Gå til innhold

Dagens 13-14-åringer vs før

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 11.06):

TS her.

Skjønner at det er lettere å skjønne hva jeg mener med noen konkrete eksempler. F.eks noe relativt uskyldig som dyre handlevaner, hun får penger som hun bruker på dyr kosmetikk og merkeklær. Har ingen regler for skjermtid eller leggetid om kvelden. Har begynt med prevensjon. Får ikke dette til å være en 13-årings verden slik jeg kjenner den, særlig ikke når jenta er veldig umoden i oppførsel og tankegang. 

Anonymkode: 591ff...46c

Så trist!

Anonymkode: 7bf07...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her.

Skjønner at det er lettere å skjønne hva jeg mener med noen konkrete eksempler. F.eks noe relativt uskyldig som dyre handlevaner, hun får penger som hun bruker på dyr kosmetikk og merkeklær. Har ingen regler for skjermtid eller leggetid om kvelden. Har begynt med prevensjon. Får ikke dette til å være en 13-årings verden slik jeg kjenner den, særlig ikke når jenta er veldig umoden i oppførsel og tankegang. 

Bra hun går på prevensjon. 👍 Men altså jeg håper hun ikke har sex enda. Men bra å være føre var.

Anonymkode: 8becc...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-14 år og går på prevensjon det var tidlig, får nå håpe hun ikke har sex. Er kanskje andre grunner får P-piller vis det er dette hun går på. 

Anonymkode: e04e5...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg gjorde også alle disse tingene som 13 åring og er over 30 nå.

Anonymkode: b9a70...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 12.01):

Det er faren du lurer på.

Min 14-åring har dyre handlevaner, særlig kosmetikk og får mye penger til det av oss, har streng skjermtid som er kilde til daglig konflikt, går på minipillen grunnet menssmerter Hvorfor har du denne informasjonen hvis du ikke vet årsaken? Har 13-åringen et sexliv mens du beskriver henne som umoden i oppførsel og tankegang(!) og dette har du kun hørt om?  
Rødt flagg når det gjelder faren og hvordan han utleverer datteren sin og hvordan du spekulerer videre. 
Det er ikke mye voksent over å være en Sephora-kid. Ikke sammenlign med din sønn. Og du har ikke møtt henne en gang! Min 14-åring har masse kosedyr i senga, har Sabrina Carpenter som idol, får gode karakterer og blir beskrevet som moden av lærerne, interesserer seg ikke for gutter ennå, er utrolig barnslig og utrolig herlig og virker 3 år eldre enn guttene på samme alder, samtidig som hun er vimsete, rotete, egoistisk, empatisk, utseendefiksert og en lesehest, lager slim med venninna og ser ut som hun er 17 når hun sminker seg (noe som er hver dag for tiden). 
Heldigvis er det ingen fremmede som vurderer og dømmer henne for noe av dette. Vi elsker henne himmelhøyt og hun burde ikke vært annerledes. Det bør sikkert ikke jenta du beskriver heller. 

Anonymkode: 5d0fb...587

Fint skrevet og jeg er helt enig. Det kan ikke være gøy å være 13 år med en far som blindt utleverer intim informasjon til kjæresten sin som synes denne infoen er så saftig at hun må diskutere den på et forum. 

Anonymkode: aab3f...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fint skrevet og jeg er helt enig. Det kan ikke være gøy å være 13 år med en far som blindt utleverer intim informasjon til kjæresten sin som synes denne infoen er så saftig at hun må diskutere den på et forum. 

Anonymkode: aab3f...775

Og det er ikke gøy å bli vurdert utfra en sammenligning med alle dagens 13-14-åringer, med ts' gutt for 7 år siden, med alle KGbrukernes tenåringer og med barn før i tiden. TS har jo som utgangspunkt at denne jentas hverdagsliv, grenser, pengebruk, oppførsel, medikamentbruk og tankegang(!) er feil, og at hun på samme tid er veldig umoden og for voksen. Hun kan ikke vinne, og burde endre seg i alle retninger tydeligvis. Og faren burde sette mer grenser by default. 

Anonymkode: 5d0fb...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg kjenner igjen fra egen barndom er at jeg fikk ukepenger og mye av dette brukte jeg på «tull» - dyr kosmetikk o.l. Det vil jeg tro er vanlig, de er jo utseendefokuserte og lett påvirkelige i den alderen.

Skjermtid og leggetid er det nok store variasjoner på. Samme med holdning til prevensjon.

Du må tok også ta høyde for at det er ulike regler hos mor og far - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...