Gå til innhold

Er jeg sær eller kan det ha noe med at jeg har måttet bli voksen tidlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du høres ut som meg selv frem til jeg ble ca 30. Fant ut at jeg på enkelte områder var mer voksen enn jevnaldrende, men at jeg også var mer utrygg, redd og umoden på andre områder. De var gjerne mer fleksible og gode på sosiale relasjoner, mens jeg trengte at folk og situasjoner "passet for meg". Nå har jeg modnet mer på de områdene også og trives like godt med rolige 60åringer som med overmodige, brautende festløver på 20 år. Alle aldre har sin sjarm😉

Å være sammen med folk i andre aldersgrupper kan ofte være enklere da det ikke er så satt hvilke forventninger andre (antageligvis) har til deg. Man kan komme mer unna med ting. Jeg vet at jeg kom unna med ting i hos mine venner på 40 (da jeg var 25) som de andre på 40 ikke kom unna med hos vedkommene.

Anonymkode: f0bec...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ene utelukker ikke det andre, så du kan både være sær og preget av oppveksten din.

Anonymkode: 9da5b...b19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sær synes jeg ikke du er, men at det er en sammensatt greie, som handler om at du har mindre til felles med jevnaldrende og også føler trygghet blant dem som er eldre fordi de kanskje utstråler en annen ro og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ene utelukker ikke det andre, så du kan både være sær og preget av oppveksten din.

Anonymkode: 9da5b...b19

Det er også sant!

Anonymkode: 2662b...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen. Ikke at historiene vår er like, men føler at jeg forstår/speiler litt. Ble ikke mobbet på skolen, men var heller aldri en del av gjengen. Følte meg utrygg fordi jeg følte at de andre ikke brydde seg om meg. Så ble dette ekstra forsterket fordi jeg hadde det ikke bra hjemme heller, type emosjonell omsorgssvikt. Var i fire forhold med menn som var mye eldre enn meg, følte meg sett og trygg med disse. Men innså etter hvert at jeg var ikke forelsket på ekte, var bare «sulteforet» på oppmerksomhet. Alt i alt har jeg brukt mange år på å «finne meg selv», finne min egen trygghet og dyrke det som betyr mye for meg, identifisere hva som er mine verdier og være tro mot disse. Når dette kom på plass, så turte jeg å by mer på meg selv og da kom også vennskap med folk på min egen alder. Endte opp med ekteskap med en mann på min egen alder og med to fantastiske barn. 

Jeg håper at du finner tryggheten din og at du får deg venner på din egen alder❤️ 

Beklager hvis dette ble fullstendig skivebom, men skrev etter en følelse som jeg fikk. 

Anonymkode: e0746...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...