AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Barn nummer to på 2,5 sin favorittaktivitet siden han lærte å gå, er å stikke av. Han er høyt og lavt hele dagen, og jeg angrer så på at jeg ikke bare kjøpte sele/sekk med bånd til han til spesielt krevende situasjoner med reise osv. i fjor. Han hater å sitte i vogna mer enn 5 minutter, er alt for tung og aktiv for bæresele, og jeg går alltid med hjertet i halsen. Unngår folkemengder. Han er utrolig rask og sterk. Vurdere å bare gi f i fordømmelsen og kjøpe sele før 17. mai og sommerferie, men dere som brukte, når var siste gang den var i bruk? Anonymkode: 4c372...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Jeg har ikke personlig erfaring. Men bodde i en by der dette var helt vanlig blant venninner. Mange mennesker, høy fart på biler, med mer. Svaret er egentlig; til det ikke er et behov lengre. Det skjer ganske av seg selv at de blir litt mer redd, vil holde hand, og generelt blir litt mer "fornuftige", om man kan kalle det det. Jeg har aldri forstått fordømmingen nordmenn har her. Man drar jo ikke i båndet, drar ungen etter seg og slikt. Man stopper heller ikke oppdragelsen. Det er en forsikring mot at noe skjer. Og mye bedre både for foreldre og barn på alle måter. Anonymkode: eb8c5...624 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke personlig erfaring. Men bodde i en by der dette var helt vanlig blant venninner. Mange mennesker, høy fart på biler, med mer. Svaret er egentlig; til det ikke er et behov lengre. Det skjer ganske av seg selv at de blir litt mer redd, vil holde hand, og generelt blir litt mer "fornuftige", om man kan kalle det det. Jeg har aldri forstått fordømmingen nordmenn har her. Man drar jo ikke i båndet, drar ungen etter seg og slikt. Man stopper heller ikke oppdragelsen. Det er en forsikring mot at noe skjer. Og mye bedre både for foreldre og barn på alle måter. Anonymkode: eb8c5...624 Helt enig med deg, bare prøver å huske i hodet mitt når dette sånn ca skjer for de fleste barn. Men så koster det jo ikke all verdens med en slik sele heller, så jeg kan kanskje like greit bare kjøpe den. Om den blir brukt kun et par måneder frem mot sommeren, så får jeg i alle fall slappet mer av på 17. mai 😅 Anonymkode: 4c372...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 12.39): Barn nummer to på 2,5 sin favorittaktivitet siden han lærte å gå, er å stikke av. Han er høyt og lavt hele dagen, og jeg angrer så på at jeg ikke bare kjøpte sele/sekk med bånd til han til spesielt krevende situasjoner med reise osv. i fjor. Han hater å sitte i vogna mer enn 5 minutter, er alt for tung og aktiv for bæresele, og jeg går alltid med hjertet i halsen. Unngår folkemengder. Han er utrolig rask og sterk. Vurdere å bare gi f i fordømmelsen og kjøpe sele før 17. mai og sommerferie, men dere som brukte, når var siste gang den var i bruk? Anonymkode: 4c372...9c2 stakkars unge Anonymkode: e59cc...999
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): stakkars unge Anonymkode: e59cc...999 Ærlig talt. Er ingenting stakkars med den ungen. Anonymkode: 5e3db...3da 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt. Er ingenting stakkars med den ungen. Anonymkode: 5e3db...3da Nemlig. Mye mer stakkars med unger som kommer bort fra foreldre og blir kidnappet eller påkjørt. Anonymkode: b58ac...8f7 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Er vel mer stakkars unge hvis han blir påkjørt eller kidnappet? Kjør på med sele. Jeg har også en unge som liker å stikke av, det passer seg dårlig i byen eller ved parkeringsplasser. Heldigvis så klarer jeg holde henne i en hånd mens jeg smetter opp/ned vogna 😂 Anonymkode: b1aef...61d 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ærlig talt. Er ingenting stakkars med den ungen. Anonymkode: 5e3db...3da jo er det, barn skal ikke være i seler, det er kun for dyr Anonymkode: e59cc...999
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april gi heller konsekvenser når han ikke hører etter.. barn i bånd er ikke greit.. Anonymkode: e8ab3...da6
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april Hvorfor holder du han ikke bare i hånda? Anonymkode: 9f8d7...227
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): jo er det, barn skal ikke være i seler, det er kun for dyr Anonymkode: e59cc...999 Trygghet til barna først. Anonymkode: 7d580...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor holder du han ikke bare i hånda? Anonymkode: 9f8d7...227 Har du barn? Anonymkode: eb8c5...624 9
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): jo er det, barn skal ikke være i seler, det er kun for dyr Anonymkode: e59cc...999 Egentlig ikke til dyr heller. Min hund er absolutt lykkeligst når han får løpe fritt. Anonymkode: d7217...89a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): jo er det, barn skal ikke være i seler, det er kun for dyr Anonymkode: e59cc...999 Merkelig at det er så mange som er i mot sele til barn. Har aldri brukt det selv, men ser for meg at barnet har langt større frihet i en sele enn det vil ha hvis man må tviholde i hånda til en hver tid. Anonymkode: f10a5...27d 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Merkelig at det er så mange som er i mot sele til barn. Har aldri brukt det selv, men ser for meg at barnet har langt større frihet i en sele enn det vil ha hvis man må tviholde i hånda til en hver tid. Anonymkode: f10a5...27d Og har du alltid en hånd? Jeg var alene med 3. Eldste var 3 år eldre enn tvillingene. Anonymkode: 7d580...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #16 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): gi heller konsekvenser når han ikke hører etter.. barn i bånd er ikke greit.. Anonymkode: e8ab3...da6 Hva slags konsekvenser da? For små barn? En konsekvens for et lite barn er at «kaster du leken på noen andre så blir den tatt fra deg». Hva skal man liksom ha som konsekvens når de stikker av som de faktisk setter i sammenheng til det? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor holder du han ikke bare i hånda? Anonymkode: 9f8d7...227 å holde i hånd funker ikke om de ikke vil. Har du prøvd? Anonymkode: b58ac...8f7 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april Jeg valgte å ta på sele. Folk fikk bare tenke det de ville tenke, ass. Det ble tryggere for alle involverte. Brukte den mest i 2 årsalderen, ga seg når hun nærmet seg 3. Har nå verdens hyggeligste femåring som hører på beskjeder, går fint og aldri løper avgårde. Så det har heller ikke hindret noe utvikling på den måten 😅 Anonymkode: 003a0...7b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nemlig. Mye mer stakkars med unger som kommer bort fra foreldre og blir kidnappet eller påkjørt. Anonymkode: b58ac...8f7 Er kidnapping vanlig i Norge? Anonymkode: a56ba...377
AnonymBruker Skrevet 27. april #19 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er kidnapping vanlig i Norge? Anonymkode: a56ba...377 Det skjer. Det skjer også at barn blir lurt med inn i biler eller hus og misbrukt. Hvorfor ta sjansen? Anonymkode: b58ac...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #20 Skrevet 27. april Vi har en på 2,5 år og jeg er høygravid. Jeg har ikke nubbesjanse til å ta han igjen om han begynner å løpe. Derfor så MÅ han faktisk sitte i vogn om vi skal transportere oss uten bil. Heldigvis går det greit uten store protester. Har ikke sele, og håper å ikke trenge det, men har null problem med å forstå de som har behov. Han er rask og sterk, hvis han ikke vil holde hånda, så klarer han å rive seg løs. Han forstår masse, men «bilen er farlig, du kan bli påkjørt og få vondt», det er langt utenfor hans fatteevne. Anonymkode: 951b2...c84 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå