Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for en uke siden, satt og spiste lunsj med kollegaene hvorpå det kommer en dame inn og spør om det er jeg som er "Anne", også går hun bare  videre mens jeg svarer ja, hvem er du?

Da svarer hun "sjefen din" også ler alle. 

Sikkert bare en filleting, men synes det var litt ubehagelig. 

Skal sies at dette var nærmeste leder, hun var ikke med i ansettelsesprosessen og var på ferie da jeg startet.

Anonymkode: d287b...812

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart. Som sjef burde en ny ansatt være første prioritet å møte, tenker jeg..

Anonymkode: 5cdba...7b8

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Uprofesjonelt å ikke presentere seg på en skikkelig måte. Det er ikke du som bær tenke på det, det er hun som dret seg ut.

Anonymkode: 56ce2...8e7

• Liker 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uprofesjonelt å ikke presentere seg på en skikkelig måte. Det er ikke du som bær tenke på det, det er hun som dret seg ut.

Ingen dret seg ut her.

Anonymkode: 632b9...16f

• Liker 2
Skrevet

Selv om hun var på ferie, og ikke en del av  ansettelsesprosessen er det normalt og presentere seg på en ordentlig måte.

Dette var uproffesjonelt av henne, så skjønner godt du reagerte på dette.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å ikke gå for å håndhilse på deg på en skikkelig måte. Tydelig mangel på både folkeskikk og gode lederegenskaper.

Anonymkode: b6cae...f60

• Liker 5
  • Nyttig 6
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Off, så pinlig…

Hva slags jobb er dette her?

Høres nesten ut som de benyttet sjansen til å ansette deg mens hun var borte.

Anonymkode: a8598...58d

Skrevet

For en spesiell møte å møte deg for første gang på. Det er ikke deg det er noe feil med her,

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 10.18):

Dret seg ut? Nå tar du hardt i her. Dette har nok bare ment som en spøk fra sjefens side.

Anonymkode: 300ab...a69

• Liker 1
Skrevet
Verbena skrev (På 24.4.2025 den 10.25):

Selv om hun var på ferie, og ikke en del av  ansettelsesprosessen er det normalt og presentere seg på en ordentlig måte.

Dette var uproffesjonelt av henne, så skjønner godt du reagerte på dette.

Enig!

AnonymBruker
Skrevet

Veldig både uhøflig og uprofesjonelt av henne!

Enten så er hun usikker og bruker hersketeknikk, eller hun har narsissistiske tendenser, eller det er en mobbekultur på stedet (siden alle lo i stedenfor å kommentere at hun burde hilse ordentlig på deg).

Hvordan går det nå som du har fått litt mer tid på deg der, Ts?

Anonymkode: 55873...dc4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig uhøflig av sjefen, ikke sosialt akseptert. 

Anonymkode: af097...6a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde vært med på ansettelsen av en av mine personalansvar hadde det stått over absolutt alt på lista å introdusere meg på en ordentlig måte og ha et oppstartsmøte. 

Så ja, ganske uheldig og ganske uproft.

Anonymkode: b6c37...a77

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette anser jeg bare som en liten artig spøk fra den nye sjefen basert på det absurde premisset om at hun ikke var med i ansettelsesprosessen og ikke hadde møtt deg før. Det er det som gjør den påfølgende interaksjonen morsom.

Du ble kanskje litt tatt på sengen ettersom du er ny og har litt høye skuldre, men hadde ikke tenkt mer på dette.

Anonymkode: 51233...317

Skrevet

Pussig måte for en sjef å presentere seg på... Men en arbeidsplass kan ha mange spesielle varianter av intern humor og omgangsformer som man ikke har kommet inn i etter en uke (og som de andre ansatte ikke nødvendigvis er så bevisst), så jeg ville ikke lagt altfor mye i det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en rar måte å presentere seg selv på, hun burde introdusert seg ordentlig, gjerne når dere var alene. Slått av en prat. 

Forskjellige miljøer har forskjellige måter å fungere på, så det er vel bare kanskje litt sånn det er der, noe du kommer inn i etter en tid, men som føles uvanlig som ny. 

Jeg har hatt mange rare sjefer, en som aldri hilste på de nyansatte, det er jo også noe mange syntes var rart og vi "gamle" ansatte måtte si at han der anerkjenner deg knapt før du har jobbet der i fem år, sånn er det bare er.

Anonymkode: bf39e...f11

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var såpass uprofesjonelt at man lett kan konkludere med at vedkommende mangler nødvendig lederkompetanse. Personlig egnethet mangler, og jeg tipper formell kompetanse mangler også. 

Ingen som anser seg selv som «sjef» er personlig egnet til å være leder. Ledelse handler om å motivere andre til å trekke lasset i samme retning, ikke å «sjefe». 

Anonymkode: b0645...3eb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...