AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Jeg har i lang tid, vil tippe over år, hatt en slags knepping i hofta. Ikke noe jeg har tenkt veldig over, men merker det fra tid til annen. Noen ganger kjenner jeg det bare, hvis jeg for eksempel går tur, andre ganger er det høyere knepp. Dette er gjerne ved større bevegelser med venstre bein, som høye kneløft, sidelengs sving av beinet osv - større øvelser ved oppvarming og tøying osv. Hadde ikke hørt om "snapping hip" før nå nylig, etter jeg har lest litt rundt angående vondt i lysken. Ikke vondt til daglig, men har nylig begynt å jogge, og også litt lengre avstander, og merker etterhvert at jeg får vondt. Ikke nok til at jeg må stoppe, men smerten vedvarer gjerne en stund, kanskje et par dager, hvis jeg har jogget langt. Kjennes ut som en skikkelig strekk, egentlig. Men kan disse to tingene henge sammen på et vis? Anonymkode: 049d3...451
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Ja, de henger ofte sammen! Begynn å tøye hofteleddsbøyeren din en-to ganger om dagen, på både høyre og venstre side (selv om bare ene er vond). Ekstra viktig å tøye etter at du har sittet lenge, kjørt lenge, gått mye oppover, syklet o.l. I tillegg til å tøye hofteleddsbøyeren, tøy fremside lår, bakside og innside lår og alle setemusklene. Anonymkode: 91411...c6c
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Du kan forresten også med fordel tøye hoftebøyeren før du begynner å jogge, og om du kjenner noe mens du jogger, så stopp litt og tøy hoftebøyeren på begge sider, ev. først vond side, så motsatt side og så en gang til på vond side. Anonymkode: 91411...c6c
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Jeg kan ikke så mye om snapping hip. Men det er ikke uvanlig å kjenne det i hofter og lyske når man begynner løpe. Hvis man ser på anbefalte styrkeøvelser for løpere, så er det i veldig stor grad øvelser som gir mye bevegelse i hofter. Jeg trener en del styrke ved siden av løping, og har mye fokus på løpespesifikke øvelser. Og jeg merker det i hofter og lyske hvis jeg er sløv med øvelsene en periode. Anonymkode: e39a2...f86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå