AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Jeg og samboer eier en andelsleilighet i borettslag med litt ulike andeler (46% mot 54%). Skjønner ikke hvorfor vi gjorde det slik i utgangspunktet, når det kun handlet om ulik egenkapital. Vi har bidratt likt på lånet hver mnd siden kjøp. Nå er det slik at min livssituasjon gjør at jeg har mulighet for å kjøpe meg inn på de resterende prosentene slik at vi eier med en halvpart hver. Hvordan gjøres dette rent praktisk? Hvilke papirer skal sendes hvor for å få ny tinglysning? Anonymkode: f7d1d...298
Slarti Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og samboer eier en andelsleilighet i borettslag med litt ulike andeler (46% mot 54%). Skjønner ikke hvorfor vi gjorde det slik i utgangspunktet, når det kun handlet om ulik egenkapital. Vi har bidratt likt på lånet hver mnd siden kjøp. Nå er det slik at min livssituasjon gjør at jeg har mulighet for å kjøpe meg inn på de resterende prosentene slik at vi eier med en halvpart hver. Hvordan gjøres dette rent praktisk? Hvilke papirer skal sendes hvor for å få ny tinglysning? Anonymkode: f7d1d...298 Snakk med banken din. Dem hjelper til med alt det praktiske. (med mindre du har en bank uten kundeservice da)
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Dere må fylle ut nytt skjøte og sende inn til Kartverket. Du finner det på kartverket.no. De har en flink kundeservice hvis det er noe dere trenger hjelp til. Anonymkode: c38cb...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå