vesla1985 Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Kjenner at nå er jeg litt rådvill. Jeg har søkt vernepleier studiet til høsten. Er egentlig førskolelærer, men har hoppet av det løpet og jobber nå i bolig. Trives kjempe godt. Fordi jeg er utdannet førskolelærer så havner jeg midt i mellom . I følge leder og de over er jeg overkvalifisert til å være assistent og fagarbeider og underkvalifisert for miljøterapeut. Så tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Så kom verneombudet i går og forteller at kommunen vurdere å gjøre vernepleier stillinger om til ambulerende i bydelene. I stede for å ha vernepleier i bolig. Hva gjør jeg nå skal jeg ta helsefagarbeider i stede?
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Hos oss er førskolelærerne ansatt som miljøterapeut, så ville ha fått en skikkelig begrunnelse på hvorfor de mener du er underkvalifisert. Anonymkode: 22f31...75f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Tips: Ikke si "de med utviklingshemming". Anonymkode: df375...383 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hos oss er førskolelærerne ansatt som miljøterapeut, så ville ha fått en skikkelig begrunnelse på hvorfor de mener du er underkvalifisert. Anonymkode: 22f31...75f Der jeg jobber er det også førskolelærere som er ansatt som miljøterapeut. TS: be om en skikkelig begrunnelse. Anonymkode: f3e3e...9aa 2
Heip Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Jobber i bolig og førskolelærere, barnevernspedagoger og lærere er ansatt som miljøterapeuter alle sammen. Hør med Fagforbundet kanskje? Skal ikke være nødvendig å ta mer utdannelse egentlig 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tips: Ikke si "de med utviklingshemming". Anonymkode: df375...383 Jo det kan du si. Anonymkode: 277f8...be0
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Vil tro at du har rett på en miljøterapeutstilling ja. Jeg jobbet sammen med barnevernspedagoger, sosionomer, logopeder, fysioterapeuter og lærere som var ansatt som miljøterapeuter. Vil jo tro at du som barnehagelærer er en bedre miljøterapeut enn mange av de andre utdannede. Anonymkode: 1203e...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april Du kan absolutt jobbe som miljøterapeut som førskolelærer Hilsen tidligere miljøterapeut i bolig som er utdannet førskolelærer Anonymkode: e81d6...576 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hos oss er førskolelærerne ansatt som miljøterapeut, så ville ha fått en skikkelig begrunnelse på hvorfor de mener du er underkvalifisert. Anonymkode: 22f31...75f Fordi TS ikke har gjennomført utdanningen. Har droppet ut. Anonymkode: afee9...994
AnonymBruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Fordi TS ikke har gjennomført utdanningen. Har droppet ut. Anonymkode: afee9...994 Hun har gjennomført utdanningen, det står jo i innlegget. Anonymkode: 22f31...75f
vesla1985 Skrevet 24. april Forfatter #11 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan absolutt jobbe som miljøterapeut som førskolelærer Hilsen tidligere miljøterapeut i bolig som er utdannet førskolelærer Anonymkode: e81d6...576 Bergen kommune sier nei. Jeg og jobbet noen år som miljøterapeut etter endt utdanning. Begynte så i barnehage en periode. Fikk egne og la barnehage på hyllen . Nå går det ikke visst nok.
vesla1985 Skrevet 24. april Forfatter #12 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi TS ikke har gjennomført utdanningen. Har droppet ut. Anonymkode: afee9...994 Nei jeg har fullført førskolelærer. Jeg droppet ut av barnehage da jeg fikk egne barn
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april Du kan jo evt gå sykepleierstuiet. De kan jobbe i bolig og har mange andre muligheter. Anonymkode: 9b95a...881
AnonymBruker Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april Jeg har ført godkjent alle 3 årige helse- og sosialfaglige utdannelser (sykepleie, vernepleie, barnevernsped, sosionom og ergoterapeut, fysioterapeut, psykologi, spesped og førskolelærer). Alle disse har jeg drøftet med hovedtillitsvalgt og avklart med HR før utlysning av stilling. Når det gjelder det lovmessige kompetansekravet i henhold til ting som tvangsvedtak etter lov om kommunlanhekse- og omsorgstjenester kap-9, legemiddelhåndtering etc, så stiller det seg litt annerledes. Jeg tipper årsaken til at du ikke får godkjent utdannelsen din i en terapeuthjemmel ligger her. Jeg tipper dette også er en av grunnene til at vernepleierne i kommunen din skal ambulere. Anonymkode: 56061...61b
AnonymBruker Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april vesla1985 skrev (20 timer siden): Kjenner at nå er jeg litt rådvill. Jeg har søkt vernepleier studiet til høsten. Er egentlig førskolelærer, men har hoppet av det løpet og jobber nå i bolig. Trives kjempe godt. Fordi jeg er utdannet førskolelærer så havner jeg midt i mellom . I følge leder og de over er jeg overkvalifisert til å være assistent og fagarbeider og underkvalifisert for miljøterapeut. Så tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Så kom verneombudet i går og forteller at kommunen vurdere å gjøre vernepleier stillinger om til ambulerende i bydelene. I stede for å ha vernepleier i bolig. Hva gjør jeg nå skal jeg ta helsefagarbeider i stede? Høres ut som om du har en sær vernepleier til leder? Her er det 2 stk førskolelærere som er miljøterapeuter. En viss vernepleierskole lærer elevene sine at de utdanner seg til spesialiserte super spesialister. Og tror at sosionomer, bv, sykepleiere og andre bachelorgrader er noe dårligere. Gikk bare 2 år vp ble i alle fall ikke spesialist. Det som kan være gunstig med vernepleier utd er hva du kan og har lov til ved medisinering. Og at oppgavene du får gjør at du lærer mer. Men husk også at et slik sted kan endre seg mye og at det ikke bare trenger å være ok. Anonymkode: ae35e...26b
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april vesla1985 skrev (21 timer siden): Kjenner at nå er jeg litt rådvill. Jeg har søkt vernepleier studiet til høsten. Er egentlig førskolelærer, men har hoppet av det løpet og jobber nå i bolig. Trives kjempe godt. Fordi jeg er utdannet førskolelærer så havner jeg midt i mellom . I følge leder og de over er jeg overkvalifisert til å være assistent og fagarbeider og underkvalifisert for miljøterapeut. Så tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Så kom verneombudet i går og forteller at kommunen vurdere å gjøre vernepleier stillinger om til ambulerende i bydelene. I stede for å ha vernepleier i bolig. Hva gjør jeg nå skal jeg ta helsefagarbeider i stede? Gå vernepleier. Kommunene har alltid en masse urealistiske omstillingsplaner. Det vil alltid være behov for vernepleier i boliger for utviklingshemming. Anonymkode: ceca6...7c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå