Dina Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Ungene har lyst på taco til middag i dag. Er det trygt å kjøpe kjøttdeig???
miss Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Tror kanskje den er sjekka bedre enn noen gang før nå jeg da!!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Ingen fare hvis det stekes skikkelig, og ikke står ute i romtemperatur lenge etterpå. Synd media ikke er like flink til å fortelle hvordan man kan ta knekken på bakterien, men det gir kanskje ikke like mange penger i kassa demses.
Theka Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Tror jeg heller ville brukt kjøttstrimler eller noe jeg istedet for kjøttdeig.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 Hva med å prøve en bønnestuing i stedet for kjøttdeig? Denne er god, du kan bruke en pose tacokrydder i stedet for spisskummen. og hvitløk og chilien kan du bruke så mye eller lite som du liker. Bønnestuing Du trenger: 1 revet gulrot 1 stilk finhakket selleri 1 finhakket løk 1 boks salatbønner Spisskarve(spisskummen) Masse hakket chili og hvitløk 1 dl rømme/creme fraice salt og pepper Svisj grønnsakene og krydderet mykt i en panne tilsett bønner, mos dem lett med gaffel, rømme og la det surre på svak varme i ca ti min.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe kjøttdeig. Stek den godt og bruk kjøkkenredskapene adskilt fra andre matvarer så er du hvertfall trygg. Ingen fare!! Fikk nettopp høre fra svigermor at i gamle dager kokte de karbonadene i tillegg til å steke dem. I disse travle tider burde det vært litt mer opplyst hva som er viktig når det gjelder å behandle kjøtt. Det hadde ikke vært suksess for mine unger med bønnestuing som et alternativ, det er helt sikkert...
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 Stek kjøttdeigen godt, så går det nok helt bra. Jeg laget hamburgere i helga, av karbonadedeig, og stekte dem godt, før jeg lot dem få et par minutter i mikroen på full guffe, for å være helt sikker.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #9 Skrevet 14. mars 2006 Så lenge du steker den godt går det helt sikkert bra. Husk på at de faktisk ikke har funnet smitte i kjøttdeig ennå selvom media febrilsk prøver å fremstille det slik.
Svart Katt Skrevet 14. mars 2006 #10 Skrevet 14. mars 2006 Men som en annen sier over her - kyllingkjøttdeig kan virkelig anbefales i taco. Bare å blande det med det vanlige tacokrydderet. Jeg har blitt helt "hekta" på det.
Majka Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 De pleide å ha en ganske billig kyllingkjøttdeig på Rema 1000 før, ca 20 kr. Vet ikke om de selger den lenger. Den var frosset i slike røde pølser som vanlig kjøttdeig.
Iceglow Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 Tja, neppe farligere nå enn ellers. Men bønnestuing, eller Santa Maria tacomix er to alternativer jeg aldri har hørt om noe E.coli bakterieproblemer med.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 I disse travle tider burde det vært litt mer opplyst hva som er viktig når det gjelder å behandle kjøtt. Det har du helt rett i.Det hadde ikke vært suksess for mine unger med bønnestuing som et alternativ, det er helt sikkert... Hvordan vet du det hvis du ikke har prøvd? Lagd med tacokrydderpose smaker det nesten helt likt. Det ser selvsagt ikke helt likt ut, å prøve noe nytt har aldri drept noen... ←
Blueberry Skrevet 15. mars 2006 #15 Skrevet 15. mars 2006 Men som en annen sier over her - kyllingkjøttdeig kan virkelig anbefales i taco. Bare å blande det med det vanlige tacokrydderet. Jeg har blitt helt "hekta" på det. ← Du burde prøve med Fajitas-krydder i steden for Taco-krydder. DET er godt det! Mye bedre!
Svart Katt Skrevet 15. mars 2006 #16 Skrevet 15. mars 2006 Men som en annen sier over her - kyllingkjøttdeig kan virkelig anbefales i taco. Bare å blande det med det vanlige tacokrydderet. Jeg har blitt helt "hekta" på det. ← Du burde prøve med Fajitas-krydder i steden for Taco-krydder. DET er godt det! Mye bedre! ← Neei. Jeg er ikke enig i det hele tatt! Det er bare én kryddermix som fungerer, og det er tacokrydderet til.. det merket som er gult. Old el Paso eller hva det heter. Spiller ingen rolle om man spiser skjell eller lefser, må ha det tacokrydderet. (Og sorry for litt avsporing av tråd )
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #17 Skrevet 16. mars 2006 Liste fra Mattilsynet over kjøttprodukter som bør kastes eller tilbakeleveres: http://matportalen.no/Saker/1142517667.17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå