Gå til innhold

Du som jobber som bilselger eller kjenner noen i yrket!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to jobbintervjuer for to ulike bilmerker. Har da fått tilbud som er nokså ulike også, naturligvis. Jeg kommer selvfølgelig til å gå for det beste tilbudet, men er genuint nysgjerrig på hva andre bilselgere tjener/kan tjene. Det beste tilbudet er 70.000kr bedre enn det andre, til info. 

Lurer derfor på, hva er normalt å tjene som bilselger? Og eventuelt, hva har du i bonus eller provisjon? 

Anonymkode: 15e7e...c34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min manns skatteoppgave fra i fjor var inntekten ca 650 000. Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke. Jeg har heller ikke satt meg inn i provisjonsgreiene hans 😂

Anonymkode: 8cd16...738

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min manns skatteoppgave fra i fjor var inntekten ca 650 000. Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke. Jeg har heller ikke satt meg inn i provisjonsgreiene hans 😂

Har han jobbet der lenge? Og vil du si hvilket merke han jobber for? 

Spør av ren nysgjerrighet, fordi jeg er kvinne som søker meg inn i bilbransjen. Er ofte kjent at menn tjener litt bedre, men vet ikke hva man ligger på heller forøvrig i dette yrket.

AnonymBruker
Skrevet

Han har jobbet der i 8 år. De ble akkurat kjøpt opp av Mobile. Jeg aner ikke hva gjennomsnittslønn for bilselgere er eller hvordan provisjonen hans fungerer altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du blitt tilbudt i fastlønn og provisjoner og sånn? Bilsalget går visst litt trått her i området for tiden pga den økonomiske situasjonen i samfunnet. Så en høy fastlønn er mye tryggere akkurat nå tror jeg. De selger jo ikke bil hver dag på jobben hans. Kanskje kan kommer opp i 5-7  biler i en god måned. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):