Anonym10671 Skrevet onsdag kl 19:32 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:32 På min arbeidplass har de vanlige ansatte ansvar for opplæringen, kan eget arbeidsgiver pålegge oss det ansvaret? Vi får ikke noe ekstra lønn for det og heller ingen spørsmål om det er greit. Reagerte ikke på dette i starten. Begynner å bli ganske lei å måtte lære opp nye når sjefen selv viser null iniativ, tenker det er hennes jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:23 #2 Del Skrevet torsdag kl 15:23 Har vært helt vanlig praksis i alle mine jobber. Har vært yrkesaktiv i snart 30 år. Anonymkode: 4516c...ba8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:30 #3 Del Skrevet torsdag kl 15:30 Sjefer har vel som regel lite erfaring i hvordan jobben egentlig skal gjøres. Like greit at noen som kan jobben gir opplæringen. Anonymkode: 7ffc7...17b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:06 #4 Del Skrevet torsdag kl 16:06 Kan du ikke bare lære opp litt dårlig da, så slipper du det ansvaret? Anonymkode: edc38...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:07 #5 Del Skrevet torsdag kl 16:07 Det tenker jeg er en del av jobben, altså. Anonymkode: b3267...280 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:04 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:04 Anonym10671 skrev (23 timer siden): På min arbeidplass har de vanlige ansatte ansvar for opplæringen, kan eget arbeidsgiver pålegge oss det ansvaret? Vi får ikke noe ekstra lønn for det og heller ingen spørsmål om det er greit. Reagerte ikke på dette i starten. Begynner å bli ganske lei å måtte lære opp nye når sjefen selv viser null iniativ, tenker det er hennes jobb. Og dette gjelder 99% av bedriftene hvor de ikke har egen opplæringsansvarlig. (Og gjerne noen av de også) Det som er synd er slike arbeidstakere som deg. Livets harde skole og gen z regner jeg med. Anonymkode: 7f1d7...7ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Problemet med å stadig lære opp nye ansatte er at det går utover ens eget arbeid. I mitt arbeid så tar opplæringen flere måneder og det skal jeg da gjøre i tillegg til mitt eget. Ja, den nyansatte vil smått bli mer og mer selvstendig, men de første månedene er ganske slitsomme. Hos oss mener vi at det er arbeidsgivers plikt å sørge for opplæringen når den er så krevende, man må i det minste få lettet på egne arbeidsoppgaver. Men det skjer visst ikke. Jeg har begynt å si nei til å lære opp, for det går så utover egne arbeidsoppgaver og egen helse når det er langvarig. Anonymkode: 045fc...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå