AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Hva ville du gjort? Her er det et evig mas om hun, noe jeg ikke vil ha. Vi har hatt det før, hunden måtte avlives pga sykdom for 2 år siden ca.. jeg vil ikke ha hund av den enkle årsaken at vi har små barn som er mer enn en håndfull for meg, i tillegg til jobb og alt annet som skal fikses og styres med. Jeg orker virkelig ikke noe ansvar for en firbeint jævel som tar opp hele sofaen og røyter ned alt vi har. jeg har sagt at vi skal vente, og han kommer med påstanden om at vi SKAL ha hund i slutten av 2025, fordi det er det HAN vil. Jeg har ikke sagt det enda, men neste gang dette er et tema så føler jeg nesten for å gi ultimatum, da jeg føler det som et svik. Jeg har ikke gitt han noe annet enn støtte og forståelse i alle valg han har tatt, til og med valg som over hode ikke gagner noen andre i huset enn han selv, men en hund vil jeg virkelig IKKE ha i hus. Bør og legge til at han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Ergo vil ansvaret havne på meg uansett.. hva ville dere gjort her? Og hva faen hadde du gjort om parneren din kom hjem med en hund mot din vilje, og så er det barn involvert.. Anonymkode: 441ca...019 7
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Dette har jeg opplevd, og det var ikke ok. Det ble også meg som måtte ta hunden da vi flyttet fra hverandre, frem til jeg omplassert den, for han hadde knapt kapasitet til seg selv. For der ble brudd, ikke bare på grunn av dette, men dette var jo et av symptomene på at han ikke hadde respekt for meg. Hunden fikk et veldig bra hjem, men alt hadde vært unødvendig om han bare respekterte at jeg ikke ønsket hund. Jeg hadde ikke kapasitet til det, og var ikke klar for det. (Fremdeles kjærlighetssorg over tidligere hund.) Anonymkode: 9c8d7...525 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Du skriver at du ikke vil gi ultimatum, men han gjør det nå. Han skal ha hund i 2025 - briste eller bære. Hva skjer om du gir ultimatum tilbake? Om at dere skal på fvk og en ordentlig prat om prioriteringer og mål for 2025? For dere kommer til å ende opp fvk før eller siden når han overkjører partneren sin på den måten. Anonymkode: 9d42f...39b 15 2
Fighter83 Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva ville du gjort? Her er det et evig mas om hun, noe jeg ikke vil ha. Vi har hatt det før, hunden måtte avlives pga sykdom for 2 år siden ca.. jeg vil ikke ha hund av den enkle årsaken at vi har små barn som er mer enn en håndfull for meg, i tillegg til jobb og alt annet som skal fikses og styres med. Jeg orker virkelig ikke noe ansvar for en firbeint jævel som tar opp hele sofaen og røyter ned alt vi har. jeg har sagt at vi skal vente, og han kommer med påstanden om at vi SKAL ha hund i slutten av 2025, fordi det er det HAN vil. Jeg har ikke sagt det enda, men neste gang dette er et tema så føler jeg nesten for å gi ultimatum, da jeg føler det som et svik. Jeg har ikke gitt han noe annet enn støtte og forståelse i alle valg han har tatt, til og med valg som over hode ikke gagner noen andre i huset enn han selv, men en hund vil jeg virkelig IKKE ha i hus. Bør og legge til at han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Ergo vil ansvaret havne på meg uansett.. hva ville dere gjort her? Og hva faen hadde du gjort om parneren din kom hjem med en hund mot din vilje, og så er det barn involvert.. Anonymkode: 441ca...019 Det er å utvise stor mangel på respekt for den andre vil jeg si. Han går da aktivt inn for å totalt ignorere deg og dine valg. Jeg hadde forlatt han og nektet totalt å bo med han med hunden. Største delen av "byrden" med å ha hund er på den som faktisk rengjør og rydder i hjemmet + er hjemme det meste av tiden noe som betyr at det er ganske essensielt at denne også må ha lyst på hund. 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Vet ikke om dette fungerer på voksne, men det mamma gjorde da jeg var barn og maste om hund var å vise meg hvor mye tid jeg ville måtte bruke på å gå tur med hunden. Hver morgen før jeg fikk frokost måtte jeg ut i hagen og «gå tur med hunden», etter skoletid måtte jeg ut og gå lang tur, og på kvelden måtte jeg gå ut igjen. Etter tre dager med dette ville jeg ikke lenger ha hund. Anonymkode: 83ed5...836 11 18
Elle Melle Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Han kan ikke ha hund om han faktisk ikke er hjemme. Han kan ikke bestemme at DU skal ha hund, og det er jo det han i praksis gjør. 15 8
os Maxilla Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Da hadde jeg sagt at det var over mellom oss. Jeg hadde mistet så mye respekt på en gang hvis han hadde kjørt gjennom med noe såpass stort og i tillegg så sinnsykt ego, at jeg hadde ikke kjent han igjen lenger. Og hvis han kan ta så store avgjørelser helt alene så skal jammen jeg gjøre det også. (Når det er sagt så hadde jeg aller først kjørt han til fastlegen for utredning av en eller annen kognitiv katastrofe, for det hadde vært så ut av karakter for han.) 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Da hadde eg flytta ut. For eg veit at eg ville fått jobben med det. Anonymkode: 71eba...b69 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Jeg hadde ikke valgt en partner som ikke hadde respekt for meg og mine meninger i utgangspunktet. Uansett om det var dyr, eller ingen dyr. Var ikke dette en av tingene dere avklarte før dere valgte livet sammen? (jeg har selv et ultimatum - katt - men det visste mannnen utmerket godt. Hadde han senere sagt nei ville jeg likevel valgt katt, men dumpet først da jeg også vil at katten skal være velkommen i eget hjem) Anonymkode: 22358...6a2 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Gjorde nesten det samme. Jeg og barna rottet oss sammen og hunden flyttet inn. Vi bor heldigvis sammen enda og hunden har blitt et fullverdig familiemedlem. Tonen oss i mellom er god. Jeg tar hovedansvaret for hunden ved hjelp av barna. De dagene jeg jobber sent, er hunden i hundebarnehage. Fungerer for oss. Vi valgte den rasen han liker best da. Det kan jo være greit å sette seg ned å prate ordentlig ut om hvorfor du ikke vil og hvorfor han vil. Fordele arbeidsoppgaver rundt den hunden. Er det helt nei i fra din side, kan jo de ødelegge forholdet like mye, som at han tar den i hus mot din vilje. Ingen av dere har vetorett på deres mening. Anonymkode: 8fd16...035 4
AnonymBruker Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april Vel, da må han jo ta ansvar for hunden og da. Han må lufte den hver dag, gi den stell, mat og omsorg... Klarer han det? Han gjør åpenbart ikke det om han jobber såpass mye. Han er med andre ord ikke i stand til å ha ansvar for en hund. Jeg ville gitt hunden videre om han kom hjem med en. Anonymkode: 38a7a...7ba 12 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva ville du gjort? Her er det et evig mas om hun, noe jeg ikke vil ha. Vi har hatt det før, hunden måtte avlives pga sykdom for 2 år siden ca.. jeg vil ikke ha hund av den enkle årsaken at vi har små barn som er mer enn en håndfull for meg, i tillegg til jobb og alt annet som skal fikses og styres med. Jeg orker virkelig ikke noe ansvar for en firbeint jævel som tar opp hele sofaen og røyter ned alt vi har. jeg har sagt at vi skal vente, og han kommer med påstanden om at vi SKAL ha hund i slutten av 2025, fordi det er det HAN vil. Jeg har ikke sagt det enda, men neste gang dette er et tema så føler jeg nesten for å gi ultimatum, da jeg føler det som et svik. Jeg har ikke gitt han noe annet enn støtte og forståelse i alle valg han har tatt, til og med valg som over hode ikke gagner noen andre i huset enn han selv, men en hund vil jeg virkelig IKKE ha i hus. Bør og legge til at han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Ergo vil ansvaret havne på meg uansett.. hva ville dere gjort her? Og hva faen hadde du gjort om parneren din kom hjem med en hund mot din vilje, og så er det barn involvert.. Anonymkode: 441ca...019 Jeg hadde levert hunden tilbake. Anonymkode: 49822...d04 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Han er i ingen stilling å skaffe en jobb som det tross alt er med en hund, på alle andre i huset. Om det hadde kommet en hund inn i huset mitt, så hadde hunden blitt enten omplassert eller levert tilbake og mannen hadde ikke fått kommet inn igjen. En så respektløs handling, etter så mange ganger å blitt fortalt at hund IKKE skal i hus er helt totalt uakseptabelt. Du må være klinkende klar på at det ikke er aktuelt. Ikke noe 'vi må vente', 'senere'. Si klinkende klart NEI, ingen hund. Og si i fra hva konsekvensene blir OM han komme drassende med en hund! Og du må være klar på å faktisk gjennomføre det du tenker å gjøre. Anonymkode: 70f53...b30 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde ikke valgt en partner som ikke hadde respekt for meg og mine meninger i utgangspunktet. Uansett om det var dyr, eller ingen dyr. Var ikke dette en av tingene dere avklarte før dere valgte livet sammen? (jeg har selv et ultimatum - katt - men det visste mannnen utmerket godt. Hadde han senere sagt nei ville jeg likevel valgt katt, men dumpet først da jeg også vil at katten skal være velkommen i eget hjem) Anonymkode: 22358...6a2 Både og. Problemet er ikke NEI til hund for alltid, men jeg har alltid sagt at jeg skal ikke ha noen hund i en småbarnsfase. Og vi er i en småbarnsfase med flere barn. Så jeg har sagt ja til hund når barna er større, men IKKE nå. Dette er han egentlkg inneforstått med. Anonymkode: 441ca...019 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva ville du gjort? Her er det et evig mas om hun, noe jeg ikke vil ha. Vi har hatt det før, hunden måtte avlives pga sykdom for 2 år siden ca.. jeg vil ikke ha hund av den enkle årsaken at vi har små barn som er mer enn en håndfull for meg, i tillegg til jobb og alt annet som skal fikses og styres med. Jeg orker virkelig ikke noe ansvar for en firbeint jævel som tar opp hele sofaen og røyter ned alt vi har. jeg har sagt at vi skal vente, og han kommer med påstanden om at vi SKAL ha hund i slutten av 2025, fordi det er det HAN vil. Jeg har ikke sagt det enda, men neste gang dette er et tema så føler jeg nesten for å gi ultimatum, da jeg føler det som et svik. Jeg har ikke gitt han noe annet enn støtte og forståelse i alle valg han har tatt, til og med valg som over hode ikke gagner noen andre i huset enn han selv, men en hund vil jeg virkelig IKKE ha i hus. Bør og legge til at han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Ergo vil ansvaret havne på meg uansett.. hva ville dere gjort her? Og hva faen hadde du gjort om parneren din kom hjem med en hund mot din vilje, og så er det barn involvert.. Anonymkode: 441ca...019 Hvis du har sagt at dere skal vente er det vel ikke så rart at han gir en tidsfrist? Mange som setter tidsfrist for det å gifte seg, få barn, flytte eller annet. Har du ikke vært ærlig om at du faktisk ikke vil ha hund i det hele tatt forstår jeg at han maser om ny hund. Tenker det er utrolig dårlig av mannen din om han kommer hjem med en hund uten å ha avklart det med deg. Likevel tenker jeg det er dårlig gjort av deg å holde mannen for narr med å be han vente om du aldri vil ha hund og ikke sier nettopp det. Anonymkode: 46f04...7db 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva ville du gjort? Her er det et evig mas om hun, noe jeg ikke vil ha. Vi har hatt det før, hunden måtte avlives pga sykdom for 2 år siden ca.. jeg vil ikke ha hund av den enkle årsaken at vi har små barn som er mer enn en håndfull for meg, i tillegg til jobb og alt annet som skal fikses og styres med. Jeg orker virkelig ikke noe ansvar for en firbeint jævel som tar opp hele sofaen og røyter ned alt vi har. jeg har sagt at vi skal vente, og han kommer med påstanden om at vi SKAL ha hund i slutten av 2025, fordi det er det HAN vil. Jeg har ikke sagt det enda, men neste gang dette er et tema så føler jeg nesten for å gi ultimatum, da jeg føler det som et svik. Jeg har ikke gitt han noe annet enn støtte og forståelse i alle valg han har tatt, til og med valg som over hode ikke gagner noen andre i huset enn han selv, men en hund vil jeg virkelig IKKE ha i hus. Bør og legge til at han er mye borte i forbindelse med jobb, enten langt borte i perioder eller så jobber han 15 timer i døgnet i andre perioder. Ergo vil ansvaret havne på meg uansett.. hva ville dere gjort her? Og hva faen hadde du gjort om parneren din kom hjem med en hund mot din vilje, og så er det barn involvert.. Anonymkode: 441ca...019 Han har jo gitt deg et ultimatum, og ser ingen problemer med å påføre deg enda mer jobb. Bestill time på fvk. Han er jo ikke interessert i hvordan du har det uansett. Anonymkode: cf4e4...2bb 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har sagt at dere skal vente er det vel ikke så rart at han gir en tidsfrist? Mange som setter tidsfrist for det å gifte seg, få barn, flytte eller annet. Har du ikke vært ærlig om at du faktisk ikke vil ha hund i det hele tatt forstår jeg at han maser om ny hund. Tenker det er utrolig dårlig av mannen din om han kommer hjem med en hund uten å ha avklart det med deg. Likevel tenker jeg det er dårlig gjort av deg å holde mannen for narr med å be han vente om du aldri vil ha hund og ikke sier nettopp det. Anonymkode: 46f04...7db Jeg holder ikke mannen for narr. Men jeg har sagt at jeg skal ikke ha noen hund i hus i en småbarnsfase. Hvis vi skal ha hund, så er det når barna er så store at de også kan være med å hjelpe til litt. Jeg skal ikke ha fire barn og en hund alene som han kan dulle med den lille tiden han er hjemme. Dette vet han, det har jeg sagt. Det er noen år til hund, og hvis han ikke kan respektere det og inngå det som et kompromiss, så får han dra. Anonymkode: 441ca...019 5 3 4
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg holder ikke mannen for narr. Men jeg har sagt at jeg skal ikke ha noen hund i hus i en småbarnsfase. Hvis vi skal ha hund, så er det når barna er så store at de også kan være med å hjelpe til litt. Jeg skal ikke ha fire barn og en hund alene som han kan dulle med den lille tiden han er hjemme. Dette vet han, det har jeg sagt. Det er noen år til hund, og hvis han ikke kan respektere det og inngå det som et kompromiss, så får han dra. Anonymkode: 441ca...019 Da tenker jeg du har vært ærlig med mannen og må si jeg selv hadde blitt fly forbanna om han da valgte å likevel komme hjem med hund før du er klar for det. Jeg hadde ikke akseptert det og mannen måtte enten returnert hunden eller funnet seg nytt hjem og hatt samvær med barna fremover. Anonymkode: 46f04...7db 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april Faren min kom hjem full med to undulater på midten av 80 tallet. Det ble ikke god stemning, men det gikk seg til på et vis. Anonymkode: 79a2f...21c
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren min kom hjem full med to undulater på midten av 80 tallet. Det ble ikke god stemning, men det gikk seg til på et vis. Anonymkode: 79a2f...21c Undulat og hund er to helt forskjellige ting, og ikke sammenlignbart. 0/10. Anonymkode: 441ca...019 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå