Gå til innhold

kjæreste skal ha besøk av en venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik oppførsel, planer og handlinger hadde ikke blitt akseptert av verken meg eller kjæresten. Forholdet hadde vært over. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du overreagerer veldig her 😅 Det er jo bare en venninne? Skal du SLÅ OPP med han på grunn av at en venninne besøker han? Han skal vel ikke dele seng med henne (han eller venninnen kan vel sove på sofaen?)

Anonymkode: 42b7b...6dc

Typisk KG. Folk er ikke normale.

Anonymkode: 39439...781

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er akkurat det. Jeg stoler jo på han, innen rimelighetens grenser, og her handler det ikke om tillit, men respekt. For kontekst så har jeg over årene vi har vært sammen måttet kutte ut kompiser fra jobb/skole fordi det ikke har vært greit at vi følger hverandre på instagram engang...

Anonymkode: 5dff8...32e

Da hadde jeg definitivt sagt at det var helt ok, siden du allikevel kommer til å tilbringe helgen sammen med en mannlig kollega fra jobb. Om han da setter seg på bakbena så sier du at da regner du med at denne venninnen enter tar inn på hotell for helgen eller så tilbringer han helgen hos deg. Eller så er siste alternativet brudd. Du må faktisk stå opp for deg selv her og ikke la han kjøre rett over deg.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er akkurat det. Jeg stoler jo på han, innen rimelighetens grenser, og her handler det ikke om tillit, men respekt. For kontekst så har jeg over årene vi har vært sammen måttet kutte ut kompiser fra jobb/skole fordi det ikke har vært greit at vi følger hverandre på instagram engang...

Girl, la meg holde hånda di når jeg forteller deg dette... det er fordi terskelen hans er lav for å bli fristet av venninnene sine. Han lar deg ikke ha kontakt med kompisene dine fordi han tror du hadde hoppet på sjansen hvis noen av de tok initiativ. 

Det er så typisk at de som er ekstremt sjalu er de som viser seg å være utro. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor i alle dager har du godtatt det?

Anonymkode: 9bf0b...37a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle dager har du godtatt det?

Ung og dum, manglende grensesettinger. Øver på å bli bedre nå.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du overreagerer veldig her 😅 Det er jo bare en venninne? Skal du SLÅ OPP med han på grunn av at en venninne besøker han? Han skal vel ikke dele seng med henne (han eller venninnen kan vel sove på sofaen?)

Vel, han vil heller sove med venninnen enn dama si. Han holder det hemmelig helt til siste dag. Han nekter dama si å være sammen med de i løpet av helga. 

Tja...

Anonymkode: 07401...e37

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du er nok bare en typisk dramatisk kvinne 

Anonymkode: 62f2a...f2c

Ja.

Hadde TS fått en mannlig venn på helgebesøk, så hadde jo såklart bare kjæresten ment det var hyggelig..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde hatt null problem med besøket. Siden verken jeg eller min kone pleier å ha sex med vennene våre, har det aldri vært noe problem med venner av motsatt kjønn.

Konteksten her forandrer imidlertid alt. Hvorfor i all verden finner du deg i dette?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jdz skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde hatt null problem med besøket. Siden verken jeg eller min kone pleier å ha sex med vennene våre, har det aldri vært noe problem med venner av motsatt kjønn.

Konteksten her forandrer imidlertid alt. Hvorfor i all verden finner du deg i dette?

Ja, for meg har det altså ikke vært noe problem, men han har jo problematisert veldig det at jeg evt. har venner av motsatt kjønn. At det i det hele tatt finnes personer med motsatt kjønn på min arbeidsplass, som om det er noe jeg kontrollerer. Og så er det jo det at det er så hemmelighetsfylt og jeg ikke en gang får hilse på. Der stopper det opp for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, for meg har det altså ikke vært noe problem, men han har jo problematisert veldig det at jeg evt. har venner av motsatt kjønn. At det i det hele tatt finnes personer med motsatt kjønn på min arbeidsplass, som om det er noe jeg kontrollerer. Og så er det jo det at det er så hemmelighetsfylt og jeg ikke en gang får hilse på. Der stopper det opp for meg.

Det er dette som etter min mening er problematisk. Jeg ville benyttet anledningen til å gå runde med meg selv og gjøre en seriøs vurdering av om dette forholdet faktisk er noe du vil satse på.

Jeg har selv vært i et forhold med det som etterhvert viste seg å være en ekstremt sjalu og kontrollerende partner. Det startet slik du beskriver og ble gradvis verre, det er ganske typisk for denne typen forhold. Det er virkelig ikke verdt det, uansett hvilke gode sider han måtte ha.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

På seg selv kjenner man andre sies det, han prøver å kontrollere deg fordi han vet at terskelen hans for å gjøre noe dumt er veldig lav, jeg hadde ikke stolt på han for fem øre.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å prioritere overnatting sammen med en venninne i stedet for å være sammen med kjæresten 😲 Jeg er egentlig tilhenger av at man skal ha venner uansett kjønn, men dette er enten tvilsomt eller ekstremt taktløs. 

Anonymkode: 84dc4...015

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten skal ha besøk av en venninne fra utlandet i helga, fra i dag. Dette gir han beskjed om i dag... Utrolig sårende at han ikke har delt noe om det. Han har ikke noe eget soverom, så vil jo si det er rimelig spesielt, for min del i alle fall. Han mener hun tvingte han til å få komme.. Så sier jeg greit nok, men du kan jo sove hos meg i helga også er hun der? men nei, det var visst ikke mulig, er jeg dum eller...

Er jeg dramatisk som vurderer brudd på bakgrunn av dette? Bare føler det er fullstendig respektløst ovenfor meg, men redd jeg overdramatiserer.

Hva fffffff?? Enten må den venninnen VEKK eller så må du dumpe han!! Eier ikke dendama der respekt heller??? Aldri aldri finne deg i slikt!!!

Anonymkode: 7ddb4...cff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er naivvdu?  Hva fffff skal han med den jenta??? Jo smøre laksen! Han der er en idiot! 

Anonymkode: 7ddb4...cff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kontekst så har jeg over årene vi har vært sammen måttet kutte ut kompiser fra jobb/skole fordi det ikke har vært greit at vi følger hverandre på instagram engang...

Da stoler jo ikke han på deg. Du ser at denne skjevheten blir feil, ikke sant?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han lager regler som kun er for deg. Major red flag

Anonymkode: 9c836...9b3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For kontekst så har jeg over årene vi har vært sammen måttet kutte ut kompiser fra jobb/skole fordi det ikke har vært greit at vi følger hverandre på instagram engang...

Dette burde du tatt med i starten.

Det er tydelig at det er andre regler for deg enn for han. Det trenger du ikke å finne deg i.

Anonymkode: 6baaf...742

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du skal snu hele tankegangen din, Ts, og tenke på det som nå skjer som det beste som kunne skjedd deg.

Du har vært sammen med denne tufsen i noen år, og i disse årene har han oppført seg sykelig sjalu og kontrollerende mot deg. Bare det i seg selv burde vært grunn nok til å slå opp med ham for leeenge siden.

Nå skjer det som skjer nå, hvor han skal skal sove med sin venninne og nekter deg å møte henne.

Dette er det beste som kunne skjedd deg. Det er perfekt anledning for å dumpe ham!

Du skylder denne mannen ingenting, så bare send ham en sms om at du har funnet ut at dere ikke passer sammen, og at du derfor gjør det slutt, at du ikke ønsker mer kontakt med ham i fremtiden og at du forventer han respekterer dette.

Og så blokkerer du ham på alle kanaler!

Du skylder ham ikke noe.

Du skylder deg selv å ta deg selv på alvor, og det gjør du ikke om du fortsetter å være sammen med denne mannen som har ett sett med regler/kontrollregime for deg, mens han selv kan gjøre hva han vil, samtidig som han er sykelig sjalu for at du har mannlige kollegaer...

Velg deg selv nå, velg ditt liv. Kvitt deg fullstendig med den typen, han vil bare bli verre og verre ettersom tiden går, og du bør være veldig glad for at du fikk denne vekkeren som gjør at du kan kvitte deg med ham her og nå.

Send ham en melding nå i kveld, og blokker ham deretter på alle kanaler!

Og viktig!! Hvis han forsøker å komme til deg, IKKE slipp ham inn i ditt hus, ikke åpne døra! Snakk med familie/venner allerede i kveld, fortell at det er slutt, slik at de kan følge med i tilfelle han vil prøve å skape problemer for deg.

Så sjalu og kontrollerende menn har dessverre en tendens til å kunne bli voldelige ved et brudd, det er derfor det er så bra om du slår opp nå, så blir han avledet i helgen av besøket av denne "venninnen" sin, som nok vil roe ham noe.

Anonymkode: 30d0c...b8e

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig merkelig at han venter med å si dette til dagen hun faktisk kommer. Mulig han har tenkt at du ikke kom til å synes det er ok, så han ventet til siste liten hvor han ikke kan si nei til venninnen. 
Det at han ikke introduserer deg for henne er veldig rart og mistenksomt, hadde det ikke vært noe i mellom dem så hadde han jo invitert deg på besøk og latt deg møte henne. 
jeg synes du skal løpe så langt du kan fra det forholdet, du kommer til å ende opp såret. 
Hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet på overraskelse besøk, bakt noe kjeks eller noe og rett og slett møt opp uanmeldt. 

Masse lykke til, du fortjener så mye bedre enn dette❤️

Anonymkode: 63f67...5a7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...