Gå til innhold

Bruker du tanntråd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så flink til å bruke tanntråd. Jeg bør gjøre det mer. Men jeg lurer på hvor normalt det er å ikke gjøre det hver dag. 

Anonymkode: 5e1ad...8dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det om ikke hver så i hvert fall annenhver dag.

Anonymkode: 28920...acb

AnonymBruker
Skrevet

Såklart gjør jeg det. Hver dag 

Anonymkode: fa49e...c49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både tanntråd og mellomrom tannbørste (eller hva det heter). Tannpirker etter maten.

Anonymkode: 9a0de...24b

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det hver dag pluss fluorskyll. Men vet at jeg er lat, så for at det skal bli gjort kjøper jeg sånn tanntråd/tannpirker som er klar til bruk.

Anonymkode: 130f0...c8c

• Liker 1
Skrevet

Nei, men bruker sånn mellombørste hver dag

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det nesten hver dag. Pleier også å dyppe tanntråden i corsodyl! 

Anonymkode: 2f666...e73

AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i uken! :nikke: 

Jeg holder tannsteinen i sjakk med det, mye billigere tannlegeregninger etter jeg ble flink med det! :danse: 

Anonymkode: ac9e0...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: 52ffb...af4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hver dag. Skyver tråden godt nedi tannkjøttet på hver side av tanna, slik som tannlegen anbefaler. Husk at skitten ikke bare sitter mellom tenna - men ned i tannkjøttet og!

Anonymkode: c96b3...77f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke tanntråd før tannlege besøk. 🫣 Eller hvis noe sitter fast. Men jeg har så tette tenner at jeg syns det tar lang tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Burde være flinkere. Gjør det en periode før/etter tannlegebesøk og hvis jeg kjenner at noe har satt seg fast. 

Anonymkode: 581c2...fba

Skrevet

Jeg bruker tanntråd og mellomromsbørste enkelte steder hver kveld, og tannpirker etter måltid når noe sitter fast. I tillegg bruker jeg munnskyll hver kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke så flink til å bruke tanntråd. Jeg bør gjøre det mer. Men jeg lurer på hvor normalt det er å ikke gjøre det hver dag. 

Selvfølgelig bruker jeg det. Ellers blir det jo ikke rent.

Anonymkode: eec48...b33

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukes nå hver dag ja. Også ofte etter måltider når jeg kjenner noe sitte fast. MEN, skal sies at dette startet jeg med i voksen alder, kanskje da jeg var 27-28 år. Før det brukte jeg kun tanntråd før tannlege, som om tannlegen liksom ikke ser at man aldri bruker det når man fossblør når tanntråden blir kjørt hardt ned i tannkjøttet. 

Anonymkode: da655...23c

Skrevet

Nei, bruker ikke tanntråd. Hadde hull i en tann en gang på ungdomsskolen. Aldri hatt problemer med tennene siden. Tanntråden rives bare i stykker hvis jeg prøver å få den imellom tennene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det hver dag. Da unngår jeg hull!

Jeg bruker Easy Clean Flosser. Kan anbefales hvis du synes det er vanskelig å bruke vanlig tanntråd!

Anonymkode: 82092...28b

Skrevet

Jeg bruker tanntråd hver dag.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men bruker mellombørste.  Begynte ikke å bruke det før jeg var 30 da, men slipper å fjerne noe særlig tannstein etter jeg begynte. 

Anonymkode: 9f9b2...50d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Er gjerne flink i et par uker ii etterkant av tannlegebesøk, men så dabber det av.

Anonymkode: 7e7a5...562

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...