AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:22 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:22 Tidligere i dag kjøpte jeg kjøtt fra 50% disken i matbutikken, det lå ikke der pga. dato, men fordi det var produksjonsfeil på forpakningen. Når vi skal steke kjøttet i kveld, så kjenner vi umiddelbart at kjøttet har blitt bedervet og ikke kan spises. Når jeg da går tilbake i butikken med forpakningene for å be om retur på varene, får jeg beskjed om at det ikke går på varer kjøpt i 50% disken, pga strekkoden. Jeg har selv jobbet i matbutikk hvor vi selvsagt gjorde retur på mat som hadde blitt dårlig, og om det var fra billig-disken så la vi totalsummen inn manuelt på kassa. Jeg har aldri opplevd noen være vrange på dette før, og har heller aldri vært det selv. Om det ikke er lovfestet i angrerettloven, så er det jo likevel god kundeservice? Har du som kunde opplevd noe lignende før? Og har du som ansatt i matbutikk, vært "vrang" med kunden i tilfeller som dette? Vi har vært lojale kunder der i flere måneder nå, til tross for at det er minst tre konkurrenter i umiddelbar nærhet. I løpet av de årene jeg har jobbet innen kundeservice, så har alle mine sjefer hatt fokus på kundetilfredshet og god service, de har lært meg at man tjener mer på at kunden fortsetter å komme tilbake, enn det man taper på de kronene kunden eventuelt får i retur.. Anonymkode: a3637...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:27 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:27 Men det kan jo hende at de faktisk ikke får gjort det fordi systemene deres ikke tar strekkoden? Penger som går ut av kassa skal det jo kvitteres for så du kan vel ikke egentlig forvente at de bare skal ''være greie'' fordi du har handlet der en periode? Slår meg som regel ikke vrang på butikker eller restauranter. Det hadde vært for flaut å komme tilbake. Anonymkode: 889e4...a55 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det kan jo hende at de faktisk ikke får gjort det fordi systemene deres ikke tar strekkoden? Penger som går ut av kassa skal det jo kvitteres for så du kan vel ikke egentlig forvente at de bare skal ''være greie'' fordi du har handlet der en periode? Slår meg som regel ikke vrang på butikker eller restauranter. Det hadde vært for flaut å komme tilbake. Anonymkode: 889e4...a55 Jeg har jobbet for samme butikkjede som jeg skriver om, og man kan kvittere selv om kassa ikke tar strekkoden. Man legger inn manuelt hva det gjelder, både med sum og kommentar. Jeg forventer ikke at de bare skal "være greie" fordi jeg har vært en fast kunde, men det er uvant for meg å oppleve dårlig kundeservice, spesielt fra den butikkjeden. Anonymkode: a3637...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet for samme butikkjede som jeg skriver om, og man kan kvittere selv om kassa ikke tar strekkoden. Man legger inn manuelt hva det gjelder, både med sum og kommentar. Jeg forventer ikke at de bare skal "være greie" fordi jeg har vært en fast kunde, men det er uvant for meg å oppleve dårlig kundeservice, spesielt fra den butikkjeden. Anonymkode: a3637...01d Du nevner ikke i HI at du jobbet for samme kjede. Det er noe som er greit å vite i denne sammenhengen…. Synes fortsatt ikke det er dårlig service. Du hadde åpnet og stekt kjøttet. Hvis du mener det ble gjort feil og du har jobbet i samme kjede kan du jo si nettopp det og spørre om det ikke ble gjort en vurderingsfeil? Du kan fortelle at du ikke er vant med at denne kjeden har de rutinene. Anonymkode: 889e4...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:44 #5 Del Skrevet onsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du nevner ikke i HI at du jobbet for samme kjede. Det er noe som er greit å vite i denne sammenhengen…. Synes fortsatt ikke det er dårlig service. Du hadde åpnet og stekt kjøttet. Hvis du mener det ble gjort feil og du har jobbet i samme kjede kan du jo si nettopp det og spørre om det ikke ble gjort en vurderingsfeil? Du kan fortelle at du ikke er vant med at denne kjeden har de rutinene. Anonymkode: 889e4...a55 Du har rett i at det er relevant, så det burde jeg skrevet. Og vi stekte ikke kjøttet, da vi åpnet forpakningen kjente vi at kjøttet luktet skikkelig surt. Anonymkode: a3637...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinen Skrevet onsdag kl 20:45 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:45 Selvfølgelig skal du få pengene tilbake om varen ikke er spiselig så lenge den ikke er gått ut på dato uansett om den er nedpriset eller ei. Sikkert bare noen ansatte som er usikker som svarte nei. Ville gått tilbake til butikken på dagtid spør evnt etter butikksjef eller noe så ordner det seg nok 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:46 #7 Del Skrevet onsdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men det kan jo hende at de faktisk ikke får gjort det fordi systemene deres ikke tar strekkoden? Penger som går ut av kassa skal det jo kvitteres for så du kan vel ikke egentlig forvente at de bare skal ''være greie'' fordi du har handlet der en periode? Slår meg som regel ikke vrang på butikker eller restauranter. Det hadde vært for flaut å komme tilbake. Anonymkode: 889e4...a55 Være grei? En butikk som gir tilbake pengene for fordervet kjøtt er da ikke GREI, det er jo det absolutt minste man kan forvente - og har rett på. Hva kassasystemet kan og ikke kan er helt irrelevant - ts har rett på pengene tilbake. Om en butikk i 2025 sliter med det får de kanskje drive på med noe annet enn butikk da. TS - klag til kjeden sentralt, med butikksjef på kopi. Anonymkode: 91921...640 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:51 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:51 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tidligere i dag kjøpte jeg kjøtt fra 50% disken i matbutikken, det lå ikke der pga. dato, men fordi det var produksjonsfeil på forpakningen. Når vi skal steke kjøttet i kveld, så kjenner vi umiddelbart at kjøttet har blitt bedervet og ikke kan spises. Når jeg da går tilbake i butikken med forpakningene for å be om retur på varene, får jeg beskjed om at det ikke går på varer kjøpt i 50% disken, pga strekkoden. Jeg har selv jobbet i matbutikk hvor vi selvsagt gjorde retur på mat som hadde blitt dårlig, og om det var fra billig-disken så la vi totalsummen inn manuelt på kassa. Jeg har aldri opplevd noen være vrange på dette før, og har heller aldri vært det selv. Om det ikke er lovfestet i angrerettloven, så er det jo likevel god kundeservice? Har du som kunde opplevd noe lignende før? Og har du som ansatt i matbutikk, vært "vrang" med kunden i tilfeller som dette? Vi har vært lojale kunder der i flere måneder nå, til tross for at det er minst tre konkurrenter i umiddelbar nærhet. I løpet av de årene jeg har jobbet innen kundeservice, så har alle mine sjefer hatt fokus på kundetilfredshet og god service, de har lært meg at man tjener mer på at kunden fortsetter å komme tilbake, enn det man taper på de kronene kunden eventuelt får i retur.. Anonymkode: a3637...01d AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tidligere i dag kjøpte jeg kjøtt fra 50% disken i matbutikken, det lå ikke der pga. dato, men fordi det var produksjonsfeil på forpakningen. Når vi skal steke kjøttet i kveld, så kjenner vi umiddelbart at kjøttet har blitt bedervet og ikke kan spises. Når jeg da går tilbake i butikken med forpakningene for å be om retur på varene, får jeg beskjed om at det ikke går på varer kjøpt i 50% disken, pga strekkoden. Jeg har selv jobbet i matbutikk hvor vi selvsagt gjorde retur på mat som hadde blitt dårlig, og om det var fra billig-disken så la vi totalsummen inn manuelt på kassa. Jeg har aldri opplevd noen være vrange på dette før, og har heller aldri vært det selv. Om det ikke er lovfestet i angrerettloven, så er det jo likevel god kundeservice? Har du som kunde opplevd noe lignende før? Og har du som ansatt i matbutikk, vært "vrang" med kunden i tilfeller som dette? Vi har vært lojale kunder der i flere måneder nå, til tross for at det er minst tre konkurrenter i umiddelbar nærhet. I løpet av de årene jeg har jobbet innen kundeservice, så har alle mine sjefer hatt fokus på kundetilfredshet og god service, de har lært meg at man tjener mer på at kunden fortsetter å komme tilbake, enn det man taper på de kronene kunden eventuelt får i retur.. Anonymkode: a3637...01d Du hadde ikke med deg varen til butikken, bare innpakningen? Hadde du kvitteringen da? Anonymkode: abd7f...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:56 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:56 Du skriver at det var produksjonsfeil på pakningen og at det var derfor den var nedpriset, men hva slags feil var det? En feil som gikk ut over kvalitetene? Varer med produksjonsfeil skal ikke nedprises, de skal det reklameres på, butikken krediteres og varene skal enten tilbake til produsent eller destrueres. Anonymkode: 294f7...3e7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:04 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skriver at det var produksjonsfeil på pakningen og at det var derfor den var nedpriset, men hva slags feil var det? En feil som gikk ut over kvalitetene? Varer med produksjonsfeil skal ikke nedprises, de skal det reklameres på, butikken krediteres og varene skal enten tilbake til produsent eller destrueres. Anonymkode: 294f7...3e7 Det var en vakuum-feil fikk jeg beskjed om, fikk også vite at butikken har reklamert og vil få levert nytt produkt fra produsenten. Nå som du skriver det, så husker jeg jo veldig godt at vi ikke fikk lov til å prise ned varer med produksjonsfeil, alt skulle skannes inn på slutten av vakta og slenges i containeren. Anonymkode: a3637...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #11 Del Skrevet onsdag kl 21:40 Du turte å kjøpe kjøtt som skulle hatt vakuum men ikke hadde det? Ikke spesielt rart at kjøttet luktet surt- det har vel ligget i utett forpakning.. hvis du vet at slike varer bør kastes og ikke selges til kunden skjønner jeg ikke at du tok sjansen.. ser jeg feil vakuum på varer eller forpakningen er skikkelig blåst opp så kastes det eller reklameres på (jobber selv i butikk). At butikken solgte dette på halv pris syns jeg er pussig. Vi priser ned datovarer og evt andre varer som er like fine til tross for hull i emballasje, en yoghurt som feks mangler lokk men som ikke er åpnet osv.. aldri aldri kjøtt uten vakuum.. Anonymkode: d7026...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:08 #12 Del Skrevet torsdag kl 07:08 1 - Vare som er fordervet når du kjøer det skal du selvfølgelig å returnere 2 - Alle kasser kan slå alle varer i retur på en eller annen måte. Dette gikk kun på kunnskap eller ork hos den ansatte, ikke mulighet på kassa. 3 - Selv om varen selges med produksjonsfeil skal en forvente at det er iorden og at feilen bare er kun kosmetisk Ta det med butikksjefen! Anonymkode: a8524...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:33 #13 Del Skrevet torsdag kl 07:33 Snakket du med butikksjefen, ferskvaresjefen, eller en deltidsansatt skoleelev? Anonymkode: ffdb7...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:46 #14 Del Skrevet torsdag kl 15:46 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Snakket du med butikksjefen, ferskvaresjefen, eller en deltidsansatt skoleelev? Anonymkode: ffdb7...149 Snakket med en fast ansatt som har jobbet der fulltid i lang tid. Gikk tilbake i dag og snakket med butikksjefen, og da var det ikke noe problem med retur i det hele tatt, og han lurte på hvem av sine ansatte jeg hadde snakket med i går. Anonymkode: a3637...01d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 20:30 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:30 I slike tilfeller hvor dere ikke har spist noe av kjøttet, mener jeg at det bør betales tilbake penger. Hvis du går i media med det, så får pipen med en gang en annen lyd. Trist at det er sånn, men de fleste bedrifter er kun godhetsposører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:42 #16 Del Skrevet torsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snakket med en fast ansatt som har jobbet der fulltid i lang tid. Gikk tilbake i dag og snakket med butikksjefen, og da var det ikke noe problem med retur i det hele tatt, og han lurte på hvem av sine ansatte jeg hadde snakket med i går. Anonymkode: a3637...01d Kudos til deg for at du orker å være den personen som sier i fra, når vi andre ikke orker. Helt enig med deg, er alt for dårlig. Bra det ordna seg 😃 Anonymkode: 88b97...3f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:52 #17 Del Skrevet fredag kl 13:52 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kudos til deg for at du orker å være den personen som sier i fra, når vi andre ikke orker. Helt enig med deg, er alt for dårlig. Bra det ordna seg 😃 Anonymkode: 88b97...3f6 Må bare heie på denne kommentaren, og selvfølgelig TS. Dagligvarebransjen i Norge er en skam, "konkurranseutsatt og sunn" er jo bare en stor vits. Det skulle vitterlig bare mangle at man fikk tilbake penger eller ny vare for fordervet kjøtt, Fredriksen & co tar ut milliarder i overskudd, selv i "dyrtid". Så man kan jo tenke litt over hva som egentlig skaper denne dyrtiden. Uansett, stå på ditt og dine rettigheter TS, til forbilde for mange av oss andre! Anonymkode: d7023...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå