AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:11 #41 Del Skrevet torsdag kl 21:11 De som hyler om konsensustvang og inkluderingstvang har vel ikke opplevd selv å ikke ha venner? Vennskap er vanskelig for barn, og de trenger hjelp fra voksne til å styre det sosiale livet. Det er forferdelig sårt å aldri bli invitert i bursdag. I tilfeller der et barn blir mobbet hadde jeg definitivt invitert de nærmeste uten å lage noe styr av det. Men jeg har sett flere ganger hva det gjør med barn og ungdom å aldri bli invitert. Ikke fordi de er rare eller usosiale eller slemme, men fordi de er usynlige og aldri har funnet «sine» nærmeste å være venn med utenfor skoletiden. De blir oversett. Det er gjerne de som ikke mestrer idrett, og alle vennene inviterer hele laget i bursdag uten plass til flere. Da blir disse ekskludert om og om igjen. Alle blir ikke invitert i alles bursdager, men det er ofte de samme som aldri blir invitert til noen. Hva med dem? Jeg glemmer aldri en mor på et foreldremøte jeg deltok på på ungdomsskolen. Hun spurte forsiktig om det kunne arrangeres noe på ettermiddagstid eller om noen kunne invitere alle jentene i neste bursdag. En annen jentemamma påpekte at «Lise» jo hadde feiret jentebursdag helgen før, men da fortalte den første mammaen at hennes datter ikke hadde vært invitert i bursdag siden tredjeklassen. Jeg så blikkene som gikk mellom de andre foreldrene. Ikke slemme, ikke nedlatende, men undrende. Denne jenta var snill og søt og grei, alle var sammen med henne på skolen, men ingen på fritiden. Hun var avglemt i denne jentebursdagen, ingen tenkte på å invitere henne. Hvorfor? Fordi foreldrene tenkte at det er barnets privilegium å invitere kun de de ønsker i sin egen bursdag. Rett og rimelig? Eller? Er det så vanskelig å bare inkludere alle, dersom det ikke er spesielle grunner til å la være? Hva om det var deres barn som ikke ble invitert i en eneste bursdag, der alle andre ble invitert i flere? Anonymkode: 98c31...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:17 #42 Del Skrevet torsdag kl 21:17 Når jeg ser på klassen min, vet jeg at det er ett eller to barn som aldri ville bli bedt i bursdag, om alle bare skulle be de nærmeste. Det tenker jeg er ganske sårt for de det gjelder, og jeg synes det er fint om man velger en mer inkluderende linje ut barneskolen, med mindre det er spesielle hensyn som skulle tilsi noe annet. Anonymkode: 3f42e...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:24 #43 Del Skrevet fredag kl 15:24 Tusen takk for alle svar barnet har invitert de 3 på overnatting og gaming bursdag i morgen, med taco ,snop og is Anonymkode: 7834d...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:02 #44 Del Skrevet søndag kl 19:02 Støtter barne høres ferdig ut med barnebursdags feiring. Alt har sin tid. Anonymkode: 1e340...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå