Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #1 Del Skrevet 19. november 2002 Hei. Er en jente som lurer på noen ting jeg håper noen av dere har svar på. Hvridan er kalorinnholdet i sprit. da mener jeg vodka og smirnov ice hooch teezer osv? er det mye? kan man legge på seg av det. er ganske forsiktig med alkohol. Drikker ikke Øl for har hørt det er mye kalorinnhold i det er også ikke så veldig glad i det.. noen som vet innholdet der? Hva med Vin også? hvordan er det? takknemlig for svar. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MFUS Skrevet 20. november 2002 #2 Del Skrevet 20. november 2002 Alkohol i seg selv er energirikt, da skjønner enn at: "Dess høyere alkoholprosenten i drikken er, dess mer energi inneholder drikken!" Men det er ikke bare alkoholprosenten som avgjør hvor energirikt drikke er, hvor søt den er spiller også inn (sukker vet du). Dess mer sukker som er tilsatt drikken, dess mer energi inneholder den. Du spør også om du kan legge på deg av alkohol? Du trenger ikke å være redd for det, for det første så sier du jo at du ikke drikker mye, og for det andre så skal det jammen litt til uansett. Men med alkoholkonsum foregår forbrenningen slik (enkel forklaring): Kroppen vil med alkohol i blodet nærmest stoppe opp forbrenningen av næringstoffene vi har fått gjennom maten, dette fordi kroppen vil kvitte seg med alkoholen først. Slik skjønner enn at dersom man er på julebord og spiser godt den kvalden og samtidig tar en del glass, ja da vil ikke kroppen klare å forbrenne all energien man tilfører kroppen og egergi vil bli omdannet til fett som lagrer seg på kroppen. Ikke la dere skremme av det siste jeg skreiv, spis og drikk gjerne hva dere vil på julebordet. Vekt er som dere vet ikke et resultat av hva dere gjør en eller to kvelder, men heller et resultat hva dere gjør i hverdagen. For å sette litt perspektiv på det hele: Si nå at du drikker 1 liter fløte en kveld (inneholder 38% fett), dersom alt dette fettet legger seg på kroppen din (noe det ikke vil gjøre) så vil fettinnholdet i denne fløten "bare" gi en vektøkning i for av fett på ca. 380 gram. I tillegg kommer jo energi fra de andre næringstoffene, men dette er beskjedne mengder. Så nær 2,5 liter rein fløte må du drikke for å legge på deg ett kilo. Ingen sprenger et "kalloribudsjett" så mye at det har noe å si i løpet av en kveld. Det kan utgjøre litt fra eller til, men det er i det lange løp (over tid) de store forandringene kommer. Så drikk hva du vil du, så sant det ikke blir for ofte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. november 2002 #3 Del Skrevet 20. november 2002 Jo mer alkolhol% stiger, jo mer kalorier er det. :blunke: Det er nu det jeg har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå