Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pensjonisttante som veldig gjerne vil komme på kakebesøk til meg på bursdagen min hvert år. Det er selvfølgelig hyggelig, men bursdagen min er i innspurten av en periode på jobb som er ekstra stressende. Jeg orker ikke at hun skal komme på bursdagen. Jeg kommer heller til å invitere alle nærmere sommeren, slik jeg alltid gjør.

Men denne ene tanten insisterer på å komme på selve dagen for å gi gave, og siden hun har kjørt den lange veien så mener hun at hun må hun få slippe inn og få litt kaffe og kake. Når jeg sier at jeg ikke har kake så har hun kjørt til butikken og kjøpt kake. I fjor var jeg på kveldsmøte på jobben, og hun kom dit da hun skjønte at det ikke var noen hjemme.
Jeg har tatt det opp med henne mange ganger at jeg ikke har tid og ork til besøk den dagen, men hun bruker gaveoverlevering som grunn. Jeg vil helst slippe gave, og dermed slippe besøk.

Tenker å prøve meg på at jeg ønsker penger til et eller annet sånn at hun kan vippse, men vet ikke hvordan jeg kan si det på en pen måte uten å såre henne men samtidig tydelig nok.

(Før dere biter av meg hodet fordi jeg er utakknemlig. Jeg inviterer henne på flere besøk på andre tider av året når ting på jobben min går normalt. Det er kun akkurat de få ukene rett rundt bursdagen at ting er i innspurten, at jeg ikke orker besøk.) 

Anonymkode: fc7e6...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...