AnonymBruker Skrevet 26. april #21 Del Skrevet 26. april Har en vw og har et elsk-hat forhold til den. God å kjøre og gode løsninger for oss, men har hatt mye trøbbel med den det siste året. Hadde hørt litt negativt om merkeverkstedet, men trodde ikke helt på det. Verste verksted vi har vært borti noen sinne.... ekstremt trege, dyre, dårlig kvalitet på utført arbeid og lite hyggelige. Kan jo være at dette er spesielt for vår by, men har hørt flere som er missfornøyd med servicen. Ja, vi har byttet verksted! Anonymkode: f0993...71b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #22 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har en vw og har et elsk-hat forhold til den. God å kjøre og gode løsninger for oss, men har hatt mye trøbbel med den det siste året. Hadde hørt litt negativt om merkeverkstedet, men trodde ikke helt på det. Verste verksted vi har vært borti noen sinne.... ekstremt trege, dyre, dårlig kvalitet på utført arbeid og lite hyggelige. Kan jo være at dette er spesielt for vår by, men har hørt flere som er missfornøyd med servicen. Ja, vi har byttet verksted! Anonymkode: f0993...71b Møller? På nivå med mobile og Bertel O. Steen, dessverre. Jeg kjenner flere som sier de er så fornøyd med sine Volkswagen...men en lunsj senere eller ved neste møte kommer det plutselig frem den gangen de måtte utsette bilferien pga. en feil "til 70000 kr" eller EGR ventiler eller sensorer eller diverse elektronikk. De første ID.4 var jo en katastrofe. Det hadde jeg aldri giddet når andre kan bygge bil. Anonymkode: 56dc9...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #23 Del Skrevet 27. april Dette gjelder jo ikke bare Møller, men de fleste andre merkeverksteder også. Merkeverksteder betaler typisk 30-40-50kr timen MINDRE enn f.eks mekonomen, så det er dit flinke mekanikere går. Anonymkode: b59af...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #24 Del Skrevet 27. april Problemet er den norske importøren - Møller, vanskelige å ha med å gjøre om noe går galt. Anonymkode: 0c1ea...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #25 Del Skrevet 27. april Så en teardown av en motor fra VW ID 3. Hva sto det på motoren? "Made in China"! Anonymkode: 0c1ea...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 27. april #26 Del Skrevet 27. april På 90-tallet hadde jeg et WV produkt som var rimelig bra. Alt jeg har hatt med å gjøre av dette merket etter det har vært søppel. Bedre eksempel på dyrt og dårlig skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #27 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Problemet er den norske importøren - Møller, vanskelige å ha med å gjøre om noe går galt. Anonymkode: 0c1ea...475 Det er bare tullprat! Når jeg kjørte en av deres modeller var det hjullagerbytte på garanti, etter PKK, samt bytte av del i motor etter garantiutløp, på en utvidet garanti. Møller i har jeg ikke noe å utsette på, men produktet de selger. Men husk det er to forskjellige. Slik påstand du kommer med sier mer om deg som kunde. Anonymkode: cfe25...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #28 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vel, nå var det i praksis Hitler som fant opp folkevogna, så.... VW er fint om man liker trange, ukomfortable biler med dårlig elektronikk. Men noen konkurs er nok ikke noe problem med det første. Anonymkode: ca3d4...344 Jeg har en ID.3 og er veldig lang. Jeg er imponert over plassen foran og bak. Valget med å la touch overta for alle knapper kan du derimot få billig av meg. Anonymkode: af2d0...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #29 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 14.06): Skeptisk til å kjøpe bil fra et merke som er på konkursends rand. Men kanskje den tyske regjeringen vil redde dem? De er kanskje "too big to fail"? Hva er ulempene med å ha en bil fra et merke som ikke eksisterer lenger? Anonymkode: 399b9...9d4 Jeg tror at usikkerheten er vel så stor med Kinesiske produsenter og Tesla? Faren med at en produsent går konkurs er vel redusert gjensalgsverdi og tilgjengelighet på deler. Nå er min forståelse at salg av deler og service er en stor melkeku for bilprodusenter så jeg vil tro at om VW skulle gå over ende så vil det gi mening for konkursboet å fortsette å selge deler. Og så finnes det selvsagt 3.parts leverandører for veldig mye. Å kjøpe en bil basert på en tro om at softwaren vil bli fikset i framtiden er mer risikabelt. Hvis leverandøren lover selvkjørende oppdatering på en eksisterende modell så vil du antagelig bli skuffet om leverandøren går konkurs eller endrer prioriteringer. Anonymkode: af2d0...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #30 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror at usikkerheten er vel så stor med Kinesiske produsenter og Tesla? Usikkerheten vedhefter vel de fleste produsenter for tiden. Men om du får en skikkelig god bil for 400k fra Kina, en nesten perfekt bil for 500k fra Korea, og en ganske dårlig bil for 600k fra Tyskland, hvorfor skal du da velge den tyske bilen? Bare for å sende et politisk signal? Anonymkode: 56dc9...392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #31 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har en ID.3 og er veldig lang. Jeg er imponert over plassen foran og bak. Valget med å la touch overta for alle knapper kan du derimot få billig av meg. Anonymkode: af2d0...0c4 Jeg har også en ID3. Plassen er helt fantastisk. Jeg elsker bilen. Anonymkode: 19e65...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #32 Del Skrevet 28. april Var veldig fornøyd med den gamle bobla mi og Tiguan 2017 highline R-line jeg hadde. Flott vinterbil. Anonymkode: 2f393...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #33 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 15.47): Bedre med vw enn nazikjerre, ihvertfall. Anonymkode: b086d...590 VW er jo bokstavelig talt nazikjerre nr 1 da men Anonymkode: 881d0...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): VW er jo bokstavelig talt nazikjerre nr 1 da men Anonymkode: 881d0...777 Er det? Forklar oss uvitende. Du skriver er og ikke var en gang for snart hundre år siden. Anonymkode: 19e65...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #35 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det? Forklar oss uvitende. Du skriver er og ikke var en gang for snart hundre år siden. Anonymkode: 19e65...82e VW ble jo startet og etablert av nazistene og er det eneste mekte som virkelig er en nazikjerre. Men også de andre tyske merkebe bygde seg opp ved hjelp av nazistene, samme med de japanske merkene og Fiat Anonymkode: 881d0...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #36 Del Skrevet 29. april 30 år siden det var 'trygt' å kjøpe VAG. Nedturen startet med Sharan. Anonymkode: cb831...c56 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #37 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 14.06): De er kanskje "too big to fail"? Har vært noen store konkurser. British Leyland, General Motors, Chrysler og Saab. Anonymkode: cb831...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:26 #38 Del Skrevet tirsdag kl 15:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 30 år siden det var 'trygt' å kjøpe VAG. Nedturen startet med Sharan. Anonymkode: cb831...c56 Veldig enig her, det var mot slutten av 90-tallet de hentet Lopez som innkjøper fra Opel - som allerede da var fullstendig skakkjørt. Han knakk også ryggen til Volkswagen på bare få år. Det som fascinerer meg dypt er at det fins folk som ikke var voksne for 30 år siden som i dag tror at Volkswagen er pålitelig. Fatter det ikke. VW har ikke levert brukbare produkter i deres levetid, så hvor har de det fra? Anonymkode: 56dc9...392 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:40 #39 Del Skrevet tirsdag kl 15:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært noen store konkurser. British Leyland, General Motors, Chrysler og Saab. Anonymkode: cb831...c56 Flere av de du never her var jo faktisk "too big to fail" GM og Chrysler var under ch 11 og ble reorganisert. Leyland gikk overende men de fleste av merkene ble kjøpt opp og drives den dag i dag. Og Saab var ikke spesielt store de var et nisje merke (elsket Saab selv) Anonymkode: 881d0...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:41 #40 Del Skrevet tirsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Veldig enig her, det var mot slutten av 90-tallet de hentet Lopez som innkjøper fra Opel - som allerede da var fullstendig skakkjørt. Han knakk også ryggen til Volkswagen på bare få år. Det som fascinerer meg dypt er at det fins folk som ikke var voksne for 30 år siden som i dag tror at Volkswagen er pålitelig. Fatter det ikke. VW har ikke levert brukbare produkter i deres levetid, så hvor har de det fra? Anonymkode: 56dc9...392 Dessverre så gjelder dette omtrent samtlige bilmerker i dag Anonymkode: 881d0...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå