AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:40 #1 Del Skrevet onsdag kl 18:40 Grunnleggende brudd på menneskerettighetene? Anonymkode: bdfb9...34d 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet onsdag kl 18:45 #2 Del Skrevet onsdag kl 18:45 Du vil avverge antatte brudd på menneskerettighetene med åpenbare brudd på menneskerettighetene? OK. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:47 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:47 Jess, er enig. Så første man gjør er å forby kristendommen. Siden de aller aller fleste velger å døpe ungene sine, uten at de har noe å si. Tenk på alle stakkarne som må være innmeldt i kirka til de blir gamle nok til å kunne melde seg ut. Anonymkode: 6de3e...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet onsdag kl 18:52 #4 Del Skrevet onsdag kl 18:52 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jess, er enig. Så første man gjør er å forby kristendommen. Siden de aller aller fleste velger å døpe ungene sine, uten at de har noe å si. Tenk på alle stakkarne som må være innmeldt i kirka til de blir gamle nok til å kunne melde seg ut. Anonymkode: 6de3e...407 Du mener slik kommunistene i Sovjetunionen forbød kristendommen? Hvordan synes du det gikk, egentlig? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:17 #5 Del Skrevet onsdag kl 19:17 Hvis dere som er døpt i den norske kirke og drakk dere fulle rett etter konfirmasjon tror dere et målgruppen for denne tråden, så vet dere ingen verdens ting om hva andre barn og unge går gjennom i dette landet. Den norsk kirke har for lengst gitt frihet og bryter ingen lover. Anonymkode: bdfb9...34d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet onsdag kl 22:08 #6 Del Skrevet onsdag kl 22:08 Skyld heller forbud på foreldrene kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet i går, 10:38 #7 Del Skrevet i går, 10:38 Snok1 skrev (15 timer siden): Du mener slik kommunistene i Sovjetunionen forbød kristendommen? Hvordan synes du det gikk, egentlig? Hadde du hatt ørlite mer kunnskap, så hadde du visst at Sovjetunionen var en fasciststat, og ikke kommunistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:43 #8 Del Skrevet i går, 10:43 Ja Alle religioner som tvinger folk eller som tyr til represalier dersom man bryter ut, bør forbys. Anonymkode: 5e1ad...50d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet i går, 10:51 #9 Del Skrevet i går, 10:51 Jeg tror ikke på å forby noe som helst, men ta fra ALLE trossamfunn pengestøtte. Folk må få lov til å tro på hva de vil, tankemønstre som fordømmer andre tankemønstre er ikke bra, men vi har ikke andre måter å bekjempe det på en å ta fra de pengene, og vi kan ikke ta penge fra bare noen. Slik det er i dag er galematias, det er fast støtte til (stats)kirken, og antall medlemmer det definerer støtten til andre trossamfunn. som en konsekvens av dette øker støtten til andre religioner en den (stats)kristne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet i går, 10:58 #10 Del Skrevet i går, 10:58 Handerrefyren skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke på å forby noe som helst, men ta fra ALLE trossamfunn pengestøtte. Enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #11 Del Skrevet i går, 13:57 Snok1 skrev (19 timer siden): Du vil avverge antatte brudd på menneskerettighetene med åpenbare brudd på menneskerettighetene? OK. en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance Du tror vel kanskje at slaveri skal være lovlig, for det er jo en viktig del av kristendommen. 🤣 Anonymkode: 2c56d...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet i går, 14:06 #12 Del Skrevet i går, 14:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance Du tror vel kanskje at slaveri skal være lovlig, for det er jo en viktig del av kristendommen. 🤣 Anonymkode: 2c56d...5fe Jeg klarer ikke å begripe hvordan du kan tillegge meg den meningen. Du behøver ikke å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #13 Del Skrevet i går, 14:24 Snok1 skrev (19 timer siden): Du mener slik kommunistene i Sovjetunionen forbød kristendommen? Hvordan synes du det gikk, egentlig? Livets harde skole trår til igjen. Tror du skal lese noen historiebøker, ikke konspirasjonsforum på nettet. Men du skal virkelig ha det at du er hvertfall ikke anonym og som svar: jeg synes det nok gikk ganske bra med tanke på at rundt 62% av russerne støtter den ortodokse kristendommen, 1,5% eller noe den lutherske(den som tvinger barn til å bli døpt og som jeg hinter fram til i innlegget mitt, da det er den fleste i Norge følger.) viste du forresten at i 1905 så gjorde en eller anna tsar i russland det lov å feire sin religionshøytid.. Ganske framoverlent land. Men nok barneskole historie nå. Vil anbefale boken "Russisk historie fra Rjurik til Gorbatsjov - fakta og resonnement" ikke helt den beste. Men nok til å kanskje gi deg litt innsikt. Anonymkode: 6de3e...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet i går, 15:29 #14 Del Skrevet i går, 15:29 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): og som svar: jeg synes det nok gikk ganske bra med tanke på at rundt 62% av russerne støtter den ortodokse kristendommen, 1,5% eller noe den lutherske(den som tvinger barn til å bli døpt og som jeg hinter fram til i innlegget mitt, da det er den fleste i Norge følger.) Du understreker poenget mitt, og det er jeg glad for. At myndighetene undertrykker religion har snarere en motsatt effekt av den tilsiktede. Støtten til religionen øker og/eller blir sterkere. Enda tydeligere var det nok i Polen. Da den frie fagforeningen Solidaritet ble forbudt på 1980-tallet og måtte gå under jorda, gikk de i kompaniskap med den katolske kirken som ga dem ly, og et kommunikasjonsnettverk. Det gikk så langt som at den polske paven Johannes Paul og CIA under Ronald Reagen samarbeidet om å undergrave det kommunistiske vasallregimet. Så mye for å forby religion, altså…. Endret 21 timer siden av Snok1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 20.47): Jess, er enig. Så første man gjør er å forby kristendommen. Siden de aller aller fleste velger å døpe ungene sine, uten at de har noe å si. Tenk på alle stakkarne som må være innmeldt i kirka til de blir gamle nok til å kunne melde seg ut. Anonymkode: 6de3e...407 Forby Islam i samme slengen. Den religionen har ikke gjort noe annet enn å ødelegge livet mitt som barn. Anonymkode: 2b437...3c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 20.47): Jess, er enig. Så første man gjør er å forby kristendommen. Siden de aller aller fleste velger å døpe ungene sine, uten at de har noe å si. Tenk på alle stakkarne som må være innmeldt i kirka til de blir gamle nok til å kunne melde seg ut. Anonymkode: 6de3e...407 Kan du fortelle hvilke skade de får ved å bli meldt inn av i statskirken av foreldrene sine? Norge er faktisk et kristent land.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 16.24): Livets harde skole trår til igjen. Tror du skal lese noen historiebøker, ikke konspirasjonsforum på nettet. Men du skal virkelig ha det at du er hvertfall ikke anonym og som svar: jeg synes det nok gikk ganske bra med tanke på at rundt 62% av russerne støtter den ortodokse kristendommen, 1,5% eller noe den lutherske(den som tvinger barn til å bli døpt og som jeg hinter fram til i innlegget mitt, da det er den fleste i Norge følger.) viste du forresten at i 1905 så gjorde en eller anna tsar i russland det lov å feire sin religionshøytid.. Ganske framoverlent land. Men nok barneskole historie nå. Vil anbefale boken "Russisk historie fra Rjurik til Gorbatsjov - fakta og resonnement" ikke helt den beste. Men nok til å kanskje gi deg litt innsikt. Anonymkode: 6de3e...407 Hvordan rettferdiggjorde boka drap på titals millioner kristne og politiske motstandere under Stalin. Og hva var bra ved det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Absolutt ikke. Meningskontroll på den måten er diktatur. Slutte å gi offentlige penger til folks religioner, derimot, er helt på sin plass. Anonymkode: d2e3d...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Å lovregulere hva folk kan tro og tenke og mene er aldri tegn på en sunn og velfungerende stat. Det inkluderer både religion og hva man aksepterer av egne barns valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt ikke. Meningskontroll på den måten er diktatur. Slutte å gi offentlige penger til folks religioner, derimot, er helt på sin plass. Anonymkode: d2e3d...dd3 Sikter du til marxismen de messer på høgskoler og universiteter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå