som raskt får et tykt belegg med kalk og såperester, det kommer sånn rosa bakteriebelegg, og det lukter fuktig/rått etter kort tid. Jeg vasker det ca månedlig, og det er da skikkelig tilgriset og ulekkert. Dette er noe som jeg tenker er en del av vanlig "vedlikehold"/oppgaver som må gjøres. 

Ellers er samboer ikke så flink til å holde ovnen ren (f.eks legge ting under), slik at det med jevne mellomrom drypper ulik mat ned i bunnen, smuler etc. I blant blir det en del røyk og matlukt relatert til dette. Jeg er ikke bekymret for matsikkerheten til selve maten som blir stekt midt i ovnen, men den er tilsmusset og ekkel, og det skaper vond lukt i boligen. Derfor vasker jeg ovnen sånn hver 6 mnd. Tar i allefall det verste.

Vindusvask er heller ikke noe som tas ofte. Vi bor ut mot en stor hovedvei, og vinduene blir stygge veldig fort, og det er uhyggelig og være her inne. Det er selvsagt ikke viktig for liv og helse, men for den generelle trivselen i boligen. Vasker vinduer alt mellom 2-3 ganger i året, i allefall de vinduene mot hovedveien som ser verst ut.

Ellers har vi en robotstøvsuger som går hver dag, og det hjelper mye. Men vi bor i en liten leilighet, så det er mange steder den ikke kommer til grunnet møbler etc. Det er da jeg som støvsuger der den ikke kommer til 1-2 ganger i måneden, jeg som støvsuger teppene som robotstøvsugeren ikke får til så godt. Det er alltid jeg som tømmer robotstøvsugeren, det er jeg som rengjør sensorene og fjerner ting i børstene på den etc.

Det er jeg som tar ut hyllene av kjøleskapet og vasker det. Da har det ofte rent kjøtt-saft fra noe som har blitt tint ut på hyllene, sporene hyllene sitter i er tilgriset, det er et vannbad under skuffene nederst i kjøleskapet, det ligger jord og rask og hvitløksskall etc i skuffene. Gjennomgår og kaster muggen mat. Kanskje ikke ofte, hver 2-4 måned. Men det er jeg som gjør det.

Sengetøy er det som oftest også jeg som ordner med. I skrivende stund er det 3,5 uke siden det ble byttet sist (av meg), og jeg synes det lukter hudfett og kropp. Vi har hatt sex mange ganger i dette sengetøyet, og et par steder ser man flekker etter det. Det er også kaffeflekker etter at vi har drukket morgenkaffe her. Det er i 80% av tilfellene jeg som bytter sengetøy, typisk etter 2-4 uker. Han bytter hvis jeg gir han spesifikk instruks om det, eller så legger han på sengetøy hvis jeg har tatt av det gamle og ikke lagt på nytt, hvis jeg er bortreist. 

Det er jeg som kjører rens på vaskemaskin og oppvaskmaskin - kanskje hver 3-4 måned. Det er jeg som vasker trekkene til sofaputene hvis det er søl på de.

Ser også noen skrev noe om bil og at han sikkert gjorde disse tingene: Bilen er min, det er jeg som betaler alle utgifter relatert til den, det er jeg som vasker den innvendig og utvendig, det er jeg som arrangerer og får gjennomført vedlikehold og reparasjoner. Enten på verksted, ved hjelp av min far, eller finner det ut selv. Samboer spyler av bilen på bensinstasjon hvis jeg ber han om det, noe som har skjedd 2 ganger. Han bruker bilen tilnærmet fritt.

Poenget mitt er ikke at det er livsviktig å gjøre alle disse tingene - man dør ikke. Men jeg tenker dette er vanlige ting som bør gjøres inne, og alt kan ikke være mitt ansvar. Vi har ingen urimelig standard hjemme, noe det ofte dras frem. Alternativet kan ikke være "aksepter og lev i en svinesti eller gjør det slutt". Han hadde det ikke slik der han bodde før - han vasket badet, tok gulvet, var flink til å skifte sengetøy når jeg kom etc. Da var han selvsagt nyforelsket, men jeg tenker det må opprettholdes. Vi jobber like mye - jeg mer upraktisk enn han. Vi har ingen uteområder som skal vedlikeholdes. Han gjør inget "vedlikehold" innvendig som rettferdiggjør og ikke gjøre noe ellers.

Han har vært, og er fortsatt, involvert i Forsvaret. Jeg VET at han både evner å rydde, pakke, vaske og lage tellekanter. Han klarer fint å "se" disse tingene.

Jeg har tatt det opp med han flere ganger, også blir det bedre en periode. Men jeg kjenner at nå må problemet løses, for slik kan jeg ikke ha det. 

TS

Anonymkode: 0e018...602

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Eric_B skrev (På 24.4.2025 den 15.56):

At du irriterer deg over spørsmål om melk og ting og tang på reise, som også kan tas som et uttrykk på hans tillit til at du har kontroll på det, er trist å se. Du kan jo be han slutte med det, men jeg syns jo en slik form for tillit er fint å ha. Det kan jo hende det er ting i huset du vil at han skal ha mer kontroll på enn deg også. 

Gjelder det også andre veien? Kan hun ha tillit til at han husker å ta med tannbørsten, badedrakten eller passet hennes?

Hvor mye glemmer de om begge forbeholder seg retten til å skru av hjernen når det skal pakkes? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hactar skrev (9 minutter siden):

Gjelder det også andre veien? Kan hun ha tillit til at han husker å ta med tannbørsten, badedrakten eller passet hennes?

Hvor mye glemmer de om begge forbeholder seg retten til å skru av hjernen når det skal pakkes? 

«Irritasjonen» min lå nok i at det var jeg som hadde spurt hva vi skulle i påsken og foreslått og leie hytte, jeg som gjorde undersøkelse og fant en hytte og leie, jeg som leide og betalte den, kommuniserte med utleier, jeg som planla og gjorde matinnkjøp, jeg pakket mine ting og fellesting. Han viser lite engasjement rundt noe av dette (selv om han insisterer på at han har lyst til å reise på hyttetur), og deretter spør om jeg har pakket med skoene hans.

Det med melka er litt det samme. Det er jeg som planlegger og (for det meste) gjennomfører mathandel. Sjekker hva vi har, hva vi burde bruke opp etc. Vi har ett (1) kombikjøleskap, hvorav kjøleskapsdelen har tre hyller. Han står med kjøleskapsdøra åpent og titter inn i dette bittelille kjøleskapet og roper ut i stua og spør om vi har melk. Han ser da vitterlig om vi har melk eller ikke?

slike ting synes jeg også er helt galskap.

TS

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (14 timer siden):

Jeg tror også det er menn som lever med rotete kvinner med høy toleranse for skitt, men at det er flere kvinner enn menn som sliter med at partner ikke tar sin del vil jeg si er bankers. Dette har nok rot i at tradisjonelle kjønnsroller henger for hardt i hos mange, også hos kvinner. Kvinner er ikke absolutt uskyldige i at et forhold utvikler seg slik heller. I mitt eget forhold gikk også jeg/vi i den fella, og jeg måtte endre meg også og jobbe mye med hvordan jeg forhold meg til dette for at vi skulle få varige endringer, der han bidra omtrent like mye. Fremdeles gjør jeg nok mer, men jeg har ikke lenger følelsen av å stå alene med ansvaret. Jeg er bare mer drillet i mye, som han ikke tenker over. Altså virkelig ikke tenker over, som for eksempel at stekeovnen må vaskes inni jevnlig, at fingermerker på skap, trappegang, dører og diverse ikke er selvabsorberende, eller tas av husnissen. Det er egentlig ganske mye han aldri tenker over. Slikt gjør ikke så mye når mannen er selvgående angående sine oppgaver, og ellers tar tak der han ser at noe må gjøres. 

At gamle kjønnsroller henger godt i hos mange er utvistelig. Altså en del menn skriver jo selv i slike tråder at husarbeid /mat/ barn er kvinnfolkarbeid, men de fleste av de mennene som påstår slikt setter nok samtidig pris på at de har en å dele tradisjonelle mannsbyrder med, som å forsørge familien. 

Det kan også hende at han rett og slett ikke bryr seg og syns det gjør noe at det er fingermerker på et skap eller en dør. For det er vel et godt eksempel på noe som er relativt ubetydelig. 

Så da er jeg litt sånn på dette med mannen sine oppgaver som du skriver om. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, men jeg tror det er en del tilfeller der mannen får utdelt sånne ting som "sine oppgaver". Ting som strengt tatt ikke er så viktig. 

Mulig jeg er litt touchy på dette med nødvendighet, men jeg har gått på en liten smell selv der livet plutselig bestod av alt for mange sånne ubetydelige ting som man "måtte" gjøre. Og til slutt hadde jeg ikke tid igjen i hverdagen til de tingene jeg faktisk hadde lyst til å drive med. Hadde lyst til å gi bort både hus og hage på nærmeste loppemarked og kjøpe meg en 12 kvadratmeters leilighet som er gjort på 4 minutter å holde i orden. 

Vi beholdt huset, inntil videre i alle fall... 

AnonymBruker
Skrevet

Ah! Han har erfaring fra forsvaret! 

Vet du hva, du får si til han:

"hei, Madla ringte og ville ha deg tilbake til rekruttperioden. Per i dag er boevnen din på høyde med en 18 år gammel rekrutt rett fra promperommet."

Hvis ikke det får stoltheten hans til å jobbe, så foreslår jeg at du, beint frem!, sier "takk for meg" og flytter ut. 

Anonymkode: e9be4...605

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Irritasjonen» min lå nok i at det var jeg som hadde spurt hva vi skulle i påsken og foreslått og leie hytte, jeg som gjorde undersøkelse og fant en hytte og leie, jeg som leide og betalte den, kommuniserte med utleier, jeg som planla og gjorde matinnkjøp, jeg pakket mine ting og fellesting. Han viser lite engasjement rundt noe av dette (selv om han insisterer på at han har lyst til å reise på hyttetur), og deretter spør om jeg har pakket med skoene hans.

Det med melka er litt det samme. Det er jeg som planlegger og (for det meste) gjennomfører mathandel. Sjekker hva vi har, hva vi burde bruke opp etc. Vi har ett (1) kombikjøleskap, hvorav kjøleskapsdelen har tre hyller. Han står med kjøleskapsdøra åpent og titter inn i dette bittelille kjøleskapet og roper ut i stua og spør om vi har melk. Han ser da vitterlig om vi har melk eller ikke?

slike ting synes jeg også er helt galskap.

TS

Foreslår at du slutter å tilrettelegge for ham. Før dere skal dra noen steder neste gang, gjør du det klinkende klart at du forventer at han - som en voksen mann - selv sørger for å pakke det han trenger. Pakk kun for deg selv og fellesting. Når han spør om du har tatt med tannbørsten hans, viser du ganske enkelt til at du gjorde han oppmerksom på at dette var noe han måtte passe på selv. Om han blir sur, får han bare bli det, og så må han bare kjøpe eller låne annet han evt. måtte ha "glemt". 

Og neste gang han spør om dere har melk, foreslår du at han ringer moren sin. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke min intensjon å gjøre dette til en kjønnskamp. Selvsagt kan kvinner være like rotete og grisete, det er ikke det som er poenget her.

Det jeg beskriver er rett og slett observasjoner fra flere liknende tråder som denne, der det som regel er menn som ser ut til å mene at helt enkle, grunnleggende ting som å tømme søppel, vaske opp og tørke opp fett og matsøl er en "urimelig' standard. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan også hende at han rett og slett ikke bryr seg og syns det gjør noe at det er fingermerker på et skap eller en dør. For det er vel et godt eksempel på noe som er relativt ubetydelig. 

Så da er jeg litt sånn på dette med mannen sine oppgaver som du skriver om. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, men jeg tror det er en del tilfeller der mannen får utdelt sånne ting som "sine oppgaver". Ting som strengt tatt ikke er så viktig. 

Mulig jeg er litt touchy på dette med nødvendighet, men jeg har gått på en liten smell selv der livet plutselig bestod av alt for mange sånne ubetydelige ting som man "måtte" gjøre. Og til slutt hadde jeg ikke tid igjen i hverdagen til de tingene jeg faktisk hadde lyst til å drive med. Hadde lyst til å gi bort både hus og hage på nærmeste loppemarked og kjøpe meg en 12 kvadratmeters leilighet som er gjort på 4 minutter å holde i orden. 

Vi beholdt huset, inntil videre i alle fall... 

Ja man leser jo ting ut fra egne erfaringer. 

Min mann er nok enda mer opptatt av at det er rent og fint enn det jeg er, men jeg er som nevnt mer drillet i å automatisk ta de detaljer han ikke tenker over. Når jeg først går der med filla stryker jeg den over mye slikt også. 

Han har selv valgt sine oppgaver, og han fikk velge først fra lista vi satte opp, sammen, han tok jo derfor oppgaver han selv hadde vært med på å definere som viktig nok til å sette på lista, og velge. Mye av det som vi glemte å sette på lista faller på meg, og det var ganske mye, men da han fikk en helt annen ansvarsfølelse gjennom denne prosessen ser jeg at han tar tak utover sine oppgaven også. Jeg personlig har ingen grunn til å klage lenger, men vi har vært der at dette nesten førte til brudd før vi klarte å få bedre balanse. Jeg var utslitt. Helt faktisk så utslitt at jeg ble syk av det. Dumt at det måtte gå så langt, men det vekket ham i det minste. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke min intensjon å gjøre dette til en kjønnskamp. Selvsagt kan kvinner være like rotete og grisete, det er ikke det som er poenget her.

Det jeg beskriver er rett og slett observasjoner fra flere liknende tråder som denne, der det som regel er menn som ser ut til å mene at helt enkle, grunnleggende ting som å tømme søppel, vaske opp og tørke opp fett og matsøl er en "urimelig' standard. 

Jeg ser du skriver det. Selv har jeg gjennom hele mitt liv aldri møtt ett menneske, hverken mann eller kvinne, som mener at disse tingene er urimelig standard. 

Derimot bor jeg, som nevnt, med en kvinne som svært sjelden gjør disse tingene. Det betyr nok ikke at hun syns det er for høy standard. Hun har bare blitt vant til at jeg gjør det..... 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ser du skriver det. Selv har jeg gjennom hele mitt liv aldri møtt ett menneske, hverken mann eller kvinne, som mener at disse tingene er urimelig standard. 

Derimot bor jeg, som nevnt, med en kvinne som svært sjelden gjør disse tingene. Det betyr nok ikke at hun syns det er for høy standard. Hun har bare blitt vant til at jeg gjør det..... 

Jeg har heller ikke møtt noen IRL, som jeg skriver så er dette en observasjon jeg har gjort i ulike "husarbeidet råder" her på KG. Og mitt inntrykk er at en del menn i disse trådene mener at det de fleste ser på som en helt gjennomsnittlig "standard" for ryddighet/hygiene/renhold, er urimelig høy.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 16.08):

Hvorfor må han vaske vinduer og stekeovnen?Mann 40 her og det er ihvertfall ikke noe kona mi har bedt meg om å gjøre. 

Anonymkode: eeee2...e83

Fordi det blir skittent. Må konen din be deg om ting før du gjør det?

Lillebroren min pleide alltid å svare hvis jeg ba om å rydde bort noe etter seg, "mamma har ikke sagt at jeg skal gjøre det". Han gjorde kun det mamma ba han om, altså et minimum. Og du høres ut som han. Han var et barn.

Anonymkode: c7d5a...3ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 17.25):

Enig! Det er ikke naturlig for alle å ha støv på hjernen! Min bestemor vasket nesten aldri, og hun blir snart 105 år, og er i ganske bra form! Om det er så viktig for deg å vaske dusjen og stekeovnen hele tiden, så må du (altså TS) faktisk gjøre det selv!

Anonymkode: 0592d...50d

Men det blir jo ekkelt hvis ikke man gjør det. Det er ikke pent i stekeovn når den er skitten. Og dusjen blir både ekkel og stygg. Dette er ting som må gjøres. Hvis jeg kommer hjem til deg og ser at du ikke vasker så synes jeg det er ekkelt. Men det høres jo ut som konen din vasker og du vet ikke om det engang. Ellers regner jeg med du hadde reagert. Dusjen blir fort stygg uten rengjøring. Og det er mye bakterier der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 0.43):

Les igjen. Jeg sa han, ikke man. Hvis ts vil vaske vinduer og stekeovn må hun gjerne gjøre det.  

Anonymkode: eeee2...e83

Skal hun få alt arbeidet da? Hvor rettferdig er det. Jeg er kun sammen med en mann som deles all jobb 50/50 med meg. Dette er en dealbreaker for meg. Jeg vil ikke ha en mann som tror jeg er mammaen/hushjelpen hans. Og det er ingen mann, det er en snylter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 10.01):

Han står med kjøleskapsdøra åpent og titter inn i dette bittelille kjøleskapet og roper ut i stua og spør om vi har melk. Han ser da vitterlig om vi har melk eller ikke?

Du skjønner vel at dette er en måte å si "hei, vi har ikke melk. Hvorfor har du ikke sørget for det, og ved at jeg spør blir det ditt ansvar å kjøpe nytt "

Weaponized incompetence.  Han er god på det

Anonymkode: 9db98...f74

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner vel at dette er en måte å si "hei, vi har ikke melk. Hvorfor har du ikke sørget for det, og ved at jeg spør blir det ditt ansvar å kjøpe nytt "

Weaponized incompetence.  Han er god på det

Bare et ps her. Et tips hvordan møte weaponized incompetance. Møt spørsmål med spørsmål

Det er så enkelt for folk å snike seg unna jobb med å spørre spørsmål. Ser det mye på jobb. Vet du hvordan hvordan man refyller papir på printer? Har vi melk? Her vil den andre at du gjør oppgaven for dem.

Så da svarer du 'tomt for papir? Har du prøvd å følge instruksjonene på maskina?'. 'Jeg vet ikke om vi har melk, har du sett i kjøleskapet?'

Ikke vis deg kompetente når folk prøver å snike seg unna. Enten ved å late som om de selv er dumme eller ved å smigre deg fordi du er såååå flink. Tenk, du er så flink at du klarer å huske om sko behøves til fjelltur!

Det kan høres passivt aggressivt ut, men du hadd ikke behøvd å gjøre dette hvis den andre hadde tatt son del. Weaponized incompetance må møtes med at du ikke viser deg kompetent, for i mange tilfeller er dere like kompetente. Han bare sniker seg unna

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bare et ps her. Et tips hvordan møte weaponized incompetance. Møt spørsmål med spørsmål

Det er så enkelt for folk å snike seg unna jobb med å spørre spørsmål. Ser det mye på jobb. Vet du hvordan hvordan man refyller papir på printer? Har vi melk? Her vil den andre at du gjør oppgaven for dem.

Så da svarer du 'tomt for papir? Har du prøvd å følge instruksjonene på maskina?'. 'Jeg vet ikke om vi har melk, har du sett i kjøleskapet?'

Ikke vis deg kompetente når folk prøver å snike seg unna. Enten ved å late som om de selv er dumme eller ved å smigre deg fordi du er såååå flink. Tenk, du er så flink at du klarer å huske om sko behøves til fjelltur!

Det kan høres passivt aggressivt ut, men du hadd ikke behøvd å gjøre dette hvis den andre hadde tatt son del. Weaponized incompetance må møtes med at du ikke viser deg kompetent, for i mange tilfeller er dere like kompetente. Han bare sniker seg unna

Enig! Min mann forsøkte seg med «det er ikke bleier på badet i andre etasje». Jeg svarte med «har du vurdert å fylle på?». Det ble ikke populært, men jaggu har han tatt ansvar for å sørge for at det er bleier der nå han også 😂

Anonymkode: b7719...36d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...