Gå til innhold

Gulvklut full av hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har jeg en gulvklut som er full av hår og smuss. Tenker å sette den på en 60 graders vask? Men lurer på hvor all håret som sitter fast på den blir av? 

20250424_113817.jpg

Anonymkode: 3ba72...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I avløpet! Hvis du er heldig og har relativt nye plastrør, så forsvinner det ut i kommunens anlegg. Hvis du er uheldig og har gamle rør med mye slagg, så kan det festes i det og lage en ball og gjøre røret smalere. Evt. at det samler seg så mye at det blir en propp. Hvis du gidder, så er det sikkert lurt å skylle kluten godt før du slenger den til vask og dra opp det verste av hårene fra sluket og kaste det i restavfallet. 

Anonymkode: 563e7...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hårballer i vaskemaskinen. Enten det er fra kluter eller sengetøy eller klær. Plukker de av/ut og kaster i restavfallet. Har ikke opplevd mye hår i filteret, der samler det seg ull og fiber fra andre tekstiler som jeg fjerner. Fjerner også det jeg får til før jeg vasker noe, det går også i restavfallet. Håret er jo ikke noen bakteriebombe, vanlig hårvask er på mye lavere temperatur. 

Anonymkode: 4d93c...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det er lurt å støvsuge før vask☺️Jobbet litt med flyttevask .

Anonymkode: 5da74...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe går i rørene, noe setter seg inni vaskemaskinen. Jeg har mange mopper og samler opp til alle er skitne før jeg vasker de og da må jeg sette maskinen på skylling etterpå ellers blir klær og håndklær fulle av hår (vi har hund da så mye hår).

Anonymkode: dffe6...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I avløp, filter eller i maskinen. Akkurat samme steder som hår og lo fra klær og annet som vaskes. 

Anonymkode: 5e801...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor det er lurt å støvsuge før vask☺️Jobbet litt med flyttevask .

Selvom jeg støvsuger så er det fortsatt en del hår på skjulte steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvom jeg støvsuger så er det fortsatt en del hår på skjulte steder

Støvsuge godt før vask. Da slipper du unna mye. Blitt en vane for meg, etter at jeg ble lært opp da jeg jobbet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...