AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #1 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Noen som vet om denne er tilstrekkelig? Jeg og mannen er statlig ansatte, begge med en lønn på ca 650k. Vi har boliglån på 3,5 mill, ingen andre lån. Ser at jeg får utbetalt en grei sum dersom han faller fra, samt at barna får litt, slik at huset kan beholdes. Men jeg er usikker på uføre, hvor mye får man egentlig fra den i tillegg til utbetaling fra NAV? Jeg klarer ikke å bli klok på det. Betaler i dyre dommer på privat forsikring på både livs og uføreforsikring, og vil gjerne slippe det… begge er i slutten av 30 årene, og friske. Men man vet jo aldri. Vi har også en forsikring på alvorlig sykdom, den burde vi kanskje beholde… Anonymkode: 00b62...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:20 #2 Del Skrevet onsdag kl 15:20 Det er bare dere som vet hvor mye penger dere trenger for å unngå å gjøre for store kompromisser mtp levestandard. Du må regne på hva dere vil få i uføretrygd, fra SPK, og fra forsikringen. Er det sikkert at dere vil fortsette å jobbe i staten? Hvis dere sier opp forsikringen nå, kan det bli vanskelig å få en ny (uten masse unntak). På et eller annet tidspunkt må man si opp uføreforsikringen. Vi er selv midt i 40-årene, og har ikke helt nådd det punktet ennå. Men i slutten av 30-årene tenker jeg dere definitivt ikke har gjort det. Jeg mener forsikring mtp uførhet er viktigere enn kritisk sykdom - som vel dekker bare noen få diagnoser? Anonymkode: 63b62...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:26 #3 Del Skrevet onsdag kl 15:26 står det ikke noe om "gruppelivspremie". på lønnsslippen? altså hva du betaler hver måned på dette. Tenker at HR/ personellansvarlig kan svare på dette:) Anonymkode: 4af11...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:32 #4 Del Skrevet onsdag kl 15:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): står det ikke noe om "gruppelivspremie". på lønnsslippen? altså hva du betaler hver måned på dette. Tenker at HR/ personellansvarlig kan svare på dette:) Anonymkode: 4af11...06d Det står en sats på 145 kroner.. Må kanskje høre med HR ja. Anonymkode: 00b62...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:37 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:37 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er bare dere som vet hvor mye penger dere trenger for å unngå å gjøre for store kompromisser mtp levestandard. Du må regne på hva dere vil få i uføretrygd, fra SPK, og fra forsikringen. Er det sikkert at dere vil fortsette å jobbe i staten? Hvis dere sier opp forsikringen nå, kan det bli vanskelig å få en ny (uten masse unntak). På et eller annet tidspunkt må man si opp uføreforsikringen. Vi er selv midt i 40-årene, og har ikke helt nådd det punktet ennå. Men i slutten av 30-årene tenker jeg dere definitivt ikke har gjort det. Jeg mener forsikring mtp uførhet er viktigere enn kritisk sykdom - som vel dekker bare noen få diagnoser? Anonymkode: 63b62...7df Vi kommer til å jobbe i staten begge to, mest sannsynlig livet ut. Tenker også vi kan si opp kritisk sykdom ja, og at uføre viktig. Men hvis spk dekker inn mye av det tapte, så vil vi heller spare de tusenlappene vi betaler privat 🙂 Anonymkode: 00b62...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:40 #6 Del Skrevet torsdag kl 11:40 Uførepensjon fra SPK/offentlig tjenestepensjonsordning med lønn 650 000: 25% av folketrygdens grunnbeløp: 124 028 * 0,25/12=2584kr + 3% av pensjonsgrunnlag (lønn) 650 000 * 0,03/12=1625kr Sum uførepensjon: 2584+1625=4209 kroner per måned før skatt. Forsørger du barn under 18 år er det barnetillegg på 4% av pensjongrunnlag per barn, inntil 3 barn., så 2167 kr per måned i barnetillegg. AAP/UT i NAV vil utgjøre ca 66% av lønn, så 35 750 kr per måned. Anonymkode: 4b549...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå