AnonymBruker Skrevet i går, 05:34 #1 Del Skrevet i går, 05:34 Hei. Håper å få luftet litt og kanskje noen råd i en litt snodig situasjon med et vennepar. Vi treffes ca en gang i mnd, enten hos oss eller dem. De har en stor hund som er snill og grei, men utrolig bortskjemt. Når vi spiser middag sammen så får hunden mat samtidig, men ikke i skåla på plassen sin. Husets herre som er «far» til denne hunden sitter og gir den mat med hendene under hele måltidet. Han synes så synd på den om den ikke kan spise med oss. Hunden sitter naturlig nok og sikler så det drypper mellom slagene. Den slafser både hundeknotter og middagsmat rett foran oss og jeg synes det er så utrolig ekkelt å både høre og se på. Etterpå slikker hunden tallerken og hender til far. Skal vi ha dessert er det samme prosedyre, men da med godbiter som er hundens dessert. Hjemme hos oss er ikke hunden velkommen, noe de heldigvis respekterer. Jeg lurer på om det er innafor å si noe om dette? Vi har takket nei til de to siste invitasjonene, men nå begynner de å lure på om vi unngår dem. Jeg vet at min venninne heller ikke synes det er særlig appetittelig, men hun tør ikke si noe til mannen og har nok blitt litt blind for dette. Jeg har lyst til å være dønn ærlig og takke nei og være ærlig på grunnen. At det er forstyrrende og ekkelt med måten han holder på under måltidet. Tips mottas med takk 😂 Anonymkode: c17d9...81e 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:41 #2 Del Skrevet i går, 05:41 Si det som det er! Vi har tre hunder selv, hadde tålt å få den beskjeden. Anonymkode: 4aaa7...501 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:44 #3 Del Skrevet i går, 05:44 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Håper å få luftet litt og kanskje noen råd i en litt snodig situasjon med et vennepar. Vi treffes ca en gang i mnd, enten hos oss eller dem. De har en stor hund som er snill og grei, men utrolig bortskjemt. Når vi spiser middag sammen så får hunden mat samtidig, men ikke i skåla på plassen sin. Husets herre som er «far» til denne hunden sitter og gir den mat med hendene under hele måltidet. Han synes så synd på den om den ikke kan spise med oss. Hunden sitter naturlig nok og sikler så det drypper mellom slagene. Den slafser både hundeknotter og middagsmat rett foran oss og jeg synes det er så utrolig ekkelt å både høre og se på. Etterpå slikker hunden tallerken og hender til far. Skal vi ha dessert er det samme prosedyre, men da med godbiter som er hundens dessert. Hjemme hos oss er ikke hunden velkommen, noe de heldigvis respekterer. Jeg lurer på om det er innafor å si noe om dette? Vi har takket nei til de to siste invitasjonene, men nå begynner de å lure på om vi unngår dem. Jeg vet at min venninne heller ikke synes det er særlig appetittelig, men hun tør ikke si noe til mannen og har nok blitt litt blind for dette. Jeg har lyst til å være dønn ærlig og takke nei og være ærlig på grunnen. At det er forstyrrende og ekkelt med måten han holder på under måltidet. Tips mottas med takk 😂 Anonymkode: c17d9...81e Her skal du høre noe verre... de, spesielt far, er nok på hunden hele tiden mens han lager mat også, og lager den med hendene sine uten å vaske dem 🤢 sånn, vær så god, nå tok jeg totalt fra deg matlysten så de MÅ komme til dere. Jeg kødder ikke, kjenner en som har hund, han kan klø, leke med og være all over hunden sin og etterpå gå og kna brøddeig. Anonymkode: 99119...e02 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:37 #4 Del Skrevet i går, 07:37 TS her, ja, jeg har jo mistanke om at det drypper litt mat og koses med bikkja når de lager mat også. Hunden er på han som en klegg. Jeg tror jeg bare må si det som det er. Jeg vet han kommer til å bli veldig fornærma. Hunden er virkelig babyen hans. Vurderer å si det til min venninne heller, det er jo hun jeg kjenner best. Så kan hun se hva hun sier videre. Jeg vet at det er flere som snakker om dette bak ryggen deres og jeg føler det er dårlig gjort å ikke si noe. Og så får jeg foreslå å heller møtes hos oss eller ute på restaurant. Anonymkode: c17d9...81e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #5 Del Skrevet i går, 07:43 Alle i min krets, med hund, vasker henda hvis de koser med hunden under matlagning. De aller fleste har også en regel, som hundene er fullt klar over, om å ikke gå inn på kjøkkenet. Utover det så kan du jo naturlig nok fortelle dem hvorfor dere unngår dem, men du kan kun sette krav i eget hus. Hva de gjør i sitt, må de få lov til og så må du vurdere om det er nok til å ødelegge et vennskap eller ikke. Anonymkode: 12c8d...63f 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #6 Del Skrevet i går, 07:44 Her har vi regel hundene får ikke ligge ved bordet når vi spiser, får heler ikke lov å være på kjøkkenet ved matlaging. Syns det er utting å gi hundene mat ved bordet. Her får de kun i skåla Anonymkode: 8eff9...2b9 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #7 Del Skrevet i går, 07:52 Menneskemat er ikke hundemat og hunder har ikke godt av å spise det vi spiser rett og slett.. Som hundeeier grøsser det i meg å lese slikt som det TS beskriver, eller å se det for den del 🤔 folk som lar bikkja slikke seg i fjeset 🤮 Anonymkode: 6fcd2...25b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:00 #8 Del Skrevet i går, 08:00 Jeg skjønner deg godt, samtidig er det deres hjem. Det er fukt lov å si i fra, men samtidig er det nærliggende å tro at de blir sure. Takler vennskapet det? Er det verdt å få dårligere relasjon pga en middag med hund i ny og ne? Ville du tatt en løgn for å bevare freden? Som at du har begynt å utvikle allergi? Jeg er for ærlighet, men så spørs det som sagt hva vennskapet tåler? Tenker de muligens ikke har så selvinnsikt når det gjelder hundeholdet sitt, så det er et sårt punkt, ser for meg da at de kan bli veldig fornærmet. Anonymkode: ae3d2...e63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #9 Del Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her skal du høre noe verre... de, spesielt far, er nok på hunden hele tiden mens han lager mat også, og lager den med hendene sine uten å vaske dem 🤢 sånn, vær så god, nå tok jeg totalt fra deg matlysten så de MÅ komme til dere. Jeg kødder ikke, kjenner en som har hund, han kan klø, leke med og være all over hunden sin og etterpå gå og kna brøddeig. Anonymkode: 99119...e02 Tullete antagelse. Jeg har to bortskjemte skrotter som absolutt synes det skal dryppe litt på dem. Begge er vant til å få siste bit av det vi spiser, da er de liksom fornøyd. Får også slikke tallerken om vi har noe de tåler å gjøre det med. I selskap synes de jo at det bør dryppe litt fra alle gjester, men de er ikke til bryderi. Sitter nær og venter. Jeg er helt i stand til å vaske hendene etter kontakt med dem og nei, de får ikke sikle på hendene under matlaging. De har hund, du er gjest, tåler dere virkelig ikke dette EN gang i snitt annenhver mnd? Ettersom dere bytter på å være vert er det da ikke så mye du må tåle. Anonymkode: 2563b...148 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #10 Del Skrevet i går, 08:21 Altså, hvis noen hadde begynt å diktere hva jeg skal gjøre i mitt hjem... nei vet du hva. Anonymkode: aeeeb...355 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #11 Del Skrevet i går, 11:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tullete antagelse. Jeg har to bortskjemte skrotter som absolutt synes det skal dryppe litt på dem. Begge er vant til å få siste bit av det vi spiser, da er de liksom fornøyd. Får også slikke tallerken om vi har noe de tåler å gjøre det med. I selskap synes de jo at det bør dryppe litt fra alle gjester, men de er ikke til bryderi. Sitter nær og venter. Jeg er helt i stand til å vaske hendene etter kontakt med dem og nei, de får ikke sikle på hendene under matlaging. De har hund, du er gjest, tåler dere virkelig ikke dette EN gang i snitt annenhver mnd? Ettersom dere bytter på å være vert er det da ikke så mye du må tåle. Anonymkode: 2563b...148 Æsj så ekkelt at hundene får slikke av tallerken. Og jeg hadde ikke satt pris på at en hund "sitter nær og venter" under et måltid, det er så ugreit med hunder som tigger. Anonymkode: 1f652...1c0 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #12 Del Skrevet i går, 11:47 Takk for svar, det kan godt hende vi kan holde ut noen middager, men dette er ofte veldig dominerende for hele selskapet siden dette er fars «baby». Jeg kan jo vurdere å ta på meg airpods neste gang vi skal dit for å prøve å utelukke all slafselyden 😂 Men jeg tenker jo at hvis de spør hvorfor vi ikke kommer så bør de få et ærlig svar. vi er som sagt ikke de eneste som reagerer på dette og jeg synes de fortjener å få vite sannheten. Anonymkode: c17d9...81e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:53 #13 Del Skrevet i går, 11:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tullete antagelse. Jeg har to bortskjemte skrotter som absolutt synes det skal dryppe litt på dem. Begge er vant til å få siste bit av det vi spiser, da er de liksom fornøyd. Får også slikke tallerken om vi har noe de tåler å gjøre det med. I selskap synes de jo at det bør dryppe litt fra alle gjester, men de er ikke til bryderi. Sitter nær og venter. Jeg er helt i stand til å vaske hendene etter kontakt med dem og nei, de får ikke sikle på hendene under matlaging. De har hund, du er gjest, tåler dere virkelig ikke dette EN gang i snitt annenhver mnd? Ettersom dere bytter på å være vert er det da ikke så mye du må tåle. Anonymkode: 2563b...148 Det er nok ikke bare en antagelse når jeg leser om den fyren. Anonymkode: 99119...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #14 Del Skrevet i går, 11:55 Dette er nok upopulært å si, men jeg tenker at dere er litt pripne og fine på det. Har vokst opp på gård og hadde ikke brydd meg. Syns også det er fint at hunder får spise sammen med familien sin. Tenk om det var deg som måtte ligge i en krok og se, høre og lukte at de andre koste seg med et måltid du ikke var en del av? Det er noe som plager meg mye mer enn slafsende hunder. Og et spørsmål: Har dere eller din venninne hund? Anonymkode: 8dd5b...34c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #15 Del Skrevet i går, 11:56 Helt innafor å fortelle grunnen på en fin måte. Jeg har selv to hunder og de får ikke mat ved bordet, de får ikke være i rommet når vi sitter og spiser eller lager mat engang. Det handler om hygiene, oppdragelse og grenser. Vi er helt sikkert like glad i våre hunder selv om vi ikke holder på som den mannen🤢 Anonymkode: f31cc...966 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:00 #16 Del Skrevet i går, 12:00 Restaurant - alltid fra nå av. Fysj, så vemmelig. Anonymkode: b99ab...20d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet i går, 12:02 #17 Del Skrevet i går, 12:02 Hadde ikke giddet å ha venner som skal diktere mitt hundehold på besøk. Alle våre hunder venter spent på mat ved bordet , og rengjør gulvet om for eksempel ungene søler litt. De får ofte en liten bit ved bordet også. flotte lydige hunder . Ikke tigger eller maser de da må de vekk. For et hysteri 🙃 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:03 #18 Del Skrevet i går, 12:03 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, hvis noen hadde begynt å diktere hva jeg skal gjøre i mitt hjem... nei vet du hva. Anonymkode: aeeeb...355 Det er da ingen som dikterer hva andre skal gjøre i sitt hjem. De bare ønsker ikke å spise der, noe jeg skjønner veldig godt. Hadde mistet fullstendig matlysten. Hvis de spør om grunnen så hadde jeg sagt det, om du tror vennskapet tåler det. Og da til ham, ikke til henne! Hun har jo sikkert prøvd å si noe til ham uten å lykkes. Om fler ikke orker det griseriet der hadde han kanskje vært litt mer villig til å lytte. Anonymkode: bbb7e...c39 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy71 Skrevet i går, 12:12 #19 Del Skrevet i går, 12:12 En gang annenhver måned står du vel ut med?? Du risikerer å miste vennskapet hvis du sier noe. Jeg hadde blitt skikkelig skuffa hvis noen som spiser hos oss annenhver måned hadde kritisert oss og hunden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #20 Del Skrevet i går, 12:14 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Restaurant - alltid fra nå av. Fysj, så vemmelig. Anonymkode: b99ab...20d Vet du at kokker bare tar på et plaster når de skjærer seg i fingeren, og fortsetter å kokkelere? Så om du spiser en rå salat på restaurant kan du risikere litt av hvert. Anonymkode: 8dd5b...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå