AnonymBruker Skrevet 24. april #21 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forventningene blir så høye når de er så dyre og alle snakker om de. Jeg synes de var veldig gode, men ikke så insane gode at jeg betaler nærmere en hundrelapp for en sjokolade... Anonymkode: fe877...b33 Mange sjokolader koster det. Ikke nødvendigvis de man finner i matbutikken altså, men f.eks på Taras må du ut med 100-130 kr for en bitteliten sjokoladeplate. Anonymkode: 17c32...9bf
AnonymBruker Skrevet 24. april #22 Skrevet 24. april Jeg liker dem. Jeg har hverken Tiktok eller Instagram og scroller aldri gjennom endeløse videoer fra influencere, jeg bare hørte om dubaisjokoladen (det skal godt gjøres å ikke høre ordet) og synes smaken er godt. I praksis opplever jeg "dubaisjokolade" som en ganske generisk beskrivelse av en type sjokolade, så tenker ikke det gjør noe at den er laget i Tyrkia. Heller det enn Dubai, forsåvidt, uten at noen av stedene er særlig sympatiske for tiden. Anonymkode: de9f7...263
AnonymBruker Skrevet 24. april #23 Skrevet 24. april Smakte som en slags Kinder bueno med bittelitt pistasj og noen knuste kjeksbiter. Altfor søtt, kommer aldri til å kjøpe igjen. Spiste en bit, det var nok. 🤢 Anonymkode: 3625d...183 1
PhilosopherSe7en Skrevet 24. april #24 Skrevet 24. april mammamia1 skrev (2 timer siden): Ikke godt, norsk melkesjokolade er 100 ganger bedre! Hva er norsk melkesjokolade?
Meowmere Skrevet 24. april #25 Skrevet 24. april Jeg har smakt og jeg synes smaken var god, men litt for mektig.
AnonymBruker Skrevet 24. april #26 Skrevet 24. april Jeg har smakt den fra Europris og syns den var god. Stiv pris og litt for søt sjokolade, men pistasjfyllet var helt nydelig. Hadde gjerne sett vanlig norsk melkesjokolade med sånt fyll 😍 Anonymkode: 31b90...f05 1
Sirah Skrevet 24. april #27 Skrevet 24. april Jeg har smakt den på Europris og likte den ikke noe særlig. En helt ok sjokolade, men ikke verdt prisen. Jeg har derimot også testet «ordentlig» Dubai-sjokolade laget av konditor og WOW! Den var helt fantastisk! 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #28 Skrevet 24. april Min mor på over 80 har fått med seg trenden og kjøpte inn en plate til påske! Da må trenden ha vart en stund. Det var muligens fra Europris - er ikke sikker. Den var mektig og vel søt og bløt i romtemperatur. Bedre fra kjøleskapet. Skjønner jo at det er blitt en ganske langvarg trend, for den er jo ganske god. Trender som "ikke har noe i seg" forsvinner nok raskere fra TikTok og andre steder om det bare er en trend for trendens skyld.. Anonymkode: 818c2...da2 1
Jdz Skrevet 24. april #29 Skrevet 24. april Hjemmelaget var veldig bra. Den fra Europris var litt mehh... Men den er kanskje ikke representativ, den er jo streng tatt laget i Tyrkia og ikke fra Dubai.
AnonymBruker Skrevet 24. april #30 Skrevet 24. april Dubai-sjokoladen er grei, men det finnes mange bedre og billigere sjokolader jeg heller ville valgt. Sosiale medier har gjort den veldig populær, men slik er det med sosiale medier og influensere: noen liker en type mat, så går den viralt, fordi det ser godt ut, men så er de egentlig ikke så spesielle på noen måte. Anonymkode: caec2...f66 1
Bingo Bongo Skrevet 24. april #31 Skrevet 24. april Jeg er ingen fan. Har ikke smakt den fra Europris, men en eller annen type fra en liten delikatessebutikk. Kommer ikke til å kjøpe den igjen, men da vet jeg i det minste det. Greit å ha smakt siden det er så mye fokus på den for tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. april #32 Skrevet 24. april Kan man lage dubai-sjokolade selv med noe annet enn kadayif i fyllet? Anonymkode: 90c02...3f2
AnonymBruker Skrevet 25. april #33 Skrevet 25. april Jeg har bare smakt den fra Europris og syntes den var veldig god! Kjøpte den et par ganger, men tror ikke jeg kjøper den igjen nå. Har spist meg «ferdig»😄 Anonymkode: 353b0...460
AnonymBruker Skrevet 25. april #35 Skrevet 25. april Prøvde den fra Europris og likte den godt, men ikke crazy etter den. Sjokoladen er veldig søt, men liker det sprøe i fyllet. Lurer på om hypen har roet seg ettersom de nå kjører tilbud for to. Anonymkode: 985e4...f70 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #36 Skrevet 25. april Dubai-sjokoladene er ikke dyre sammenliknet med andre sjokolader, den har jo et fyll i tillegg til at sjokolade generelt har blitt dyrere. De spm vil må gjerne droppe sjokolade for meg. Selv bryr jeg meg ikke så hardt om en plate koster 50, 100 eller 200 når jeg kjøper den for å smake. Blir det samme som en god vin, som man unner seg innimellom. Anonymkode: adc39...32e 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #37 Skrevet 25. april Jeg er egentlig flau av å hive meg på en TilTok trend. Men kjøpte til slutt på Europris og ble skikkelig skuffa! Elsker sjokolade, men den var faktisk kjip. Anonymkode: 8262c...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #38 Skrevet 25. april Kullsyrevann skrev (21 timer siden): Dubaisjokoladen ble først introdusert til markedet av et ektepar som driver et konditori i Dubai. De er sterkt i mot alle de dårlige etterligningene som florerer på markedet. Og har visstnok ført til global pistasjmangel 😆Problemet mitt med de jeg har prøvd er at det er for lite pistasjsmak og billig sjokolade. Hadde derimot freia laget noe ordentlig... da hadde jeg ikke brydd meg om prisen. Kan se for meg at den originale er veldig god. Prøvde en kopi her om dagen, det smakte helt greit. Anonymkode: 868c9...c92
AnonymBruker Skrevet 25. april #39 Skrevet 25. april Hvorfor finner man den annet enn hos Europris pr nå? Anonymkode: 5dab2...38e
MariaIsabel Skrevet 25. april #40 Skrevet 25. april (endret) Jeg synes den er ekstremt god! 🤩 Har prøvd 3 forskjellige - en jeg kjøpte på nett (husker ikke hvilken) som har en solid andreplass, hjemmelaget tok førsteplassen, og Europris (den var helt ok, men ikke wow) på tredjeplass. Også er det Habibi-cookien fra Soul cake da - cookie med Dubai-fyll - den er avhengighetsskapende 😍 Endret 25. april av MariaIsabel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå