Gå til innhold

Hvor mange pizzaer til barnebursdag med 15 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn vanlig stor pizza fra pizzarestaurant. Tror de er 40 cm. Hvor mange til ca 15 barn på 9 år, om man vil være garantert å ha nok. 

Anonymkode: 3c3af...900

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutter eller jenter? 

Jeg ville regnet 5 barn pr pizza, for å være sikker på at det er nok. Kanskje 4 hvis det er gutter. 

Anonymkode: fa4bd...2ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gutter eller jenter? 

Jeg ville regnet 5 barn pr pizza, for å være sikker på at det er nok. Kanskje 4 hvis det er gutter. 

Jeg synes 5 barn på 8 pizzastykker høres lite ut. Ville regnet 4 eller 3,5

Anonymkode: 18f3b...bd0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde beregnet 2 stk ca til hver i snitt.

Med 8 stykker i 1 pizza blir det 4 pizzaer. Hadde rundet opp til totalt 5 pizzaer til 15 barn.

Anonymkode: 314ed...92e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenter kan overraske og spise mye. I 9 årsdagen til min hadde vi hjemmelaget langpannepizza og den ene jenten spiste 8 stykker!!! Det er mere enn en halv langpanne.

Anonymkode: 6b7da...044

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bestilt 6-7 pizzaer for å være sikker på at det blir nok mat. Blir det rester så har dere til lunsj eller middag dagen etter, bedre det enn å ha for lite mat.

Anonymkode: 174ff...b61

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er blandet bursdag med både gutter og jenter. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gutter eller jenter? 

5 barn per pizza? Det er jo ikke 2 stykker til hver an gang. Blir ikke det lite? 

Jeg tenkte kanskje å regne 3 barn per pizza (2,3 stykker til hver), så er det sannsynlig at det blir litt til overs? 

Men helt ny på dette 🤔 De spiser kansje mindre i bursdag siden de har så mye å gjøre? Ts

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

5 barn per pizza? Det er jo ikke 2 stykker til hver an gang. Blir ikke det lite? 

Jeg tenkte kanskje å regne 3 barn per pizza (2,3 stykker til hver), så er det sannsynlig at det blir litt til overs? 

Men helt ny på dette 🤔 De spiser kansje mindre i bursdag siden de har så mye å gjøre? Ts

Jeg ville helt klart ikke beregnet mindre pizza enn 3 barn pr. pizza. Samtidig ville min mann nok beregnet typ 5-6 barn pr. pizza. Jeg foretrekker å ha nok mat til gjestene, mens han kommer fra en familie hvor det knapt er nok til gjestene (etter at vertene selv nesten ikke spiser). 

Anonymkode: 04b97...52b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi var totalt 9 stykker inkludert voksne som der var flest av og spiste under 3 pizzaer.

Anonymkode: c9074...606

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er kjipere enn for lite pizza, jeg ville bestilt minst 6 til såpass mange barn. I den alderen spiser enkelte, særlig gutta, nokså mye. Pizzarester er dessuten godt!

Anonymkode: 9e8ab...995

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt 5 eller 6. Kanskje 5 med litt annet i tillegg? Feks fruktspyd eller noe. Du har jo sikkert snacks også.

Det verste som finnes er når det er for lite mat. Det gjør jo ikke noe om det er noe til overs heller, pizza er jo lett å varme opp igjen. 

Anonymkode: b7766...5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 4 stk på 15 11 åringer, ble igjen noen biter 

Anonymkode: c6f64...2b9

Skrevet

Ca 6 pizzaer så kan dere ta det som ikke spises opp til Kveldsmat/frokost uansett kald pizza er godt 😊

• Liker 4
Skrevet

6 pizzaer for sikkerhets skyld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

5 holder. 

Anonymkode: c9074...606

AnonymBruker
Skrevet

Minimum 5 pizzaer...kanskje 6.  Det som kan være litt lurt er at hvis du merker det blir litt for lite og begynner å bli tomt mens de spiser så tar du bare frem kaker og snacks. Ingen vil klage på for lite pizza da. 😉

Anonymkode: 3243e...e93

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

6-7 stk

Anonymkode: 6e1e5...54a

AnonymBruker
Skrevet

5 hadde jeg tatt 

Anonymkode: 32e4e...f36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt 5

Anonymkode: c76ca...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...