Gå til innhold

skuffet av kollegaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 nære kollegaer, vi har alle jobbet samme sted i over 15 år, litt ulike avdelinger før men nå oss  samme de siste 9 år i liten avdeling så kun oss der.

Nå har vi ei som har vært lenge sykmeldt, vi vet det meste om årsaken og hvorfor det har tatt lang tid å komme tilbake igjen osv..jun stoler på oss oh forteller alt,  jobber fortsatt redusert men hun øker og øker og jobber nå 80%  men det har nok slitt på oss andre, selv om hun hsr sine fhne oppgaver osv så vi har ikke hennes oppgaver oppå eget.

men det har kommet til noem helt nye arb.oppgaver og dette endte i en kjip sak hvor det ble mye dritt slenging, kasting under bussen, ikke forstå den man var uenig med osv. så vi har den siste tiden litt ugreit kommunikasjon mellom oss.. Denne syke føler deg nok ikke veldig støttet.. noen av de andre  var direkte ufine i sine tilbakemeldinger til henne, sikkert egt ikke vondt ment men ble kastet ut no ugreie påstander og meninger om hvordan den syke må gjøre for å "virke" som de andre i den nye oppgaven denne ikke makter å stå i akkurat nå i tilfriskningsperioden da den trigger endel ift det hun er sykmeldt for... Jeg står litt på siden å ser på og syns mest synd på ho som.er sjukmldt av en grunn også brukes nå timg hun har vært fortrolig med til oss mot henne så det synger.. 

hva løser vi dette...

Anonymkode: 43e5f...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 3 nære kollegaer, vi har alle jobbet samme sted i over 15 år, litt ulike avdelinger før men nå oss  samme de siste 9 år i liten avdeling så kun oss der.

Nå har vi ei som har vært lenge sykmeldt, vi vet det meste om årsaken og hvorfor det har tatt på psyken og tatt lang tid å komme tilbake igjen osv..hun stoler på oss og forteller alt,  jobber fortsatt redusert men hun øker og øker og jobber nå 80%  men det har nok slitt på oss andre, selv om hun hsr sine faste oppgaver osv så vi har ikke hennes oppgaver oppå eget.

men det har kommet til noem helt nye arb.oppgaver nå og dette endte i en kjip sak hvor det ble mye dritt slenging, kasting under bussen, ikke forstå den man var uenig med osv. så vi har den siste tiden litt ugreit kommunikasjon mellom oss.. Denne syke føler deg nok ikke veldig støttet.. noen av de andre  var direkte ufine i sine tilbakemeldinger til henne, sikkert egt ikke vondt ment men ble kastet ut no ugreie påstander og meninger om hvordan den syke må gjøre for å "virke" som de andre i den nye oppgaven denne ikke makter å stå i akkurat nå i tilfriskningsperioden da den trigger endel ift det hun er sykmeldt for... Jeg står litt på siden å ser på og syns mest synd på ho som.er sjukmldt av en grunn også brukes nå timg hun har vært fortrolig med til oss mot henne så det synger.. 

hva løser vi dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva løser vi dette...

Sjefen må løse dette.

Anonymkode: 29180...ea6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har vi ei som har vært lenge sykmeldt, vi vet det meste om årsaken og hvorfor det har tatt lang tid å komme tilbake igjen osv..jun stoler på oss oh forteller alt,  jobber fortsatt redusert men hun øker og øker og jobber nå 80%  men det har nok slitt på oss andre, selv om hun hsr sine fhne oppgaver osv så vi har ikke hennes oppgaver oppå eget.

men det har kommet til noem helt nye arb.oppgaver og dette endte i en kjip sak hvor det ble mye dritt slenging, kasting under bussen, ikke forstå den man var uenig med osv. så vi har den siste tiden litt ugreit kommunikasjon mellom oss.. Denne syke føler deg nok ikke veldig støttet.. noen av de andre  var direkte ufine i sine tilbakemeldinger til henne, sikkert egt ikke vondt ment men ble kastet ut no ugreie påstander og meninger om hvordan den syke må gjøre for å "virke" som de andre i den nye oppgaven denne ikke makter å stå i akkurat nå i tilfriskningsperioden da den trigger endel ift det hun er sykmeldt for... Jeg står litt på siden å ser på og syns mest synd på ho som.er sjukmldt av en grunn også brukes nå timg hun har vært fortrolig med til oss mot henne så det synger.. 

hva løser vi dette...

Har dere ikke en leder som  kan hjelpe til med dette? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda sjefen er litt på, men typisk mann som  ikke skjønner her at det er mye følelser og snørr og tårer involvert. akkurat rundt disse oppgavene har han laget en ny ordning hot hun sykemeldte gjør noe annet denne tiden mens vi andre gjør den egentlige. Så lett buuuurde vi selvsagt løst det tidligere istedenfor å dytte ned den syke..nå føles det som. komunikasjon og tillitt er borte og det er tyst blant oss som egt koset oss sammen før.. jeg føler jo hun ene var litt ekstra kjip men hun ser ikke sånt selv og mener den sykmeldte må komme til henne å si fra om hun mener noe feil er sagt.. ting som er sagt som er sagt som f.eks "du er jo alltid så klovn, du er alltod så nærtsgende ol. (dårlig eksempel egt men prøver anonymisere)  osv er jo da en personlig mening om henne og er jo ikke noe man bare kan si unnskyld for (som ikke er gjort) og tro alt blir som før.. Hun som er den sykmeldte her føler alle nå er mot henne og at slle har kasta henne under bussen..spes at alt hun hele tiden har delt med gruppa plutselig blir brukt mot henne.. jeg er litt enig og har prata med henne så vi to er litt mer good. Men jeg er så redd gjengen ikke blir som før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

joda sjefen er litt på, men typisk mann som  ikke skjønner her at det er mye følelser og snørr og tårer involvert. akkurat rundt disse oppgavene har han laget en ny ordning hot hun sykemeldte gjør noe annet denne tiden mens vi andre gjør den egentlige....

Lettere å baksnakke en kollega enn å baksnakke sjefen, tydeligvis. Men er nok ting ved de nye oppgavene de ikke liker, og de hater at hun slipper. 

Anonymkode: 29180...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke at man skal skylde på "følelser, snørr og tårer". Her har leder forsøkt å finne konstruktive løsninger.

På jobb må man være profesjonell og konstruktiv. Fungerer ikke løsningene så må man sette ord på hvorfor. 

Anonymkode: 86c0d...ad4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset fingrene for at dere var under 25 år, men så kom jeg på hvor lenge dere hadde jobbet sammen 😬 Du skriver og formulerer deg som datteren min på 19 🥸 

Umoden gjeng, stakkars sykemeldt kollega og kondolerer til sjefen din som må håndtere noe så teit.

Anonymkode: 26c87...5ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

joda sjefen er litt på, men typisk mann som  ikke skjønner her at det er mye følelser og snørr og tårer involvert. akkurat rundt disse oppgavene har han laget en ny ordning hot hun sykemeldte gjør noe annet denne tiden mens vi andre gjør den egentlige. Så lett buuuurde vi selvsagt løst det tidligere istedenfor å dytte ned den syke..nå føles det som. komunikasjon og tillitt er borte og det er tyst blant oss som egt koset oss sammen før.. jeg føler jo hun ene var litt ekstra kjip men hun ser ikke sånt selv og mener den sykmeldte må komme til henne å si fra om hun mener noe feil er sagt..

Det er jo noen som rett og slett mobber en person? 

Og sjefen kommer først på bana NÅ og ordner opp i hvordan oppgaver skal deles på??

Anonymkode: 865f8...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er fore voksne mennesker på 35+, som ikke klarer sitte ned å snakke sammen, så er det neppe noe håp for at gjengen blir som før.

Kontakt HR og be om hjelp til å megle.

Anonymkode: bd1bf...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...