AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:56 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:56 Jeg fikk ikke til ammingen, til min store fortvilelse. Nå har jenta fylt et år, og erstatning på flaske har fungert fint. Nå gjenstår kun flaska hun får på morgenen, og det er ikke spesielt mye heller (1dl). Vi vet at vi bør kutte den også, men hun koser seg jo sånn? Barn som blir ammet får jo ha den kosen ofte til langt etter fylte 1 år. Jeg får så vondt av henne og å tenke på at den siste lille kosen der skal tas vekk når hun er så liten. Hva har andre gjort? Når sluttet babyen med flaske? Og er det krise om vi beholder denne ene noen uker til? Anonymkode: 5f6fa...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:25 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:25 Hvorfor må du slutte? Har ei jente på 1 år selv som har fått flaske. Vi har gått over til vanlig melk nå. Hovedsaklig pga pris + mer praktisk Får enten tåteflaske eller tutkopp en eller annen gang på dagtid. Dere foreldre bestemmer hva jenta deres får og ikke. Hva andre mener er irrelevant. Anonymkode: add62...2e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:49 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:49 Vår fikk også flaske fra tidlig av pga amming. Er 1år og 4mnd nå, og får fortsatt ei flaske når hun legger seg til dupp og til natta. Hun TRENGER det jo ikke, men hun koser seg, vi får sovet, og da tenker vi det er helt okei. Tar vel avvenning på det snart, men har ikke villet gjort det helt enda ☺️ barn som ammes får melk lenge lenge de også, når alt fungerer som det skal. Dere bestemmer hva dere syns funker best for deres barn og deres familie. Anonymkode: f1933...dfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:58 #4 Del Skrevet torsdag kl 05:58 Flaskebaby her også. Hun har nå blitt 1,5 år, men morgenflasken er hun ikke klar for å kutte ut. Får melk eller Biola på flaske og koser seg med det 😊👍 Anonymkode: 091e3...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:00 #5 Del Skrevet torsdag kl 06:00 det er ingen regel at du må slutte når barnet er 1 år 😊 men da anser de det som greit siden barnet uansett skal spise nok fast føde da. Gi koseflaska på morran du ❤️ Anonymkode: 803d0...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:18 #6 Del Skrevet torsdag kl 06:18 Hvis hun ellers spiser godt av vanlig mat kan du sikkert fase ut flasken langsomt eller når det passer. F eks er det effektivt å «glemme» flasken når man skal på hytta en uke. 😅 Peroblwmet er jo barn som får mye av næringsbehovet på flaske og som ikke lærer å spise selv, og hvis tennene påvirkes. Du bør også «ta den» før det blir veldig vanskelig. F eks kan man ta smokk ved 8-12 mnd, uten store reaksjoner, fordi barnets sugebehov går ned da. Etterpå blir de knyttet til smokken på en annen måte, følelsesmessig. Anonymkode: 884b8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:28 #7 Del Skrevet lørdag kl 14:28 Går helt fint. Anonymkode: b01cb...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:34 #8 Del Skrevet lørdag kl 14:34 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 21.56): Jeg fikk ikke til ammingen, til min store fortvilelse. Nå har jenta fylt et år, og erstatning på flaske har fungert fint. Nå gjenstår kun flaska hun får på morgenen, og det er ikke spesielt mye heller (1dl). Vi vet at vi bør kutte den også, men hun koser seg jo sånn? Barn som blir ammet får jo ha den kosen ofte til langt etter fylte 1 år. Jeg får så vondt av henne og å tenke på at den siste lille kosen der skal tas vekk når hun er så liten. Hva har andre gjort? Når sluttet babyen med flaske? Og er det krise om vi beholder denne ene noen uker til? Anonymkode: 5f6fa...b70 Når jeg ta er rundet året, kan flaska settes bort. Gi gass eller kopp, og bytt bare om uten noen diskusjon. Kos kan hun få på andre måter uten flaske. Anonymkode: 7e710...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:43 #9 Del Skrevet lørdag kl 14:43 Hadde gitt den! La a kose seg. Det går ikke utover tannhelse. Anonymkode: 782e0...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #10 Del Skrevet lørdag kl 20:29 Vi i norge er fanatiske på å ta bort flasken. I andre land er det vanlig å gi i både 1-2års alderen. Nan selger jo både 3 og 4 😅 Gi med god samvittighet du 😊 Anonymkode: 4d45a...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:41 #11 Del Skrevet lørdag kl 20:41 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi i norge er fanatiske på å ta bort flasken. I andre land er det vanlig å gi i både 1-2års alderen. Nan selger jo både 3 og 4 😅 Gi med god samvittighet du 😊 Anonymkode: 4d45a...c0a I andre land … noen steder må jenter gå med skaut og barn omskjæres. Betyr ikke at det er bra. Anonymkode: 884b8...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:03 #12 Del Skrevet lørdag kl 22:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): I andre land … noen steder må jenter gå med skaut og barn omskjæres. Betyr ikke at det er bra. Anonymkode: 884b8...a78 Ja, for en flaske melk er sammenlignbart med omskjæring og skaut. Hvorfor skal vi i Norge sitte med fasiten på når det er innenfor å slutte med flaske? Poenget mitt er at det kun i Norge vi er så fanatiske på at kun kopp gjelder etter 12 mnd. Å kose seg med en melkeflaske må være noe av det minst skadelige man kan påføre 1åringen sin. Anonymkode: 4d45a...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:10 #13 Del Skrevet lørdag kl 22:10 Min jente er 2 år. Får fortsatt kose seg med flaske når hun skal sove.... Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til å slutte med det. Vet jo selvfølgelig at det ikke er bra, men det fungerer veldig bra. Anonymkode: 9b064...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #14 Del Skrevet i går, 08:03 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min jente er 2 år. Får fortsatt kose seg med flaske når hun skal sove.... Skjønner ikke helt hvordan vi skal få til å slutte med det. Vet jo selvfølgelig at det ikke er bra, men det fungerer veldig bra. Anonymkode: 9b064...acf Samme her.. jenta vår er 2,5 år og får fortsatt flaske med melk… 😳 Anonymkode: 8ae97...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #15 Del Skrevet i går, 08:05 Vår er også over året, han får mme i koppen sin om morningen. Han er ikkje så glad i vanlig melk, så vi holder på den sånn at vi og veit at då har han drukket noe ivertfall. Han får koppen når han er stått opp også spiser han frokost i bhg Anonymkode: 1e36b...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #16 Del Skrevet i går, 09:35 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 21.56): Jeg fikk ikke til ammingen, til min store fortvilelse. Nå har jenta fylt et år, og erstatning på flaske har fungert fint. Nå gjenstår kun flaska hun får på morgenen, og det er ikke spesielt mye heller (1dl). Vi vet at vi bør kutte den også, men hun koser seg jo sånn? Barn som blir ammet får jo ha den kosen ofte til langt etter fylte 1 år. Jeg får så vondt av henne og å tenke på at den siste lille kosen der skal tas vekk når hun er så liten. Hva har andre gjort? Når sluttet babyen med flaske? Og er det krise om vi beholder denne ene noen uker til? Anonymkode: 5f6fa...b70 min fikk flaske til hn var 15 mnd da ville hn selv ikke ha mer, bare fortsett, hun er lita ennå Anonymkode: b7e6f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå