AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Har vært sammen med en i mange år, etter å ha bodd litt med han og litt med meg, så flyttet han permanent inn til meg for 1 år siden. Jeg har 2 barn fra før av. Han har reagert litt på at jeg lar ungene få spise frokost foran tv osv, for det er ikke han vandt med. Han syns også at jeg og ungene kan være litt rotete, men det har gått seg til. Selv gjør ikke han noe selv, han vasker ikke klær, når han først rydder opp etter middagen så setter han bare alt på benken. Han vasker aldri badet. Handukene etter dusj slenger han på gulvet. Ikke går han ut med søppelet, om det er fult så hiver han det der uansett slik det renner utover.. Uansett, for litt siden kjøpte vi hus. Tok over det for en uke siden, skal pusse opp en del før vi flytter inn. Før i dag sier han helt utav det blå : Det blir en helt annen kustus når vi flytter inn, videre sier han at det er ikke aktuelt at jeg og ungene skal fortsette slik som vi har gjort hittil, å at han skal ikke bo i en bossplass.. Så sa jeg at før du begynner på meg å ungene, så kan du se litt på deg selv. Å da fyrte han seg opp, å sa at han er sjokkert over at jeg har latt ungene få frie tøyler, å jeg syr puter under hendene på dem, å han kommer til å komme med konstante påminnelser til meg å barna mine til vi lærer å rydder opp etter oss… Nå kjenner jeg at jeg er full i angst, å gruer meg til hele flyttingen. Noen som har tips? Det å gjør det slutt er ikke noe jeg vil nå som vi har solgt 2 boliger, å kjøpt oss en ny Anonymkode: 5971e...6d2 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april Populært innlegg #2 Skrevet 23. april Herregud for en fyr. Sett barna dine først og DUMP han. Og dette mener jeg faktisk. Anonymkode: a1680...70a 29 38
visp Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Ikke finn deg i å bli snakket til på den måten. Husk at dette vil gå utover ungene også, og du har et ansvar for at de skal slippe å gå på nåler hele tiden i sitt eget hjem. Sett deg ned med han og si at det der ikke går. Jeg hadde tatt et skikkelig oppgjør, og tror at jeg hadde unngått å flytte sammen med han (om det er mulig fremdeles- økonomisk). 9 6
Trolltunge Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april (endret) Prøv å sett deg ned med ham og fordel ansvar for ulikt. Han må selvsagt på banen selv angående å holde hus og hjem etter standard han krever. Om han nekter dette bør du virkelig gå. Du er barnas forbilde, og barn gjør som du gjør, ikke som du sier. Ja du burde selvfølgelig ikke ha funnet deg i dette til nå heller, og du burde ikke kjøpt hus med slik mann, men gjort er gjort, og nå må du iallefall sette krav, eller velge et annet liv for deg og barna. Hus som kan kjøpes kan også selges. Endret 23. april av Trolltunge 12 5
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Han her hadde ikke jeg turt å bo sammen med. Anonymkode: f6f3e...b71 10 13
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april For et nek. Dere setter opp en liste med ansvarsfordeling. Ferdig snakket. Hvis han ikke vil leve i boss, så får han ta sitt eget boss. Og så mener jeg at han heller ikke kan kreve en strengere rutine på dine barn enn det de er vant med. Da pappa flyttet sammen med samboeren sin, måtte jeg plutselig finne meg i med strengere regler enn jeg var vant med. Det var ekstremt ubehagelig og jeg følte jeg ble satt i bur. Anonymkode: 28877...bb7 5 5
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Spør deg selv om det er blomsten eller røttene du er forelska i.. Altså la meg forklare, jeg lese en greie og den gav så mening" Når man forelsker seg i blomsten er det overflaten man ser, det ytre, det den andre vil vise deg, sitt beste jeg, sine hobbier, statusen osv, ikke røttene som er i verdiene, omsorgen, moralen, karakteren og den dype tilknytningen til sin partner. Det at han oppfører seg som om han bor på "hotell" hos deg i din leilighet og nå skal "oppdra" både deg og barna er en dårlig vibe typ en som liker lukte på blomstren men ikke er videre gira på å pleie røttene.. Jeg ville ALDRI gitt opp leiligheten min og flyttet inn i en bolig med han etter en slik kommentar uten en kraftig og solid dose grunnkjenning på verdier og feller forståelser. Anonymkode: e8165...639 11 11
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Omg hvorfor gadd du flytte inne med en mann når du har barn fra før?!?! Anonymkode: a9b37...664 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Dette er klassisk. Slike kontrollerende menn som utnytter kvinner, ikke respekterer kvinner og også har narsissistiske tendenser, de tester grenser lenge. Han gjorde det med å ikke bidra i felles hjem, og du godtok det, Ts. Da visste han at han kan manipulere deg videre. Nå har dere solgt hver deres bolig og kjøpt en ny bolig sammen. Da tror han at han har full kontroll på deg, og da begynner han å vise mer av sine egentlige sider. Om du flytter sammen med denne mannen så vil det bli langt verre enn det han nå viser. Ditt ansvar er å beskytte dine barn, Ts. Det gjør du ikke om du flytter sammen med denne mannen i ny bolig. Dyrekjøpt erfaring, men det vil bli langt dyrere for deg å kaste bort mer tid på en mann som kommer til å bryte ned både deg og barna. Ikke utsett deg og barna for dette. Anonymkode: 1ecdd...cb3 10 11
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er klassisk. Slike kontrollerende menn som utnytter kvinner, ikke respekterer kvinner og også har narsissistiske tendenser, de tester grenser lenge. Han gjorde det med å ikke bidra i felles hjem, og du godtok det, Ts. Da visste han at han kan manipulere deg videre. Nå har dere solgt hver deres bolig og kjøpt en ny bolig sammen. Da tror han at han har full kontroll på deg, og da begynner han å vise mer av sine egentlige sider. Om du flytter sammen med denne mannen så vil det bli langt verre enn det han nå viser. Ditt ansvar er å beskytte dine barn, Ts. Det gjør du ikke om du flytter sammen med denne mannen i ny bolig. Dyrekjøpt erfaring, men det vil bli langt dyrere for deg å kaste bort mer tid på en mann som kommer til å bryte ned både deg og barna. Ikke utsett deg og barna for dette. Anonymkode: 1ecdd...cb3 Støtter denne. Det høres ut som du er i ferd med å gå inn i et voldelig forhold. Du er låst fast til han nå, så nå kan han vise sine ekte farger. Anonymkode: 1a347...43f 14 1 12
AnonymBruker Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Hvorfor er det så vanskelig for folk å sette sine barns behov først. Han viste deg vel hvordan han var før dere kjøpte hus, så hvorfor er du så dum å kjøper et hus sammen med han? Jeg blir så matt. Anonymkode: 7d6c5...ab8 13 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april Han sier.. sier du til han om alt det du skriver her? Hvordan responderer han på det? Anonymkode: 42d91...650 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har vært sammen med en i mange år, etter å ha bodd litt med han og litt med meg, så flyttet han permanent inn til meg for 1 år siden. Jeg har 2 barn fra før av. Han har reagert litt på at jeg lar ungene få spise frokost foran tv osv, for det er ikke han vandt med. Han syns også at jeg og ungene kan være litt rotete, men det har gått seg til. Selv gjør ikke han noe selv, han vasker ikke klær, når han først rydder opp etter middagen så setter han bare alt på benken. Han vasker aldri badet. Handukene etter dusj slenger han på gulvet. Ikke går han ut med søppelet, om det er fult så hiver han det der uansett slik det renner utover.. Uansett, for litt siden kjøpte vi hus. Tok over det for en uke siden, skal pusse opp en del før vi flytter inn. Før i dag sier han helt utav det blå : Det blir en helt annen kustus når vi flytter inn, videre sier han at det er ikke aktuelt at jeg og ungene skal fortsette slik som vi har gjort hittil, å at han skal ikke bo i en bossplass.. Så sa jeg at før du begynner på meg å ungene, så kan du se litt på deg selv. Å da fyrte han seg opp, å sa at han er sjokkert over at jeg har latt ungene få frie tøyler, å jeg syr puter under hendene på dem, å han kommer til å komme med konstante påminnelser til meg å barna mine til vi lærer å rydder opp etter oss… Nå kjenner jeg at jeg er full i angst, å gruer meg til hele flyttingen. Noen som har tips? Det å gjør det slutt er ikke noe jeg vil nå som vi har solgt 2 boliger, å kjøpt oss en ny Anonymkode: 5971e...6d2 Dette er grunn nok til å avlyse flyttingen. Denne mannen vil du ikke ha i hus, tro meg. Du kan gjerne sette deg ned å snakke med han, og det kan gå bra, men risikoenner stor. Håper for deg og barna at du velger rett. Anonymkode: 43aed...97c 10 4
AnonymBruker Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april Jeg skjønner heller ikke helt hva du har tenkt her. Dette må dere prate mye mer om, og er han en fyr det ikke går an å prate med, selv om noe så bagatellmessig som å rydde opp etter seg, ja da ville jeg laget med en exit-plan veldig kjapt. Huskjøp eller ei. Anonymkode: 063c2...33d 6
AnonymBruker Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Handukene etter dusj slenger han på gulvet Da legger du det blaute håndkleet i senga hans. Anonymkode: cd110...169 4 1
Miaiai Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april (endret) Fra en annen mamma med barn fra før og ikke felles, ville jeg avsluttet det nå. For all del ikke få barn med han her. Sett krav du er ikke moren hans, skal dere forsette så snakk sammen. Jeg og X prøvde og sette oss ned og møtes på midten typ, han var enig men han skulle forstår ha det på sin måte. Går det utover barna så bør typen ryke. Han her kan gjøre som han vil, mens han tror alt skal gå etter hans pipe og regler. Tro meg en sånn person blir ikke bedre og bo sammens med. Endret 24. april av Miaiai 9 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da legger du det blaute håndkleet i senga hans. Anonymkode: cd110...169 dårlig ide da det er hennes seng også som blir full av muggsporer.. Anonymkode: e8165...639 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #18 Skrevet 24. april Dere må faktisk jenke dere to. Du må tåle at ungene blir irrettesatt og du kan sikkert stramme inn litt på oppførselen deres. Men den late jævelen du har funnet deg må også bidra med husarbeidet. Synes du skal ta mer enn han, siden du har barn, men han skal jaggu bidra. Anonymkode: 8ae4c...097 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #19 Skrevet 24. april Oi! Her ville jeg tatt opp igjen den samtalen fortere enn svint, sånn at du har anledning til å ta kontakt med advokat og finne deg et sted å leie samtidig hvis han ikke modererer seg. Det er en psyko ting både å si og gjøre. Anonymkode: 21fa0...201 6
Pippi Lotta Skrevet 24. april #20 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor er det så vanskelig for folk å sette sine barns behov først. Han viste deg vel hvordan han var før dere kjøpte hus, så hvorfor er du så dum å kjøper et hus sammen med han? Jeg blir så matt. Anonymkode: 7d6c5...ab8 Les det hun skriver da, han sa dette eter at de kjøpte hus.... Han har åpenbart latet som han er en annen en den han er for å fange henne. TS dette høres skumelt ut synes jeg! Ville revurdert å flytte sammen om han ikke snur og legger seg helt flatt! Det virker veldig manipulerende og kalkulerende, at han venter til du er "låst" før han begynner å nontrolere deg. Jeg er red han kan bli veldig skumel om du ikke kommer deg unna! 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå