Sarah Salamander :-) Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Skal snart overta leilighet som jeg har kjøpt. Lurer på om det finnes noe "sjekkliste" for hva jeg skal spørre om/ sjekke når jeg får nøklene. Noen som har tips/ erfaringer? Jeg har ikke peiling....
Gjest Fru Fomle iil Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Spør om de har renset slukene på badet, det hadde de ikke gjort hos oss! Sjekk også inni kjøkkenskap og kjenn etter om det er fett der. Og kjøkkenvifta. Røykvarsler og brannslukningsapparat skal være på plass. Det var det jeg kom på i farten..
Plonk Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Spør om de har vasket sjøl eller brukt byrå. Mange byråer gjør en utrolig slett jobb. Jeg angrer på at vi ikke klaget på vaskingen da vi overtok vårt hus, for det ble mye ekstraarbeid. Ville heller ventet en dag ekstra og fått dem til å vaske på nytt. Glasset ved kjøkkenviften var ikke engang rørt, det var dritekkelt! Og i kjellerstuen fant vi av alle ting en kongle på gulvet, hvordan kunne den unnslippe?? Sjekk også at de ikke har skrudd løs fastmonterte gjenstander (taklamper, hyller, panelover osv.) Når man selger bolig, skal alt som er fastmontert følge med, ellers må det fjernes før visning. Våre forrige eiere prøvde å selge oss rullegardinene da vi skulle overta!! Ganske utrolig siden de var skrudd godt fast, og de var ikke fine engang. Taklampen i stuen var borte også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå