Gå til innhold

Ville dere kjøpt stelleveske til 3-åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har klart oss uten stelleveske siden eldste som nå er 7 år ble født, selv om jeg ofte vurderte å kjøpe det. Mannen har alltid ment at en plastpose gjør samme nytten....Men nå som minstemann er 3 år føler både han og jeg at det fyller et behov som ikke dekkes ved å bruke vanlig veske, ryggsekk, pose eller bag når vi skal ut. 3-åringen er sluttet med bleie, men kan ha noen tisseuhell og rett som det er søle mat/drikke på klær slik at det alltid er nødvendig å ha med våtservietter og litt ekstratøy. Hun blir fortsatt sliten om vi f.eks. går en lengre bytur og vi lar henne da ligge i trille og hvile litt.  Har også alltid med litt snacks og drikke til begge barna, og et pledd til vognen om det blir kjølig.

Har tenkt at det ville vært praktisk å samle alt dette i en oversiktlig stelleveske med mange rom. Men dere som har hatt slike vesker: var det verdt prisen og hvor gamle var barna da dere sluttet å ha med stellevesken ut? Stemmer det at slike vesker ikke lenger er så mye brukt når barna slutter med bleie? 

Anonymkode: 64a71...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri giddet å investert i en stelleveske nå, når barnet er tre år.  En liten sekk gjør da absolutt samme nytten. Hvilke behov er det en sekk ikke dekker mener dere?

Anonymkode: c0436...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig bag eller sekk til en mye rimeligere penge er vel noe som gjør samme nytten. Hvorfor må det være stelleveske? 

Kjøp heller en fin bag eller en sekk, så kan dere bruke den til annet senere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Hadde brukt en sekk og da ikke spesifikt en "stellesekk". 

Anonymkode: f142e...dc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gjort det, men stellesekk!

Det er jo bare en helt vanlig sekk, men med masse praktiske lommer, som. man kan henge på vogna om man vil. 

Jeg hadde ikke stelleveske/sekk til første barn, men hadde til andre barn, og det er SÅ deilig å ha ting organisert!

Bruker den hele tiden med 3 og 9 åring på tur. Kjøpte bare en helt vanlig billig til 400 kr eller noe, så det trenger ikke være en "investering". 

Anonymkode: 270d7...8e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Hadde brukt en sekk og da ikke spesifikt en "stellesekk". 

Anonymkode: f142e...dc1

Men gun tenger jo enkle tilgjengelige lommer. De fleste sekker har ikke det. Det er noen små hundrelapper for å gjøre livet mye enklere.

Spesielt i stressede situasjoner på tur, med søling, tisseuhell, eller lignende, er det godt å vite akkurat hvilken lomme man har ditt og datt, og slippe å ta ut og inn for å finne ting på bunnen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde aldri giddet å investert i en stelleveske nå, når barnet er tre år.  En liten sekk gjør da absolutt samme nytten. Hvilke behov er det en sekk ikke dekker mener dere?

Anonymkode: c0436...0b6

Mange forskjellige lommer i passe størrelser, som er lett tilgjengelige når man åpner sekken. Min stellesekk er i alle fall utrolig mye mer praktisk enn alle de andre sekkene jeg har. Men fra utsiden ser den ut som en helt vanlig sekk, da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke en vanlig tote-bag. Jeg brukte faktisk LV Neverfull en periode, med veskeinnlegg med mange rom. Passe størrelse, slitesterk, lett å henge på vogn, eller på en knagg, enkel tilgang til alt. 

Eller noe annet du allerede har, eller som kan brukes videre? 

Anonymkode: 2078a...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en stelleveske da? Er det ikke bare å kjøpe en? En pose med mat for meg alene koster 800,- på Rema, så man burde vel kunne kjøpe en slik veske om man trenger den?

Anonymkode: 149b5...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange stellevesker som ligner helt ordinære sekker. Men det inneholder ordet "stell" og vil dermed koste mer enn en helt ordinær sekk. Det finnes sekker med greie løsninger også, men det er klart at en stelleveske-sekk ofte innehar "det lille ekstra" som man ser i en stelleveske.

Jeg ser ikke problemet med å kjøpe den type sekk, unntatt at det ofte koster litt ekstra. Den kan du jo bruke til alt annet når den ikke trenger å funksjonere som stelleveske lenger.

Anonymkode: f1071...2d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellevesker er jo dritdyrt. Selv sluttet jeg å bruke vår stelleveske da sønnen min var rundt 1,5 år - mannen min tror jeg aldri brukte den 😅 

Mye enklere å bare hive det jeg har med ekstra til sønnen min sammen med mine/våre/alles ting i en vanlig sekk eller veske :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde stellesekk da de var små, fra kaos. Nå er yngste to og jeg bruker bare en vanlig ryggsekk 😊

Anonymkode: 42918...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...