Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skeptisk til å kjøpe bil fra et merke som er på konkursends rand.

Men kanskje den tyske regjeringen vil redde dem? De er kanskje "too big to fail"?

Hva er ulempene med å ha en bil fra et merke som ikke eksisterer lenger?

Anonymkode: 399b9...9d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at merket skal nedlegges. Jeg har hatt to VW passat, den siste kjøpte jeg for 4 år siden, en 2015 modell.

Jeg har vært veldig fornøyd med mine.

Anonymkode: dd8ae...864

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet vel egentlig ingen om hvilke bilmerker som eksisterer i nær fremtid, så hvis du er bekymret for det hadde jeg holdt meg til kollektiv og sykkel...

Anonymkode: 881d0...777

AnonymBruker
Skrevet

Har nå ikke hørt noe om.at vw er på randen.

Selv har vi nå hatt en passat og caravelle som vi har vært fornøyd med.

Hadde vært mer skeptisk å kjøpe ukjente Kina biler

Anonymkode: b66db...37d

• Liker 2
Skrevet

Tror det er ganske trygt uansett, man vet jo aldri hvilke bilmerker som går konkurs. Har hatt VW biler og har alltid vært et godt valg :)

AnonymBruker
Skrevet

Volkswagen blir neppe lagt ned med det første, men de er utsatt. Bilene derfra er ikke konkurransedyktige - for dyre, for dårlige, for mye feil - og det gjør selvsagt at de sliter. Men det fins fortsatt så mange kunder i markedet som ikke tester andre biler, som ikke leser tester, som ikke vet hva de gjør. Og de kjøper fortsatt VW. Jeg skjønner det ikke og ville aldri i livet ha gjort det. Men det er nå ditt valg.

Anonymkode: 56dc9...392

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 20.48):

Har nå ikke hørt noe om.at vw er på randen.

Leve under en stein eller….

Anonymkode: 05c7b...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke unormalt for store konsern å ta tak for å spare penger slik VW gjorde i fjor. Har ingenting med konkurs å gjøre i det hele tatt. 

Anonymkode: 19e65...82e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 14.06):

Hva er ulempene med å ha en bil fra et merke som ikke eksisterer lenger?

Jeg har i mange år hatt bil fra et bilmerke som ikke eksisterer lenger, og ikke hatt problemer med bilholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fjernet et underfirma og ikke noe som hadde med hoved delen. Er jo samme som saab ble kjøpt opp av annet kjent bilmerke, produserte noen biler for så å kutte hele saab produksjonen

Vi si rart hvis vw er konkurs for da vil Audi og et merke til forsvinne, for er samme eiere og delene går om hverandre

Anonymkode: b66db...37d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 20.48):

Hadde vært mer skeptisk å kjøpe ukjente Kina biler

Enig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at de blir lagt ned. Om det skulle havarere helt, er det sannsynligvis et annet bilmerke som overtar.

Det som kan skje ved en konkurs, er at bruktbilprisene på disse bilene faller brått og mye, men det betyr ikke noe så lenge du har bilen og ikke skal kvitte deg med den.

Deler og service vil nok være uproblematisk så lenge det er aktuelt. Det er f.eks. over 10 år siden Saab gikk konkurs og produserte sin siste bil, men fortsatt finnes merkeverksteder og deler å få til de som fortsatt kjører Saab.

Anonymkode: 1600e...f26

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en touran i mange år og vært strålende fornøyd 

Anonymkode: 9ee56...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller ha kjøpt en BYD fra Kina eller en deutsche lada

Anonymkode: d5208...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Bedre med vw enn nazikjerre, ihvertfall. 

Anonymkode: b086d...590

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel, nå var det i praksis Hitler som fant opp folkevogna, så....

VW er fint om man liker trange, ukomfortable biler med dårlig elektronikk. Men noen konkurs er nok ikke noe problem med det første.

Anonymkode: ca3d4...344

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vel, nå var det i praksis Hitler som fant opp folkevogna, så....

VW er fint om man liker trange, ukomfortable biler med dårlig elektronikk. Men noen konkurs er nok ikke noe problem med det første.

Anonymkode: ca3d4...344

Hvilke bilmodeller er det du snakker om?

Anonymkode: 19e65...82e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oi...Tidenes mest provoserende (og muligens mest ufrivillige, ironiske) kommentar noensinne 😂 Vet du hvem som grunnla VW ? 

Fantastisk og historieløs kommentar, denne burde inn i "Kvinneguiden Hall of Fame" !!!

Jeg tenkte å ta denne som anonym, men den fortjener virkelig å bevares for ettertiden !

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
StanTheMan skrev (42 minutter siden):

Oi...Tidenes mest provoserende (og muligens mest ufrivillige, ironiske) kommentar noensinne 😂 Vet du hvem som grunnla VW ? 

Fantastisk og historieløs kommentar, denne burde inn i "Kvinneguiden Hall of Fame" !!!

Jeg tenkte å ta denne som anonym, men den fortjener virkelig å bevares for ettertiden !

Sier så mye om hvem vi omgås med her. Ganske mange flatpanna folk her inne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sier så mye om hvem vi omgås med her. Ganske mange flatpanna folk her inne.

Ja. Absolutt. VolksWagen er jo grunnlagt på jødeknokler og sigøyneraske. VW drøyde jo helt til 1990 med å betale stoooooooooooooooooooore summer tilbake til Israel for kjip bruk av arbeidskraft. You go girl !!!!....Veldig bra historisk kunnskap blant enkelte !!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...