Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Siden 17. februar har sønnen min på seks måneder hatt

* øvre luftvegsinfeksjon

* Omgangssyke 1 uke der han gikk ned et halvt kilo

* Noe oppkast og diare etter omgangssyken

* Noen dager med feber (38.0-39.6)

* Og på 'an igjen med kraftig oppkast og diare, samt noe hoste

(Har skrevet diverse innlegg om dette)

Satt to timer i kø på barneklinikken i går for en to minutters konsultasjon med en lege som mente at dette er helt normalt, og at det er noe som går.. Og at det er lite jeg kan gjøre fra eller til, bortsett fra å få i ham væske... Kontaktet helsestasjonen, men de henviser videre til fastlegen, og fastlegen igjen sier at jeg sikkert kan få en time, men at det er lite han kan gjøre...Også han forteller meg at jeg bare må få i barnet væske.

Så nå sitter jeg her med et barn som er flammerød (og nesten har sårdannelse) på baken(lar ham ligge naken), som spyr og spyr og spyr (men har fått i ham noe sukkervann mellom slagene), og lurer på om det er jeg som er en halvhysterisk førstegangsmamma. Jeg nekter å tro at det er "helt normalt" at et barn på seks måneder skranter i nesten en måned, og at han blir tynnere og tynnere (heldigvis har han noe å gå på)

Er det noe jeg kan gjøre, bortsett fra å få i ham vann? (Prøvde blåbær i går etter tips herfra, men det kastet han veldig opp av. Skal prøve havregrynavkok dersom jeg kommer meg på butikken i dag...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Maddy
Skrevet

Jeg syntes dette hørtes veldig mye ut jeg. Har du andre barn ? JEg ser at mi jente på 8 mnd har slitt mer enn storesøsteren. Vi har også hatt luftveisinfeksjoner, feber, krupp osv og alt er kommet fra storesøster.

Hva sier legen din til dette ? Jeg synes du skal ta kontakt og om han ikke vil høre så skal du jammen få kreve å bli hørt.

Ikke noe kjekk situasjon du er i. Men barnet ditt kan muligens utredes om det er noe.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Har alt dette begynt etter dere begynte med fast føde? kan være noe han ikke tåler.

Gjest Gjest_alma_*
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at når en baby spyr og spyr og spyr så skulle jeg kontakte lege med engang.. det er ikke normalt i en alder av 6mnd..

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til en annen lege, privat, og sjekket for sikkerhetsskyld..

må være pyton å gå rundt for deg med sånn uro og en liten baby som har det så vondt

Skrevet

Sønnen min hadde også mye diare, hoste var allment mye dårlig med feber og alt da han var liten. Vi møtte også liten forståelse, men fant tilslutt ut (da var han nesten 1 år..) at han ikke tålte melk og egg.

Ikke gi deg, be om utredning på barneavdelingen på sykehuset. Der går de gjerne litt grundigere til verks, og kan teste for reflux f.eks.

Lykke til!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Du er sikker på at det er oppkast og ikke bare gulp? Noen babyer gulper plutselig mye hvis det blir endring i kosten............

Gjest Maddy
Skrevet
Du er sikker på at det er oppkast og ikke bare gulp? Noen babyer gulper plutselig mye hvis det blir endring i kosten............

Vil nå tro at hun merker forsjell på gulp og oppkast. Jenta mi gulpet noe helt enormt. Dersom de gulper mye så kan dette også være noe med lukkemuskelen. Uansett så bør du krangle deg til skikkelig undersøkelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er "sprut-spy", og ikke gulp...

Har vært hos fastlegen nå... Han mener også at vi ikke kan gjøre noe, og at det er noe som går. Han har mest sannsynlig fått omgangssyken dobbelt opp. Fikk med et glass til avføringsprøve, det var det eneste som var "nytt"...

Får heldigvis i ham drikke med ujevne mellomrom, men han kaster det meste opp. Men han er i alle fall ikke i nærheten av å være dehydrert, hadde friske slimhinner etc... Så får vel bare ta det herfra..

Huff... typisk at mannen jobber denne uken.. (jobber to uker på/to av)

Skrevet

Ta barnet med på helsestasjon.

Skrevet
Ta barnet med på helsestasjon.

Nei, sjuke unger har INGENTING på en helsestasjon å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Et lite tips som vi fikk hos fastlegen da min lille var syk, var å blande eple juice med farris, sette det i kjøleskapet til kullsyra ble borte, og prøve å få i henne dette. Da får de i seg både sukker og salt og dette var viktig for å unngå uttørking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...