Gå til innhold

Babyshower

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri vært i babyshower før, ikke hatt det selv heller.

Skal man gi gave til mor eller baby?

Og noen gode tips til gave?

Anonymkode: 93fc0...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å gi til baby. Klær, utstyr, til og med pleieprodukter.. Litt til mor er heller ikke feil, men kommer gjerne i tillegg. Men ingen nødvendighet. Hele utgangspunktet for markeringen var å hjelpe mor med utstyr, men i dag står man selvfølgelig mye mer fritt. 

Det er ikke stedet for ekstravagante gaver. Det skal være en oppmerksomhet, litt søtt. Ofte koordinerer arrangøren. Eller man kjøper felles. Jeg synes det er artig med kreative bleiekaker der flere har gått sammen. 

Anonymkode: 04727...ceb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshower er for å gi gaver til det kommende barnet. Klær til barnet, gulpekluter, håndkler, bamser, dyrere ting kan man ofte spleise med andre i, typ barnevogn, eller annet tilbehør den kommende mor og far ikke har kjøpt.

Noen gir ekstragave til den kommende mor som kan være hudpleie eller gavekort på matkasser eller lignende. Alt ettersom hva man ønsker selv :)

Anonymkode: 0f7e9...3fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å gi:

- Klær til babyen

- Bamser

- Strikketøy/ strikkede tepper 

- Spleise på dyrt utstyr om det er noe spesifikt mor ønsker, f.eks. tripp trapp stol, vippestol, babygym, bæresele osv

- Bleiekake, gjerne pyntet med smokker, salver, sokker, liten bamse osv

- liten goodiebag til mor med noe snacks, ansiktsmasker, leppepomade osv

Anonymkode: fafa1...6f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også på noe, er ikke vant til babyshower. Hvis man har vært på babyshower, gir man da i tillegg gave når baby er født/første gang man er på besøk? Jeg er vant til å gi gave etter fødsel.

Anonymkode: f6e80...a1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer også på noe, er ikke vant til babyshower. Hvis man har vært på babyshower, gir man da i tillegg gave når baby er født/første gang man er på besøk? Jeg er vant til å gi gave etter fødsel.

Nei, det erstatter på en måte den tradisjonen. Men det er helt greit å gi, om man ønsker det. 

Jeg liker å ha med noe til første besøk, men gjerne noe spiselig, eller en liten oppmerksomhet til mor. Men ikke noe mer til baby. 

Anonymkode: 04727...ceb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir det du ville gitt når du kommer på barselbesøk. Som regel er det gave til baby.

Anonymkode: a89ff...3dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gir gave til baby i babyshower også gir jeg en gave til mor når babyen er født

Anonymkode: be3dd...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...