AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Hvor mye har du klart å gå ned på 3uker ved endring i kosthold og trening? Vil ned mest mulig på kort tid. Skjønner man ikke kan snakke om kalorier her. Men hva, hvor ofte og lenge trente du av gangen? Hvor mye gikk du ned på 3 uker? Og hvor mye har du klart å gå ned på 8 uker? (Vil helst ned i vekt til sommeren). Anonymkode: 8f75d...820 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Du skal trene veeeeeeeeldig mye for å gå ned noe som helst på noen uker, og da mener jeg flere timer om dagen, og selv da er det ikke sikkert du går ned hvis du ikke justerer kostholdet ditt. Anonymkode: 5997e...3e8
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Tja, 3 kg på 3 uker, men det er trolig mest vannvekt. På 8 uker med streng diett med kaloribegrensninger samt ekstremt aktivitetsnivå (til å være meg) gikk jeg ned 5 kg, der stagnerte vekten i flere uker før den rikket noen gram på seg. Da veide jeg meg hver eneste dag om morgen NAKEN, etter dobesøk og før inntak av kaffe/mat/whatever. Tyngste og jævligste tiden på lenge. Motivasjonen var totalt knekt, men tvang meg selv på trening hver eneste dag, hadde mest lyst på sukker for å slukke sorgen, men spiste null nada av karbohydrater. Vekten raste opp igjen så fort jeg spiste "normalt" altså ikke streng diett. Anonymkode: bfcdc...2ca 1
Mei88 Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april 80% mat og 20% trening er tallene for å gå ned, ergo du kan trene til du spyr uten mye effekt 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Jeg la meg på ca 800 gram i uka, og gikk det ned jevnt fra 82 til 68 kg. (177 høy) Midjemålet gikk egentlig veldig fort ned fra 92 cm til 80 cm på 8 uker. La om kosten og gikk motbakke opp fjellet mellom 30 og 60 minutter hver dag (ca 10% stigning i snitt), økte tempoet ettersom kondisjonen ble bedre. Trente styrke 2 dager i uka. Anonymkode: 29373...663 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Har holdt meg til ett halvt kilo ned i uka, siden jeg ønsket varig endring, ikke bare en quickfix. Har to styrkeøkter i uka, på 60-90 minutter, og 4 løpeturer på 3-12 km. Er ikke noe problem skrive om kalorier her, så lenge man ikke har ett alt for lavt inntak. Jeg ligger på 1800-2000 kcal pr dag. Anonymkode: 63655...056
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Jeg har gått ned 8 kg på 8 uker. Da spiste jeg det som var min estimerte hvileforbrenning og gikk turer på 12-16 km 5-7 dager i uken. Anonymkode: 34a2c...11c 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Er kaloriene som teller. Gikk ned litt over 1 kg i uken en periode med veldig lite kalorier. Trening utgjør gram. Kosthold kg. Anonymkode: 9229a...71b 1 1
Et menneske Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor mye har du klart å gå ned på 3uker ved endring i kosthold og trening? Vil ned mest mulig på kort tid. Skjønner man ikke kan snakke om kalorier her. Men hva, hvor ofte og lenge trente du av gangen? Hvor mye gikk du ned på 3 uker? Og hvor mye har du klart å gå ned på 8 uker? (Vil helst ned i vekt til sommeren). Anonymkode: 8f75d...820 Det er lov å snakke om kalorier, men helst ikke diskusjon under 1500 kcal. Det er forumets regler, som jeg kan huske. Og jeg er enig med regelen. Min vektnedgang er ikke hokuspokus - jeg gikk ned ved å spise mindre. Brukte en app til å telle kalorier og passet på å være nøye med tallene. Ikke juks med tallene - for man lurer ingen andre enn seg selv. Min «rekord» er 8 kg på 8 uker, men da gikk jeg raskt opp igjen - fordi jeg klarte målet og var fornøyd. Trengte ikke å tenke på mat mer liksom. Men nei, når man har gått ned til målet sitt, bør man passe på å holde det stabilt. I mitt tredje forsøk gikk jeg sakte ned samtidig som jeg trente regelmessig. Den gangen gikk jeg aldri ned mer enn halv kilo per uke. Siden da har jeg klart å holde vekten min stabil i de 7-8 siste årene. Pluss/minus 2 kg. Mine råd er: - ikke slutt når du har oppnådd målet ditt. Tilpass kaloriinntak etter målet - bli vant til den nye livsstilen. De 2-3 neste årene er viktige for at kroppen skal bli vant til den nye vekten. - fortsett å trene regelmessig PS! Oftest er det ikke synlig for andre at man har tapt vekten før 2-3 måneder senere, så du må kanskje smøre deg med tålmodighet før noen kommer med komplimenter 1
Saima Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Anbefaler intervalltrening i motbakke eller jogging, det gir i allefall fart på å kvitte seg med vannvekt og bedre kondisjonen. Jeg har gått ned mye i vekt og skal begynne med styrketrening når jeg er i mål med vektreduksjonen🙏 1
Kartoffel Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april (endret) Et menneske skrev (På 24.4.2025 den 8.39): Det er lov å snakke om kalorier, men helst ikke diskusjon under 1500 kcal. Det er forumets regler, som jeg kan huske. Og jeg er enig med regelen. Min vektnedgang er ikke hokuspokus - jeg gikk ned ved å spise mindre. Brukte en app til å telle kalorier og passet på å være nøye med tallene. Ikke juks med tallene - for man lurer ingen andre enn seg selv. Min «rekord» er 8 kg på 8 uker, men da gikk jeg raskt opp igjen - fordi jeg klarte målet og var fornøyd. Trengte ikke å tenke på mat mer liksom. Men nei, når man har gått ned til målet sitt, bør man passe på å holde det stabilt. I mitt tredje forsøk gikk jeg sakte ned samtidig som jeg trente regelmessig. Den gangen gikk jeg aldri ned mer enn halv kilo per uke. Siden da har jeg klart å holde vekten min stabil i de 7-8 siste årene. Pluss/minus 2 kg. Mine råd er: - ikke slutt når du har oppnådd målet ditt. Tilpass kaloriinntak etter målet - bli vant til den nye livsstilen. De 2-3 neste årene er viktige for at kroppen skal bli vant til den nye vekten. - fortsett å trene regelmessig PS! Oftest er det ikke synlig for andre at man har tapt vekten før 2-3 måneder senere, så du må kanskje smøre deg med tålmodighet før noen kommer med komplimenter Jeg har samme erfaring. Med en gang jeg har lykkes og nådd målet så slapper jeg av og legger på meg igjen. Man skal jo selvfølgelig justere kcal inntaket litt opp, men det er egentlig ikke så mye som man kanskje håper/tror. Og det er lurt å passe godt på så man ser at man spiser på en måte som vedlikeholder vekta. Endret 26. april av Kartoffel .
AnonymBruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Første 10 kg var kjempeenkelt ila få måneder ved å legge om og være bevisst på kosthold og kalorinntak, så har det stagnert litt for meg. Anonymkode: 3fe22...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå