Gjest Gjest Alene Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Å bygge relasjoner står for meg som selve livet. Vi bygger relasjoner til foreldre og barn. Til kjærester, venner og kolleger. Men er det noen som noen gang har følt at de mitt mellom familie og venner føler seg alene? Ensomme? Uten evne til å komme virkelig nær? Noen som har følt at dette er en vedvarende tilstand? Ikke bare et deprimert øyeblikk. Men noe som følger en gjennom hele livet. Man opplever å bli forelsket, man opplever å elske andre mennesker, alt etter hvilken gruppe de hører inn under. Man elsker venner på en annen måte enn kjærester. Men man føler ikke at man blir elsket? Man kommer ikke virkelig nær. Selv med fantastiske venner som er flinke til å gi positive tilbakemeldinger. Kanskje har man blitt oppdratt av en mor som i hele oppveksten har fortalt en at en ikke er verd å elske? Eller at dersom vedkommende virkelig kjente deg ville de ikke vært i stand til å elske deg? Ville noe sånt være nok til at man aldri i resten av sitt liv ville våge å tillate noen å virkelig bli kjent med en? Jeg vet det ser ut som en sutretråd, men jeg lurer på om det er flere som kjenner på denne isolasjonen mellom mennesker? Selv om man fungerer helt fint på overflaten og i sosiale sammenhenger.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Dette innlegget kunne jeg har skrevet også.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Dette innlegget kunne jeg har skrevet også. ← Det var faktisk en trøst å høre. Det er jo ikke akkurat et tema man lufter blant venner. Risikoen er jo at de da ville løpe i alle retninger som forskremte høns. Og ensomhet generelt er for mange et skremmende ord. Har flere ganger støtt på at ensomhet og taper er ord det blir satt likhetstegn ved. Ergo snakker man ikke om det. Venner blir møtt av en person som alltid er positiv, humørfyllt og støttende. Håper ikke jeg vekker paranoide tendenser hos noen nå.? Likevel tror jeg kanskje at flere tumler med slike tanker enn man kanskje skulle tro? Det finnes vel neppe noen medisin mot problemet, men det føles bra å få luftet ut på loftet (hodet). Gjest Alene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå