Gå til innhold

Dine beste tips for å holde 2-3åring rolig på flytur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lang er flyturen?

Bok, tegnesaker, tegnefilm, reisespill, kort

Husk å ta reisesyketablett.

Anonymkode: 52e30...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med noe ala dette det var populært for en som var 2,5, og jeg slapp være redd for at det ble tegnet på setet osv eller at tusjer/fargestifter rullet nedover midtgangen:

https://www.norli.no/leker/kreative-leker/hobby/artkids-magnet-tavle-m-farger-15cm

Og så små snacks så det tar litt tid å spise er fint.

Hadde og med headset for barn så fikk barnet se litt på den skjermen i settet + høre på musikk.

Hadde med et par bøker jeg leste for barnet.

Anonymkode: d6020...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker på ting barnet kan putle på med.

Anonymkode: 0e2d6...a9b

De har mye energi lol. De er ikke rolige...men lydbøker, musikk, snacks, Ipad bør funke.

Anonymkode: 272cc...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte iPad. Flyreisene er lange og ofte har vi en mellom landing  og iPaden fikk nedlastet masse fine spill og lærings ting. Det ble en skikkelig opplevelse for begge mine siden vi er såpass strenge med skjerm. I ferien roer jeg skjerm «strenghet» men er streng på hva skjermen brukes til. 

ellers så er kosedyr og et par leker med i sekken, type «Finn Willy» bok er veldig populært. Mine er  5 og 6 år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har flydd mye med våre fra de var veldig små (mannen min er fra et annet kontinent), og jeg er enig med den over her som sier iPad/nettbrett. Barna våre har omtrent aldri fått bruke skjerm utenom flyturer (mens de var små) - dette var dermed helt ekstremt spennende og fengende de gangene vi fløy.

Nettbrett i kombinasjon med litt diverse snacks (oppskåret frukt, kjeks etc) holdt dem bestandig i ånde på lange flyturer, og de var fornøyde og tilfreds hele tiden, selv på turer på 10-12 timer eller mer. Vi opplevde faktisk aldri ekstreme gråtetokter, sutring, masing etc, som jeg ofte har hørt fra medpassasjerer med småbarn.

Vet at mange synes skjerm til småbarn er totalt fyfy- men en flytur er en EKSTREMT liten del av barnets oppvekst, og det betyr virkelig helt enormt for dine medpassasjerer om dere greier å unngå 12 sammenhengende timer med grining.

Anonymkode: 44ff1...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd mye med min, han er 2,5 snart. Snacks er veldig nyttig (min får musli og bruker evigheter på å plukke ut og spise den tørka frukten). Ellers går vi litt turer frem og tilbake i midtgangen når det ikke er folk der, leser bok (låner mange nye fra biblioteket), tegner. Har en iPad i bakhånd i tilfelle krise (vi bruker ikke skjerm hjemme) men har ikke trengt den enda. Flyr maks 2 x 1,5 timer med mellomlanding da.

Anonymkode: fe8ce...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor lang er flyturen?

Bok, tegnesaker, tegnefilm, reisespill, kort

Husk å ta reisesyketablett.

Anonymkode: 52e30...c1c

Reisesyketablett på fly?

Anonymkode: 4591a...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalog fra lekebutikken. Podcast/hørespill for barn (Bjørnis, Karsten og Petra etc) dersom barnet får til å bruke hodetelefoner. 

Anonymkode: c83f2...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har flydd mye med våre fra de var veldig små (mannen min er fra et annet kontinent), og jeg er enig med den over her som sier iPad/nettbrett. Barna våre har omtrent aldri fått bruke skjerm utenom flyturer (mens de var små) - dette var dermed helt ekstremt spennende og fengende de gangene vi fløy.

Nettbrett i kombinasjon med litt diverse snacks (oppskåret frukt, kjeks etc) holdt dem bestandig i ånde på lange flyturer, og de var fornøyde og tilfreds hele tiden, selv på turer på 10-12 timer eller mer. Vi opplevde faktisk aldri ekstreme gråtetokter, sutring, masing etc, som jeg ofte har hørt fra medpassasjerer med småbarn.

Vet at mange synes skjerm til småbarn er totalt fyfy- men en flytur er en EKSTREMT liten del av barnets oppvekst, og det betyr virkelig helt enormt for dine medpassasjerer om dere greier å unngå 12 sammenhengende timer med grining.

Anonymkode: 44ff1...017

Så enig. Jeg også har samboer fra annet land og det blir en 3-4 reiser i året som er lange. Vil heller ha de harmonisk og rolig enn frustrerte barn. 

kan også legge til at jeg anbefaler å ha med teppe, pute og kosedyr. Det har vært redning på en del sene flygninger  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp noe nytt han kan åpne på flyet. En spennende liten leke feks. Og snacks han bruker lang tid på å få i seg. Tegnesaker

Anonymkode: 9aef6...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks, bøker, klistremerkebok (sånne du kan flytte på, tegnesaker, en boks med figurer og teppe. Ha alltid paracet i vesken😊 Det viktigste tror jeg er å være engasjert og tilgjengelig for barnet. Ikke forvente at du skal kunne slappe av med en bok, mens barna underholder seg selv😅Husker vi leste mye da barna var små, snakket om det vi så fra vinduet osv. Samtalte med hverandre rett og slett. Vi har fire tette. Hadde alltid harmoniske barn på fly. Vi innførte ikke ipad/skjerm før opp i skolealder, så vi hadde ikke noen enheter tilgjengelig for dem, men vil tro en ipad vil gjøre foreldrejobben lettere😅

Anonymkode: 605e6...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna her får spille/se film på iPad eller spille på Nintendo ds. 
utenom det kan de fargelegge i fargebok, lese litt i barnebøker eller få oss foreldre til å lese til dem. Vi har også med mat, pute og pledd.

Her får ungene aldri se på iPad utenom fly. Vi er svært strenge når det kommer til skjerm, så det er luksus å kunne fly! 

Anonymkode: 0a49e...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok tid til at ungen kan løpe av seg litt energi på flyplassen før flyturen. Vindussete har hjuplet på masse for oss, men har hatt mest korte flyturer. 

Nettbrett med underholdning for flyturen har også vært veldig fint å ha. Har et nettbrett som bare brukes når vi er ute å reiser og hjelper litt på for både barnets tålmodighet og de voksne sine nerver/tålmodighet. Flaske med vann er også gull for å hjelpe ørene å utligne på vei opp og ned, og kanskje noe lite å leke med hvis tålmodigheten for skjerm ikke er der

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt all skjerm i 2 uker før tiuren, og så la han se på iPad. Fly er unntakstilstand la skjermtiden være fri. 

Anonymkode: 8d66f...1b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst lar vi ungene få løpe fra seg på flyplassen, vi spiser heller ikke på flyplassen for å bruke mer tid på det på flyet. «Fly godteri» tar vi med, en matboks med diverse mat, smoothie, snacks og godteri. iPad med puslespill, klistremerkespill og annet. Også bruker vi å ha med noen fysiske leker. Flying tiger har hatt veldig mye bra puslespill og slikt som ikke tar så stor plass. Legger ved bilde av 3-åringens favoritt. 

IMG_4995.jpeg

Anonymkode: ed1b1...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...