AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Hvor mye tid daglig bruker du på aktiviteten, hvor mange dager i uken? Hva nedprioriterer du for å rekke aktivitet i løpet av dagen? Når på døgnet gjør du det? Lurer bare på hvor mye tid dere bruker på det. Anonymkode: 4f64f...83d
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Styrketrening 1-2 dager i uken, 60-90 minutter trening. 15 minutter ekstra kjøring. Og tid til skifte, så si halvannen time i snitt pr økt. Løping 1-2 økter på 20-30 minutter pr uke, og 1-2 langøkter på 70-120 minutter. Føler ikke jeg nedprioriterer noe egentlig. Korte løpeøkter er vanligvis på morgen før jobb, enten fordi jeg ikke får sove, eller så prioriterer jeg løping først, og kommer litt senere på jobb. Lange løpeøkter er vanligvis i helgene. Styrkeøkter på vei hjem fra jobb. I starten nedprioriterte jeg festing i helgene for å heller trene eller være i form til trening... Nå savner jeg ikke festingen. Anonymkode: 2f56b...a68
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Trener 3-4 ganger i uken, av og til 5 avhengig av turnusordningen jeg har på jobb og når jeg har dattera mi. Trener ca 1-1,5 time. Mest styrkeløft men også tredemølle. Styrke først - kondisjon etterpå. Som regel etter jobb. Fra kl 1530. Og 1230 om jeg har aftenvakt. Gjerne lørdag eller søndag utenom ukedagene. Blitt veldig glad i hyrox på søndager 🥳 nedprioriterer sofa tid, noe jeg egentlig ikke tenker særlig på uansett. Setter egen helse og form for meg og at jeg skal holde følge fysisk med datterens aktiviteter. Anonymkode: 71f92...5af
KaffekoppQueen Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Trener styrke 2-3 ganger i uka. Mellom 40-75 min hver gang. Kondisjon 3 ganger i uka. Ca 1 time hver gang. Nedprioriterer scrolling på telefon, sofa og TV. For meg er dette «min» tid i tillegg, så det er ikke noe jeg føler jeg må prioritere, det bare «er». Kondisjonsøktene er ofre ungene med på. Fester og er lite sosial utenom. Godt med tid til å trene.
Vera Vinge Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april (endret) Nedprioriterer husarbeid eller sofatid på kvelden for å kunne trene. Trener 1-1,5 per gang, hvor jeg enten løper hjemmefra eller trener styrke på treningsrom hjemme. Så jeg bruker ikke noe tid på transport, dusjing i en garderobe eller lignende. Problemet mitt tidligere, da barna var veldig små, var å ha overskudd til å trene, siden jeg sov mye dårlig. Mye lettere nå som den yngste er 7. Merker godt hvor mye energi og velvære jeg får av å trene, både fysisk og psykisk, så det har blitt en enda viktigere rutine for meg nå enn tidligere (har alltid trent, men hatt perioder hvor det over tid ble færre økter). Vil legge til at jeg i blant trener med mitt eldste barn på 13. Veldig hyggelig å kunne være sammen på den måten. Endret 23. april av Vera Vinge 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Trener hel kropp styrke to ganger i uka, 45-60 minutter og løper turer ute tre ganger per uke, ca 30 minutter per gang. Jeg trener styrke hjemme mens barna ser på barne-TV og spiser kveldsmat om kvelden og løper turer enten når mannen legger barna eller i lunsjen når jeg har hjemmekontor. Går i tillegg turer med hunden mange ganger i uka. Føler ikke at jeg nedprioriterer noe annet, klemmer inn treningen der det lar seg gjøre og jeg får så mye igjen for det : mer energi, sterkere kropp og psyke, så den tiden jeg bruker på det er det vel verdt! Anonymkode: bbe80...190
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Trener styrke 4 ganger i uken. Ca 1 time. Noen ganger 30 min på mølla etter det. Drar som regel rundt kl 17. Har også hund jeg går minst en 45-min tur med hver dag. Nedprioriterer vel husarbeid 🙈 Ungene mine er alle tenåringer, så har all verdens med tid sånn egentlig. Anonymkode: dd0d9...812
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Henger litt bakpå med hagearbeid, luking, rydding og sortering. Men prioriterer den lille tiden jeg har mulighet for meg selv med små barn barn hjemme. Det tar ca 1,5 t 4-5 ganger i uken. Det frister mer med løping ute i vårværet 🙈 Skal ta og ordne opp i morgen. Etter løpeturen 😆 Anonymkode: 743b1...e39 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Trener rundt 3 ganger i uka. Tilpasser treningstiden med hva som funker for familien. I dag jobber jeg seint, da blir det trening før jobb. Løper til og fra jobb nesten hver dag, tar en rask dusj på jobb før jeg starter. Planlegger uka mi hver søndag, sånn at jeg vet når jeg kan trene mine 3 dager. Prioriterer trening, på grunn Ava t det gir meg masse energi Anonymkode: f5c5b...8f4
Et menneske Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april For 7-8 år siden orket jeg knapt å løpe. Jeg begynte med 2 ganger i uken. 1 rolig og 1 intervall. Etterhvert klarte jeg 3 ganger i uken, så 4… Idag løper jeg 5 ganger og styrketrening 2 ganger i uken. Mest fordi jeg «konkurrerer» i min aldersklasse Men for de som ikke konkurrerer, holder 2-3 ganger i uken massevis. Bare tren til du svetter eller musklene begynner å svi litt, så har du gjort det bra 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april 1-2 timer pr dag. Trener styrke på morran før jobb 1-2 dager pr uke, 40 minutter. Løper eller går 7 dager pr uke. 4-5 dager løping, 2-3 dager gåing i skogen. Løper eller går 1-1,5 time Har hund så de må trimmes uansett. På sommeren blir det noe mer i fjellet og lengre turer der. Når det er veldig dårlig vær og føre på vinteren løper jeg noen intervalløkter i uka på mølle og går mer tur hjemme. Anonymkode: 73c80...576
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april Mandag, 2.påskedag, fjelltur med familien. En halvtime styrke tidlig morgen (har litt utstyr hjemme) Tirsdag, hjemmekontor, rett i treningstøy på morgenen, jogget en tur da det var åpning mellom møter. Onsdag, gikk til jobb (1 time, alternativ til 20 min kollektivtransport). Fint vær, så tok en ekstra sløyfe hjem, og gikk på litt. Torsdag, hjemmekontor, en time fellesmøte, digitalt. Da trente jeg kettlebells og slynge, og noe mage. Fredag, går til jobb igjen. Lørdag; enten løpetur eller styrke, tar det ofte unna tidlig, slik at resten av dagen er ledig. Søndag, sannsynligvis ut på tur med familien. Det som IKKE fungerte for meg var å ha noe fast i kalenderen, for da må jo noe bortprioriteres. Eller ha transporttid til trening, det er dødtid. Eller vente til kvelden da jeg i teorien har tid, for da var ikke overskuddet der lenger. Nå er aktivitet en dynamisk del av uka, og jeg har ofte tanker rundt hva og når noen dager frem i tid, slik at det ikke bare forsvinner bort. Anonymkode: eb8f5...d8f 2
Fjellmann85 Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april 6 dager i uka. Mest styrketrening, 2 splitt med forskjellige intensitet. Har hjemmekontor, kone og to tenåringer i hus, så trener alltid etter 20 på kvelden. Det eneste som blir ofret er gaming.
AnonymBruker Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april Trener 4-6 ganger per uke. Varierende når og hvor lenge. Har to timer med trening i arbeidstiden, så de benyttes. I tillegg blir det minst en økt i løpet av helgen. Ca en gang i uka blir det trening på kveldstid. En gang i uka rett etter jobb. Prøver også å bruke tiden barna mine er på trening godt. Kjører de til trening for så å løpe en tur i nærområdet for eksempel. Anonymkode: 49697...3a4
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april Har hund og går tur hver dag. På fridager går vi ekstra gode turer, i hverdagen to korte og en på 45-60 min. Trener styrke hjemme før jobb hver dag i tillegg. Har ot ulike program, ett i 45 min og ett i 30. Tyngre løft på 30, hurtigere/ mer intensivt på 45. Har ingen pauser mellom sett, jeg trener ben mellom settene på armer f.eks. Har også tredemølle vi tar noen dager utenom. Nedprioriterer ingenting, står bare opp 1 time før jeg må. Deilig å ha det unnagjort på morgenen sånn at resten av dagen er ledig til alt annet som skal skje. Er også a- menneske, så jeg har mest energi da. Ble skulking mye oftere når jeg gikk på studio og skulle trene etter jobb. Nå har vi alt hjemme og taper dermed ingen tid i kjøring heller. Anonymkode: 766a4...aad
AnonymBruker Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april Jeg sykler til og fra jobb fire dager i uken, til sammen omtrent 100 km. Jeg løper også intervaller 2 ganger i uka, når barnet mitt skal sove dupp (har løpevogn). Så jeg trenger ikke bortprioritere så mye da denne tiden ellers hadde gått med på å sitte i en bil/gå på tur. Anonymkode: b21f5...7b3
AnonymBruker Skrevet 24. april #18 Skrevet 24. april Trener fem-seks dager pr uke, noen uker hver dag. Jeg trener kun ca 40 minutter hver gang (treningssenter like rundt hjørnet). Jeg er lat, og gidder ikke å trene lange økter, men tar ordentlig hardt i med 10 min løping så raskt jeg orker og resten av tiden høy frekvens med tunge vekter. Det gir gode resultater for meg i hvert fall, selv om mange flirer litt av de korte øktene mine. Anonymkode: aa6c4...beb
Saima Skrevet 24. april #19 Skrevet 24. april Halvtime-time om dagen (av og til mer, noen dager mindre), var før en coachpotato, så tar av den tiden nå og det er veldig sunt for meg-->mindre tid i sofa=mindre lyst til å spise tull og fjas😁
AnonymBruker Skrevet 24. april #20 Skrevet 24. april Trener kl 5 hver eneste dag. Tiden varierer etter når jeg begynner på jobb den dagen. Alt fra 45min-3timer. Blir stort sett 14timer i uka. Trener både styrke og cardio. Nedprioriterer søvn siden jeg står opp 4.30 hver dag(men oftest er jeg våken før det uansett). Er for lat til å trene etter jobb, da vil jeg bare ligge på sofaen, så det er det eneste som fungerer for meg. Anonymkode: 6aa46...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå