Gå til innhold

Spørsmål til dere som driver med trening og/eller annen fysisk aktivitet ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Abra skrev (20 timer siden):

Går hver dag. 7-10k skritt

Det er ikke trening

Anonymkode: 67fb2...5ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trener løping 3-5 ganger i uken (holdt på med det i 15 år, uten avbrekk bortsett fra ved sykdom, skade eller reise). Lengden på øktene varierer etter årstid. Nå på våren løper jeg rundt 40-50 km i uken. I tillegg på fjellturer med familien eller venner noen ganger i måneden. 

Styrke 2-3 ganger i uken (holdt på med det i 7 år). Ikke noe jeg liker, men noe jeg "må". 

Nedprioriterer å slacke på sofaen. Eller egentlig ikke. Det tar jeg med god samvittighet etter trening 😄

Trener etter jobb, eller på formiddagen i helgene. 

Jeg vet ikke hvordan livet hadde vært uten trening, siden jeg har holdt på med det så lenge. Men det frister ikke. Deilig å være i god form. 

Anonymkode: 662fb...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke trening

Å joda, for meg så. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 4-6x i veka, 2t i snitt kvar økt og alltid før 15:00 (ofte morgon eller lunsjtider). Nedprioriterer mest husarbeid eller studie, men det går opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Abra skrev (8 minutter siden):

Å joda, for meg så. 

Beklager altså, men hun over har rett.

Det er bevegelse. Det er aktivitet. Det er kjempebra, og MYE bedre enn å gjøre ingenting. Men trening, det er det ikke. 

Anonymkode: c3a75...afe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor mye tid daglig bruker du på aktiviteten, hvor mange dager i uken? 

Hva nedprioriterer du for å rekke aktivitet i løpet av dagen? Når på døgnet gjør du det? 

Lurer bare på hvor mye tid dere bruker på det. 

Anonymkode: 4f64f...83d

Alt fra 30 minutter til 3 timer (alt ettersom hva man har tid til, lyst til), 6 dager i uken.

Nedprioriterer ingenting, trener før jobb om morgenen eller tidlig formiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trener alltid styrke 1 time 2g i uka før jobb. Nedprioriterer ingenting for å få til det, bruker tid som ble til overs etterhvert som barna ble tenåringer og ikke trenger hjelp om morgenen og i tillegg i må leveres på sfo/i barnehage. Står opp samme tid som før, spiser frokost før jeg drar og dusjer å treningssenteret. Forsøker i tillegg å trene utholdenhet 1-2g i uka, en som rask gåtur, helst i terreng sammen med mannen og en intervalløkt. Gjør oftest det når jeg tidligere ville tilbragt tid på sofaen...

Anonymkode: 64d6a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nedprioriterer husarbeid. Ser ut som eit bomba horehus på vaskerommet… 💁🏻‍♀️

Anonymkode: 25a79...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er bevegelse. Det er aktivitet. Det er kjempebra, og MYE bedre enn å gjøre ingenting. Men trening, det er det ikke. 

Beklager, men du tar feil. For meg med bekhterevs og artrose i knær er gåing en ypperlig treningsaktivitet jeg kan gjøre på land. 

Den er skånsom for leddene, motvirker stivhet i rygg og bekken, reduserer stress, og bidrar til bedre holdning og pust. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener 1-1,5 timer 5-6 ganger i uken. Som oftest i 4 i ukedagene og 1-2 i helgen. Styrke og løping. Velger vel vekk besøk/være sosial i ukene, husarbeid og sofaen, selv om det ikke føles slik. Jeg velger å se på det som om at jeg prioriterer trening. En gang i uken er ofte fjelltur med en venninne e el mannen.

Jeg er i slutten av 40-årene og har store/voksne barn, mye lettere å få det til nå.

Resultatet er bedre fysisk og psykisk helse, mer energi og lite sykdom. Det gjør meg til en bedre person å være rundt.

Anonymkode: d78ba...eda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Abra skrev (14 minutter siden):

Beklager, men du tar feil. For meg med bekhterevs og artrose i knær er gåing en ypperlig treningsaktivitet jeg kan gjøre på land. 

Den er skånsom for leddene, motvirker stivhet i rygg og bekken, reduserer stress, og bidrar til bedre holdning og pust. 

Men fortsatt ikke trening

Anonymkode: 619bb...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke trening

Hva er dette opphenget deres i hva som er trening eller ikke?? Hvorfor har DERE fasiten på hva som er trening?

TS spør uansett alle som driver med «trening og/eller annen fysisk aktivitet» - - så vedkommende som går tur daglig har like mye rett til å svare her i tråden som dere har! Ærlig talt 

Anonymkode: 77c5e...0df

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så klart er det det. Forbrenner kalorier gjør det og. 

Det er kondisjonstrening, styrketrening, bevegelighetstrening, koordinasjonstrening.

Vennligst argumenter for hvorfor det ikke er trening  

https://sportler.no/blogs/artikler/10-fordeler-med-a-ga-pa-tur

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere vet jo ikke om disse skrittene kommer av intervalltrening i motbakke, jogging etc? Hvorfor kommentere i det hele tatt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er nok du og den over som tar feil, da det er målsetningen for aktiviteten som avgjør om det er trening eller ikke.

Sitat

Trening er regelmessig gjentagelse av fysisk aktivitet, med mål om å forbedre fysisk form, prestasjon eller helse.

https://sml.snl.no/trening

Personlig er jeg mosjonist fordi jeg ikke har noe annet mål med aktivitetene jeg gjør enn å bevare/vedlikeholde kondisjon, bevegelighet og styrke.

Jeg går eller jogger alle dager i uken, og gjør (for meg) tunge styrkeøvelser 3 dager i uken.

Anonymkode: 6f656...276

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går eller jogger alle dager i uken, og gjør (for meg) tunge styrkeøvelser 3 dager i uken.

Jeg glemte å svare på resten av spørsmålene.

Jeg bruker ca 3-4 timer i uken på aktivitetene mine, men jeg mener ikke at jeg nedprioriterer noe annet.
Aktiviteten må jeg av helsegrunner gjøre så tidlig på dagen som mulig, slik at den ikke går ut over nattesøvnen min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har ikke tall på hvor mye tid jeg bruker på trening pr økt, pr uke etc. det varierer litt.

Men det blir noen ganger prioritert over det meste annet som ikke går ut over unga. Ofte trener jeg på kvelden når resten av familien legger seg.

Anonymkode: 8182d...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke hos fysioterapeut to ganger i uken x 90 minutter.  

Nedprioriterer ikke noe annet enn å komme tidligere hjem til middagslaging og sofaen. Jeg går på trening rett etter jobb ca kl 1430 (har fleksitid).

Anonymkode: ecca1...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening to ganger i uken. Regner med en formiddag inklusive kjøring, shopping på hjemveien og dusjing (hjemme).

Prøver ellers å være litt aktiv hver dag med praktiske gjøremål som inkludrer trim og styrke. Det kan være rydding av busker og kratt, snømåking, felling av trær, hogging og stabling av ved for vinteren, båtpuss, . . . . .

En sykkeltur eller en tur til fots i skogen når været er innbydende . . . gjerne sammen med kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener helst på morgenen før jobb. 3 dager i uken svømmer jeg, 2 dager med Yoga. I tillegg noe styrketrening flere dager i uken med egenvekt. Nedprioriterer ingenting siden jeg helst bare står opp tidligere og gjør det før jobb. Nedprioriterer mobil og tv (lett for meg siden jeg ikke bruker sosiale medier og ikke har linær tv). Jeg kan ikke trene på kvelden siden jeg blir så innmari giret av det (tar så lang tid før energien roer seg igjen). Holdt på med noe kveldstrening før (fra 19-20) og hver eneste gang lå jeg og vred meg i sengen fra 22-2330. 

Ellers tar jeg alltid trapper. Måker en svær innkjørsel hele vinteren, kapper trær og bærer ved, rydder i buser og hagen og ellers bare gjør så mye fysisk jeg kan i hverdagen, men helst før klokken blir 1700 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...