Gå til innhold

Har du solgt bolig med Propr? Eller har du kjøpt bolig med Propr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du solgt bolig med Propr? Hva betalte du, og fikk du den prisen du ønsket for boligen? Følte du det var verdt det? 

eller har du kjøpt bolig med Propr? Hva synes du om prosessen? 

Anonymkode: 76c42...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har solgt borettslagleilighet med Propr. Bruker de gjerne igjen. Betalte 21 680 + ca 10k i takstmann. Fikk prisen jeg ønsket.  Det var en veldig smooth prosess. De svarte på alt jeg lurte på veldig fort. Absolutt verdt det. 

Jeg kan gjerne kjøpe en bolig via propr også. 

Anonymkode: a93b7...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har solgt borettslagleilighet med Propr. Bruker de gjerne igjen. Betalte 21 680 + ca 10k i takstmann. Fikk prisen jeg ønsket.  Det var en veldig smooth prosess. De svarte på alt jeg lurte på veldig fort. Absolutt verdt det. 

Jeg kan gjerne kjøpe en bolig via propr også. 

Ble det budrunde eller kun en budgiver? Hadde du egen fotograf eller gjennom Propr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjøpt bolig uten megler eller Propr. Var blitt enig med selger om pris. Brukte advokat til å skrive kontrakt etc og forestå pengeoverføringen. 
Gikk helt fint med alt. 

Anonymkode: 7ce17...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ble det budrunde eller kun en budgiver? Hadde du egen fotograf eller gjennom Propr?

Det var budrunde. Fotografen var via propr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, tok bilder selv og propr oppgjøret. Gikk helt fint og sparte 100.000,-

Anonymkode: 08d44...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg også sparte 100000. Hadde kjøper, fikk hjelp til alt det praktiske, tror jeg betalte dem omtrent 20 000.

Anonymkode: 50249...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her hopper jeg glatt over boligannonser som er via propr, mye på grunn av dårlige og mørke bilder av eiendommen. Så dere kan også tape mye penger på å selge selv.

Anonymkode: 22352...f24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her hopper jeg glatt over boligannonser som er via propr, mye på grunn av dårlige og mørke bilder av eiendommen. Så dere kan også tape mye penger på å selge selv.

Anonymkode: 22352...f24

Nei, du vinner ved å selge selv. Tror du meglere bruker masse tid på å få den beste prisen? Nei, de vil SELGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, du vinner ved å selge selv. Tror du meglere bruker masse tid på å få den beste prisen? Nei, de vil SELGE.

Enig.Jeg solgte 250 000 kroner under takst. Megler manipulerte meg til å senke prisen å godta ett bud jeg egentlig ikke ville godtatt. Han brydde seg ikke om jeg ble fornøyd. Det som var viktig var å få solgt. Samme Tiril hvilken pris bare han var ferdig med oppdraget. 

Anonymkode: 3ece6...bc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Meglere vil selge fortest mulig. De lyger gjerne til både selger og kjøper, og de må sjeldent stå til ansvar for løgnene sine. Stoler ikke en plass på meglere. 

Å selge via propr var en veldig behagelig opplevelse. Både selgere og kjøpere har akkurat de samme rettighetene. Det stilles de samme kravene uansett. Propr innhenter akkurat de samme papirene som meglerne gjør. Og vi som selger, vi kjenner området og huset langt bedre enn hva meglerne gjør. Forskjellen er at meglerne kan være flinkere med ordkløyveriet. 

Ang budprosessen, så var den lik som via megler. Det samme med oppgjøret og overtakelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke selge/kjøpe, men om jeg skulle gjort det så ville jeg brukt Propr foran megler.

Den prisen meglere tar er sykt overpriset. Det er helt spinnvillt at meglere har lov å ta provisjon av hele boligens salgssum som tillegg i pris - ettersom du tross alt må overbetale for den jobben meglere faktisk gjør. Planlegging, visning, oppgjørsgebyr, fotografering osv. har allerede en høy pris.

Kjøper gjerne gjennom Propr også, for jeg stoler ikke på meglere uansett. Meglere er der for pengene - både fra selger og kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri kjøp av noen som selv står for salget 

Anonymkode: 9f074...5c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...