AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hvor mye får barnet lov til og bestemme, vår er meget kresen og liker få ting, så tenkte at hn kunne velge et par retter og vi resten, tenkte og ha tapas. Eller bør ungdommen bestemme siden det er deres dag ? hn velger også 2 kaker og vi resten, må nok ha 5 Anonymkode: a6a11...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Jeg tenker sånn dere gjør det er det beste. Lar ungdommen delta, og komme med innspill, men så er det lærdom i å lage til et selskap hvor alle skal trives, og ha det bra. Da må en tenke helhet. Så la ungdommen få velge noen retter til tapas. Er det mange retter, så gjerne mer enn to også, men en bit av det, og samme med kaker. Endret 16 timer siden av Daisy-love Leif. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Her er det 4 skoler. Skole nr 1. Det skal være samme maten som på 50tallet. Helst et enkelt koldtbord slik som besteforeldrene liker. Skole nr 2. Det dyreste resturanten har å by på. Skole nr 3. Man tar litt hensyn til konfen og litt til gjestene. Skole nr 4. Det er Konfen sin dag. Konfen bestemme. Det er tross alt den ene dagen i livet hvor alt omhandler at nå er avkommet "voksen" Og en haug med variasjoner på disse 4 skolene. Uansett hvilken av disse 4 dere velger å gå for kommer nesten alle til mene at det er 100% feil, og vi ville ikke under noen omstendigheter gjøre det på denne måten. (ref en haug med andre tråder om dette her på KG) Så mitt råd. Gjør det dere mener er best. Så for dem som ikke liker det bare ikke like det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Selvsagt er det ikke en «skole» å ta hensyn til gjestene. Det er en selvfølge. Anonymkode: 4a354...28c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Bestiller du buffet, vil det være noe alle liker. De fleste buffeter byr på kylling, karbonader etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller bør ungdommen bestemme siden det er deres dag ? Anonymkode: a6a11...9a0 Har du ikke snakket med ungdommen? Mulig ungdommen har et godt forslag som gjør kresen konfirmant mett og andre ting som passer for mor. Anonymkode: 52cea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Vi lot våre ungdommer bestemme et par retter og hadde tapas/buffet tilpasset andre i tillegg. Inviterer man til en høytidelig fest, er det jo greit at det er mat for alle. Anonymkode: 1468b...c4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Koldtbord eller tapas er helt perfekt til alle store anledninger. Da er det alltid noe alle kan spise. Anonymkode: fdbaa...576 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvsagt er det ikke en «skole» å ta hensyn til gjestene. Det er en selvfølge. Anonymkode: 4a354...28c Siste konfen jeg var på var det hun som ble konfirmert som bestemte 100% av menyen. Var aldri snakk om å ta hensyn til gjestene. Og var ingen som klagde på maten. (lett blanding av fingermat fra thailand, india, spania, portugal pluss bakalao, da dette var favorittrettene til konfen) til og med "gamlingene" elsket å prøve spennene mat dem aldri hadde hørt om. Var ikke en eneste "norsk" rett å se, verken laks eller karbonade. Her snakker vi veldig kresen i matveien, derfor nada norsk smakløs mat. Eneste hun ikke fikk bestemme var kakene, da dette ble baket av tanter. (hun fikk komme med ønsker, så som på alle andre konfer var det 10gang så mye kake som nødvendig) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Tapas. slår aldri feil. Anonymkode: 1e8e9...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Her så fikk konfirmanten velge noe selv, og vi la til ting. Sønnen ønsket egentlig elgbiff med tilbehør, men så mye biffkjøtt hadde vi ikke til å kunne servere alle. Så vi fant en middel vei, sa vi laget koldtbord med både varm og kald mat. Så da fant sønnen ut, viltgryte , egen røkt ørret, eggerøre, fylte egg, elgkarbonadee, raka fisk, salater, roastbiff, spekemat, vårruller, forskjellige typer potet, Så når jenta skulle ble det så og si det samme, bare at ho og ønsket hel stekt ørret siden ho er så glad i det. Anonymkode: d7643...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Jeg lot konfirmanten velge noe selv, men ikke alt. Anonymkode: 2d280...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Veldig kresne mennesker er usjarmerende Konfirmantene våre har fått velge noe selv, ellers et bredt utvalg. Anonymkode: 77fe2...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Vi sa koldtbord, og konfirmantene kunne fritt velge ting og de valgte varme kyllingfileer og flattbrød, det var mer besteforeldre som kom med ønsker over ting jeg «måtte» lage. Vi var 25 til bords og jeg lagde alt utenom karbonader som vi hentet varme, (eggerøre, 4 typer salater. horn, ulike fat med laks/spekemat/roastbiff og litt mer ulike ting) Så blanding av veldig tradisjonell norsk mat og litt italiensk. Av kaker hadde ungene mer meninger, men Toro brownies måtte med og det måtte være mengder av jordbær. Hadde 8-9 kaker, svigermor, barnas onkel, nabo og mamma bakte etter ungenes og gjestenes ønskemål. Synes det er helt greit å sette de overordnede rammene og så kan konfirmanten velge litt basert på økonomi og mulighet og hva folk spiser. Veldig dumt å servere sushi for 40 pers og 15 stk som ikke liker det og man blir sittende igjen med ekstreme rester og sultne gjester Har vært i konfirmasjoner med enten lapskaus; kombinasjon av sushi og koldtbord; gryte, kombinasjon av taco og koldtbord. Jeg lagde maten selv for å spare penger og for å slippe store mengder rester for jeg lagde jo ikke waldorfsalat i 25 porsjon, men til oppskrift til 10 pers, samme med potetsalat. Anonymkode: b1298...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 56 minutter siden #15 Del Skrevet 56 minutter siden Det er konfirmanten sin dag og de skal selvsagt få spise mat de liker. Er konfirmanten svært kresen er buffet et godt valg da det sørger for at alle parter får god mat. Å få velge favorittkakene sine er også en selvfølge. Jeg ville aldri trumfet gjennom hverken middag- eller kakevalg som gikk på tvers av konfirmantens ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #16 Del Skrevet 47 minutter siden Så lenge det ikke er taco, pølser i brød og pizza 😄. En konfirmant er gammel nok til at han forlengst burde ha lært seg å like normal mat. En tenåring som ikke liker noe fra tapas eller buffet må være litt ute og kjøre i matveien. Helt greit at konfirmanten velger seg en kake eller to. Men litt dumt om han kun liker Toro-sjokladekake. En tenåring bør vel være såpass grei i matveien at man kan ta dem med i selskap der de ikke bestemmer menyen. Anonymkode: 2cd41...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #17 Del Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi sa koldtbord, og konfirmantene kunne fritt velge ting og de valgte varme kyllingfileer og flattbrød, det var mer besteforeldre som kom med ønsker over ting jeg «måtte» lage. Vi var 25 til bords og jeg lagde alt utenom karbonader som vi hentet varme, (eggerøre, 4 typer salater. horn, ulike fat med laks/spekemat/roastbiff og litt mer ulike ting) Så blanding av veldig tradisjonell norsk mat og litt italiensk. Av kaker hadde ungene mer meninger, men Toro brownies måtte med og det måtte være mengder av jordbær. Hadde 8-9 kaker, svigermor, barnas onkel, nabo og mamma bakte etter ungenes og gjestenes ønskemål. Synes det er helt greit å sette de overordnede rammene og så kan konfirmanten velge litt basert på økonomi og mulighet og hva folk spiser. Veldig dumt å servere sushi for 40 pers og 15 stk som ikke liker det og man blir sittende igjen med ekstreme rester og sultne gjester Har vært i konfirmasjoner med enten lapskaus; kombinasjon av sushi og koldtbord; gryte, kombinasjon av taco og koldtbord. Jeg lagde maten selv for å spare penger og for å slippe store mengder rester for jeg lagde jo ikke waldorfsalat i 25 porsjon, men til oppskrift til 10 pers, samme med potetsalat. Anonymkode: b1298...152 9 kaker på 25 gjester? Var det en skrivefeil? Anonymkode: 2cd41...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #18 Del Skrevet 43 minutter siden Det viktigste er at konfirmanten får bestemme noe/får sine favoritter, og så fyller man på med sånt som «alle» liker. Det er nå faktisk konfirmantene dag, og skal være en festdag for denne personen. Om det da er pizza, ja så la det være pizza på koldtbordet. Anonymkode: e5304...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå