AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:09 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:09 Etter å ha gjenfunnet meg selv seksuelt etter et sexløst ekteskap, er det å matche partnerens sexlyst nesten helt på toppen av lista mi. Det er noe med partneren min hvor jeg føler vi ikke matcher helt (humor f.eks.). Men vi har ennå aldri avvist den andre seksuelt, og han er faktisk utrolig god til å gjøre meg kåt! Har bare vært sammen ett år da. Har sex mellom 1-3 ganger de dagene vi møtes. Vi er enige om at i et langvarig forhold bør man ha sex minst en gang i uka. Så hvordan rater dere likhet i sexlyst, når dere avgjør partner? Anonymkode: 42cfb...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:15 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:15 Jeg synes min kjære har sjelden lyst. Vi har snitt sex 1 gang i uka, jeg kunne sikkert hatt hver dag. Menmen. Det er nå han jeg vil ha, da. Anonymkode: ad997...5a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:15 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:15 Vi har daglig sex med mindre det er noe spesielt. Bodd sammen i 5 år nå. Jeg hadde ikke akseptert å ha sex bare et par dager i uka, men heldigvis har jeg en like lysten partner. Anonymkode: 03a18...f36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet onsdag kl 21:26 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:26 Jeg synes det er ekstremt viktig, akkurat som det er viktig å matche på alle de andre tingene som er viktige i et forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:26 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:26 Egentlig 10. Men jeg kan si 8. Fordi mannen min har ereksjonssvikt og det er ikke kvantiteten og kvaliteten som vi begge ønsker. Men jeg vet det er vondest for han. Så jeg velger han med ereksjonssvikt hver dag for resten av livet, fremfor en annen fyr på samme alder uten ereksjonssvikt. Mannen min og jeg har så utrolig mye mer enn bare sex som binder oss sammen. Anonymkode: 23257...d81 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:29 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:29 9. Anonymkode: 74b37...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:46 #7 Del Skrevet torsdag kl 04:46 Matcher seksuelt -superviktig! Det med hyppighet er vanskeligere, for det er mye som spiller inn i løpet av et livsløp. Alt rundt det å få og ha barn, kvinners syklus, overgangsalder, for begge parter spiller stress på jobb, sykdom etc inn på lyst og overskudd. Og det er umulig å være i takt hele tiden. Men man må klare å snakke om det og beholde intimiteten og vilje til å møtes på det seksuelle området 😊 Anonymkode: 7e552...16f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:00 #8 Del Skrevet torsdag kl 05:00 Vi har sex daglig. Vi trenger begge mye intimitet og nærhet. Vi kliner, holder hender og klår på hverandre hele tiden. 43 og 48. Anonymkode: ee511...b8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:34 #9 Del Skrevet torsdag kl 05:34 Å matche på sexlyst er ikke alt er i verden, selv om det er veldig viktig for meg. Så da blir det en 8. De resterende går i forhold til humor, kreativitet, løsningsorientert, empati og evne til mentalisering. Anonymkode: 8392b...060 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:01 #10 Del Skrevet torsdag kl 06:01 Mange - særlig "frigjorte" kvinner - mener sexmatch er det viktigste. De vill ha hot og steamy sex med skikkelige menn. Og det får de. Dette ofte fordi de har levd i mange år i dårlige ekteskap og føler et behov for fri utfoldelse, der redde for å havne i et sexløst forhold igjen. Men det ender svært sjelden i langvarige forhold. La oss si hvis vi i det minste snakker om mer enn 5 år. Jeg tror forøvrig også mange menn sliter med "vennefella" fordi de ikke har noen seksuell utstråling og blir for nølende og dette er turnoff for mange kvinner - særlig de førstnevnte. "Venner er de man prater med - kjærester er de man ligger med" Men jeg synes ærlig talt jeg ser mange eksempler på mennesker som inngår forhold først og fremst på dette premisset og i stor grad overser resten, i ren beruselse. Dilemmaet er at når man begynner å ligge med hverandre så er forholdet allerede intimt og man er på en måte i et slags forhold (avh av hvordan man definerer det). Og så skal man etterpå gjøre jobben med å bli kjent? Det som skjer er at den seksuelle lysten gjør at man overser svakheter, røde flagg, inkompatibilitet osv. Over tid, noen ganger uker, andre ganger år, så roer den seksuelle entusiasmen seg litt og da kommer alle disse tingene tydelig til overflaten som drivved og vrakgods på havet. Uenigheter, verdier osv. Og så bli det slutt..... Så jeg tenker seksuell tiltrekning/match er en trigger for å innlede et forhold, men det er andre faktorer som er mye viktigere for å avgjøre om man egentlig er en match hvis man ser etter et skikkelig forhold. Hvilke faktorer dette er, må man avgjøre selv, men klarer man ikke å si hva dette er så er man neppe moden for et forhold. Disse faktorne bør man avklare først , mener jeg, eller så ender man bare med å bli en serie-ligger som hopper fra det ene til det andre "forholdet", fordi det egentlig er veldig lett å finne folk man kan ha seksuell kjemi med, men det er vanskelig å finne et menneske du virkelig er kompetibel med. Anonymkode: bdd8d...093 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet torsdag kl 06:09 #11 Del Skrevet torsdag kl 06:09 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Egentlig 10. Men jeg kan si 8. Fordi mannen min har ereksjonssvikt og det er ikke kvantiteten og kvaliteten som vi begge ønsker. Men jeg vet det er vondest for han. Så jeg velger han med ereksjonssvikt hver dag for resten av livet, fremfor en annen fyr på samme alder uten ereksjonssvikt. Mannen min og jeg har så utrolig mye mer enn bare sex som binder oss sammen. Anonymkode: 23257...d81 Hva er grunnen for hans ereksjonssvikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet torsdag kl 06:12 #12 Del Skrevet torsdag kl 06:12 Vi har sex noen ganger i uken, men ofte så bare ligger vi å koser, men har penis inne i henne. Det er ikke noe orgasmejag, bare kos å ultimate intimitet❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:19 #13 Del Skrevet torsdag kl 06:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så hvordan rater dere likhet i sexlyst, når dere avgjør partner? Anonymkode: 42cfb...1fc Personlig vektlegger jeg det i særdeles lav grad. For min del har dette svært lite å si for hvor vidt jeg er tilfreds eller ikke i et forhold. Det veldig hyggelig når man er «full match» og kompatible. Men det er ingen big deal om vi ikke er det. Anonymkode: 50a32...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:33 #14 Del Skrevet torsdag kl 06:33 10p . Respekt og empati. At man ikke blir hakket på konstant e.l. 9p Kjærlighet. 8p Noenlunde lik sexdrift. F.eks at hennes sexdrift ikke er omtrent null. 7p. Samme interesser. At vi kan ha gode og interessante samtaler. 6p. Utseende 5p. At hun har litt orden i egen økonomi og liv. 4.p At hun er litt leken i senga. Liker oralsex begge veier etc. (Ikke det samme som å ha sexdrift) 3p. At hun gjør sin del i huset. 2p. Felles verdisyn. 1p. ? Anonymkode: 7e4b0...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:37 #15 Del Skrevet torsdag kl 06:37 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mange - særlig "frigjorte" kvinner - mener sexmatch er det viktigste. De vill ha hot og steamy sex med skikkelige menn. Og det får de. Dette ofte fordi de har levd i mange år i dårlige ekteskap og føler et behov for fri utfoldelse, der redde for å havne i et sexløst forhold igjen. Men det ender svært sjelden i langvarige forhold. La oss si hvis vi i det minste snakker om mer enn 5 år. Jeg tror forøvrig også mange menn sliter med "vennefella" fordi de ikke har noen seksuell utstråling og blir for nølende og dette er turnoff for mange kvinner - særlig de førstnevnte. "Venner er de man prater med - kjærester er de man ligger med" Men jeg synes ærlig talt jeg ser mange eksempler på mennesker som inngår forhold først og fremst på dette premisset og i stor grad overser resten, i ren beruselse. Dilemmaet er at når man begynner å ligge med hverandre så er forholdet allerede intimt og man er på en måte i et slags forhold (avh av hvordan man definerer det). Og så skal man etterpå gjøre jobben med å bli kjent? Det som skjer er at den seksuelle lysten gjør at man overser svakheter, røde flagg, inkompatibilitet osv. Over tid, noen ganger uker, andre ganger år, så roer den seksuelle entusiasmen seg litt og da kommer alle disse tingene tydelig til overflaten som drivved og vrakgods på havet. Uenigheter, verdier osv. Og så bli det slutt..... Så jeg tenker seksuell tiltrekning/match er en trigger for å innlede et forhold, men det er andre faktorer som er mye viktigere for å avgjøre om man egentlig er en match hvis man ser etter et skikkelig forhold. Hvilke faktorer dette er, må man avgjøre selv, men klarer man ikke å si hva dette er så er man neppe moden for et forhold. Disse faktorne bør man avklare først , mener jeg, eller så ender man bare med å bli en serie-ligger som hopper fra det ene til det andre "forholdet", fordi det egentlig er veldig lett å finne folk man kan ha seksuell kjemi med, men det er vanskelig å finne et menneske du virkelig er kompetibel med. Anonymkode: bdd8d...093 Man kan jo like gjerne si, at de som ser forbi manglende seksuell kompatibilitet i starten fordi de er så stormende forelsket i diverse andre kvaliteter, også kan gå på en smell 5 år frem i tid pga dødt sexliv. Dette er en vanlig grunn til misnøye i forhold, og brudd og utroskap. Å være seksuelt kompatible er ekstremt viktig, men selv om det er høyt på listen min at han har høyt libido, så betyr det ikke at jeg blir helt blind for alt annet når jeg møter en som jeg matcher med erotisk. Det er jo like høyt på listen at han skal være min bestevenn, dele verdier, være morsom, intelligent, snill. En som bare er kåt og god i senga, blir jo i beste fall bare en elsker. Det går an å ha både to og tre tanker i hodet på en gang. Man kan få godt førsteinntrykk av et eller annet, enten personen er vakker, rik, dødsmorsom, whatever floats your boat... men så blir man bedre kjent, og graver dypere. Det skal klaffe på mer enn ETT av kriteriene på listen, uansett hvor viktig det er. Anonymkode: 8edd2...8a5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:38 #16 Del Skrevet torsdag kl 06:38 Jeg tenker at så lenge det ikke er totalt mismatch så går det bra. Livet skjer, man går igjennom perioder med mindre fokus på forholdet (barn), man går igjennom perioder med bekymringer for andres og egen helse osv. I et langt samliv er det respekten for hverandre og det at man velger å forbli sammen mens livet raser forbi mye vikitigere enn steamy sex hele tiden. For det går jo opp og ned, og klarer man ikke dette er forholdet ferdig. Anonymkode: 56f15...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet torsdag kl 06:39 #17 Del Skrevet torsdag kl 06:39 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:40 #18 Del Skrevet torsdag kl 06:40 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mange - særlig "frigjorte" kvinner - mener sexmatch er det viktigste. De vill ha hot og steamy sex med skikkelige menn. Og det får de. Dette ofte fordi de har levd i mange år i dårlige ekteskap og føler et behov for fri utfoldelse, der redde for å havne i et sexløst forhold igjen. Men det ender svært sjelden i langvarige forhold. La oss si hvis vi i det minste snakker om mer enn 5 år. Jeg tror forøvrig også mange menn sliter med "vennefella" fordi de ikke har noen seksuell utstråling og blir for nølende og dette er turnoff for mange kvinner - særlig de førstnevnte. "Venner er de man prater med - kjærester er de man ligger med" Men jeg synes ærlig talt jeg ser mange eksempler på mennesker som inngår forhold først og fremst på dette premisset og i stor grad overser resten, i ren beruselse. Dilemmaet er at når man begynner å ligge med hverandre så er forholdet allerede intimt og man er på en måte i et slags forhold (avh av hvordan man definerer det). Og så skal man etterpå gjøre jobben med å bli kjent? Det som skjer er at den seksuelle lysten gjør at man overser svakheter, røde flagg, inkompatibilitet osv. Over tid, noen ganger uker, andre ganger år, så roer den seksuelle entusiasmen seg litt og da kommer alle disse tingene tydelig til overflaten som drivved og vrakgods på havet. Uenigheter, verdier osv. Og så bli det slutt..... Så jeg tenker seksuell tiltrekning/match er en trigger for å innlede et forhold, men det er andre faktorer som er mye viktigere for å avgjøre om man egentlig er en match hvis man ser etter et skikkelig forhold. Hvilke faktorer dette er, må man avgjøre selv, men klarer man ikke å si hva dette er så er man neppe moden for et forhold. Disse faktorne bør man avklare først , mener jeg, eller så ender man bare med å bli en serie-ligger som hopper fra det ene til det andre "forholdet", fordi det egentlig er veldig lett å finne folk man kan ha seksuell kjemi med, men det er vanskelig å finne et menneske du virkelig er kompetibel med. Anonymkode: bdd8d...093 Hvis man må avklare faktorer og gjøre analyser av relasjonen før man trer inn i et forhold er det kanskje best å være enslig. Seksuell kjemi har jeg kun hatt med 2 mennesker, og begge var jeg superforelsket i. Det er ikke lett å finne folk man har seksuell kjemi med. For meg må det følelser til. Ellers er det verdiløst. Anonymkode: 59ac5...95e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:55 #19 Del Skrevet torsdag kl 06:55 Jeg vil si det er relativt langt ned på lista mi. Det er mye, mye viktigere med gjensidig respekt, rom til å være seg selv, gode samtaler og felles livsmål. Altså, sex er viktig, men ikke viktigere enn mye annet. Rett som det er har jeg mer lyst til å lese i boka mi eller tenke eller gjøre f.eks hagearbeid enn til å ha sex, og det skyldes ikke mannen min, for han er en attraktiv fyr. Tror vi er ganske samstemte, min kjære og jeg. Anonymkode: d1b1b...6ba 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:00 #20 Del Skrevet torsdag kl 07:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil si det er relativt langt ned på lista mi. Det er mye, mye viktigere med gjensidig respekt, rom til å være seg selv, gode samtaler og felles livsmål. Altså, sex er viktig, men ikke viktigere enn mye annet. Rett som det er har jeg mer lyst til å lese i boka mi eller tenke eller gjøre f.eks hagearbeid enn til å ha sex, og det skyldes ikke mannen min, for han er en attraktiv fyr. Tror vi er ganske samstemte, min kjære og jeg. Anonymkode: d1b1b...6ba Hjelper ikke å være aldri så attraktiv hvis den seksuelle kjemien ikke er der. Hvis du har mer lyst til å lese bok eller å gjøre hagearbeid enn å ha sex med mannen du elsker... da er det noe galt et sted. Anonymkode: f5367...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå