AnonymBruker Skrevet 23. april #21 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja se der. Hvordan er det mulig at en noe erfaren forbundsleder har så lite kunnskap om lovverket. Anonymkode: f7466...29a Den forbundslederen er nok kjøpt og betalt av kommunen, og jobber ikke for medlemmenes beste, men sitt eget beste. Kjenner til sånne. Anonymkode: 0348c...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #22 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Den forbundslederen er nok kjøpt og betalt av kommunen, og jobber ikke for medlemmenes beste, men sitt eget beste. Kjenner til sånne. Anonymkode: 0348c...bb7 En regionsleder som er kjøpt og betalt av (en) kommune? Det høres enda mer blåst ut, så utdyp gjerne din kjennskap til "sånne". Det tror jeg i grunn ikke på et sekund. I mitt forbunds bedriftsgruppe har vi en lokal leder. En del av hans stilling er kjøpt ut av fagforeningen, men det er jo en helt annen sak og situasjon. Anonymkode: 825cd...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #23 Skrevet 24. april Det kan han si,men vi har et regelverk. Tja. Ser allikevel hva han mener, og folk er for mye syke, så han er ute med et poeng. Karensdagen kommer vel snart, så det vil veL få ned mye av fraværet.. Anonymkode: 7aa35...fa5
AnonymBruker Skrevet 24. april #24 Skrevet 24. april Har du link? Fant ikke utsagnet på nett.. Anonymkode: 7aa35...fa5
AnonymBruker Skrevet 24. april #25 Skrevet 24. april Det gidder jeg ikke å svare på enga,sier bare takk og pris for at vi har AML! Anonymkode: 6a820...a8b
Snok1 Skrevet 24. april #26 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men jeg snakket med delta leder for regionen eller hva personen er, som sa at en jobber for at de med mest fravær skal si hastalavista først. Fraværet her er ikke høyt faktisk, for de som hadde mye fravær har sluttet og gått rett til nav. Hvis din fagforeningsrepresentant aksepterer dette premisset ville jeg jobbet aktivt for å bytte h*n ut. En fagforeningsleder som i så stor grad aksepterer arbeidsgivers syn og prioriteringer er ikke egnet.
NakenPanda Skrevet 24. april #27 Skrevet 24. april (endret) Det er jo bare en meningsytring fra en av under organisasjonene til YS (Delta) Har jo ikke noe med virkeligheten å gjøre nå. Rent logisk er det vel billigst for samfunnet å kvitte seg med de som allerede er en stor kostnad gjennom syke og trygdebudsjettet med reduserte ytelser. Er man 30% fravær allerede er det jo ikke så langt unna en aap/trygde kostnad uansett. Endret 24. april av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 24. april #28 Skrevet 24. april Nei, det vil ikke skje. Nedbemanning skjer ikke på bakgrunn av hvem som har tatt ut flest sykedager eller hvem som har vært sykmeldt. Enten misforsto du, eller så er den representanten fra Delta en person som bør ut av sitt verv. Anonymkode: 61359...b25 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #29 Skrevet 24. april Skammelig! Bør heller sparke de som møter opp hver dag, og som dermed bidrar til at de stakkarsene som ikke klarer å møte så ofte stilles i et dårlig lys! Anonymkode: 7d6f0...d76
AnonymBruker Skrevet 24. april #30 Skrevet 24. april NakenPanda skrev (3 timer siden): Det er jo bare en meningsytring fra en av under organisasjonene til YS (Delta) Har jo ikke noe med virkeligheten å gjøre nå. Rent logisk er det vel billigst for samfunnet å kvitte seg med de som allerede er en stor kostnad gjennom syke og trygdebudsjettet med reduserte ytelser. Er man 30% fravær allerede er det jo ikke så langt unna en aap/trygde kostnad uansett. Er ikke heller problemet at man sparer seg til fant? Jeg tror man kutter ned så mye og stiller krav slik at en ikke klarer å være på jobb med mindre maner svært sprek. Er jo ikke overrepresentert med arbeidskraft i helsevesenet, så bør ta vare på disse også Anonymkode: f7466...29a
AnonymBruker Skrevet 24. april #31 Skrevet 24. april Slarti skrev (22 timer siden): Mens den eldre garde med mye erfaring og penger på bok uten lån ble nedbemannet først. Hvordan all verden skulle arbeidsgiver eller fagforening ha kontroll på den enkeltes privatøkonomi? Dette var i tilfelle kun basert på synsing og antakelser. Vil det si at en ung ansatt som hadde arvet flere titalls millioner også ville blitt sagt opp? Anonymkode: 5faa0...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #32 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kommunen skal nedbemanne enda mer her i helse. Sånn i utgangspunktet er det de med mest erfaring og relavant utdanning som skal gå sist. Men jeg snakket med delta leder for regionen eller hva personen er, som sa at en jobber for at de med mest fravær skal si hastalavista først. Fraværet her er ikke høyt faktisk, for de som hadde mye fravær har sluttet og gått rett til nav. Da ser jeg at jeg er i faresonen. Har 3 barn og hatt 6 dager allerede i år ned syke unger og selv 4 med influensa. I fjor var det en del sykt barn og året før var jeg også mye syk. Når det bemannes ned til beinet mener jeg at man ikke skal presse seg på jobb syk, for trykket er høyt. Jobbes gjerne 12,5 skift her uten pauser. Er det riktig å straffes for å være syk eller ha syke barn? Skal bare ungdom eller de i 50 årene uten småunger stå i slike jobber? Føler de ansatte driver å konkurrerer om å ha minst fravær fordi mye fravær så må dem kutte enda mer til neste år (egentlig ikke mulig). Anonymkode: f7466...29a Jeg er for en sterk og godt rustet offentlig og kommunal sektor. Men problemet er at begge sektorene er blitt tatt over av akademiske høner som bruker begge sektorene som en slags sperm-oppholdsplass. 😂 Det vil si, de anser både offentlig og kommunal den rette plassen å "jobbe ved" når spermen fra en mann flyter inn i deg og det skal lages avkom. Til slutt, er det alle sårbare brukere som får lide ettersom det er mye turn-over, mye "høns" problemer (lager problemer ut av ingenting) fordi det er for mange kvinner på jobb, og få menn. Mye sykemeldinger, da spesielt på grunn av syke barn, osv. Og du har til og med greid å la en mann (eller flere?) sperme deg med hele 3 avkom, det skjønner du er langt over snittet som ligger på 1,4 eller rundt der. Du belaster egentlig dobbelt opp ser det ut som med tanke på sykemeldinger. Anonymkode: 9eed1...fa9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #33 Skrevet 24. april Det er neppe snakk om egenmeldinger, men sykemeldinger (lange og flere). Det er noen som er seriesykemeldt. Det er krevende for arbeidsplass og kolleger. Ved nedbemanning så er ikke sykemeldte fredet de heller Anonymkode: 2fb86...bc2
AnonymBruker Skrevet 25. april #34 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er ikke heller problemet at man sparer seg til fant? Jeg tror man kutter ned så mye og stiller krav slik at en ikke klarer å være på jobb med mindre maner svært sprek. Er jo ikke overrepresentert med arbeidskraft i helsevesenet, så bør ta vare på disse også Anonymkode: f7466...29a Det er et problem med for mange og store innskjæringer selvsagt, men man kan jo ha to tanker i hodet på en gang. Fravær er et stort problem, har tidligere også jobbet i offentlig sektor. Vi snakker ikke om noen egenmeldingsdager i ny og ne, mend storstilt fravær, hyppige forsentkomninger osv. som går utover andre på jobb i stor grad. Selv om dette kun virker som et forslag, så virker det faktisk ikke urimelig at man for en gangs skyld prioriterer de som faktisk stiller på jobb i nedbemanningsprosesser. Anonymkode: 50b7d...228
Snok1 Skrevet 25. april #35 Skrevet 25. april NakenPanda skrev (20 timer siden): Det er jo bare en meningsytring fra en av under organisasjonene til YS (Delta) Har jo ikke noe med virkeligheten å gjøre nå. Rent logisk er det vel billigst for samfunnet å kvitte seg med de som allerede er en stor kostnad gjennom syke og trygdebudsjettet med reduserte ytelser. Er man 30% fravær allerede er det jo ikke så langt unna en aap/trygde kostnad uansett. Hvordan skal samfunnet spare penger ved å skye folk ut fra lønnet arbeid og skatteinngang og til et stønadsbasert liv på NAV og sosialstøtte. Vis meg gjerne regnestykket ditt. På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 25. april #36 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 21.45): Ingen som godkjenner det. Men tar man pause her går det ofte utover brukere, men så lenge det ikke går direkte utover liv og helse så mener ledere at vi kan ta pause Anonymkode: f7466...29a Ta pause! Dere får aldri mer ressurser så lenge dere fortsetter å jobbe gratis. Ta pause og skriv avvik når det går utover brukerne. Skriv også avvik hvis det faktisk er umulig å få tatt pausen Anonymkode: 7c9fe...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå