Gå til innhold

Barnet har bursdag og ønsker og feire med kun de nærmeste vennene, Okei eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet går siste året på barneskolen og fyller nå 13 år til lørdagen, Vi er en av få som har invitert alle frem til nå, de er 18 av samme kjønn i klassen, barnet vil be 3 av de.

De fleste begynte når de fylte 9 år og bare be de nærmeste. så min har bare vert i 5 bursdager fra det året han fylte 9.  de 2 andre flyttet i fjor så de er ikke i klassen lengre ellers hadde vi jo bedt de også.

Hva tenker dere ?

Anonymkode: 7834d...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan barnet få be kun de nærmeste!

Det er jo ikke snakk om utestenging når hn vil invitere 3 av 18......

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter barnet her.

Ikke tving barnet til å invitere folk han ikke vil ha i bursdagen sin.

Anonymkode: 49414...545

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mindretallet er de som blir invitert så tenker jeg det er helt ok, hadde det vært at nesten alle ble invitert og noen få utelatt, så ville jeg sagt nei. 

Anonymkode: 6e51a...fb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun invitert de nærmeste etter fylt 10 år

Anonymkode: 4bf67...178

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av 18 er selvsagt helt greit. Sønnen min ønsker det samme i år, og han blir 12. Jeg tenker at når det er såpass få vil det ikke være ekskludering. Det er jo heller ikke slik at disse tre vil få bursdagsinvitasjon på pulten. Alt blir avtalt utenom skolen.

Anonymkode: e19a6...3dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt sikkert ok. Selv har vi alltid kjørt alle eller ingen hele barneskolen. Det er kjipt å være den ene som ikke er bestevenn med noen, kun god venn med flere - og derfor aldri blir invitert i bursdag.

Anonymkode: 33387...3c6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

helt sikkert ok. Selv har vi alltid kjørt alle eller ingen hele barneskolen. Det er kjipt å være den ene som ikke er bestevenn med noen, kun god venn med flere - og derfor aldri blir invitert i bursdag.

Anonymkode: 33387...3c6

Enig med deg selv om jeg må få påpeke at det verste selvsagt er om noen ikke engang har en eneste god venn og heller aldri blir invitert i bursdag. 

Anonymkode: b55bd...8f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet må selvfølgelig bestemme selv hvor mange han/hun vil invitere i bursdag. Spiller ingen rolle om det er to, alle, eller noen utvalgte. Dette våset om "utestenging" er en håpløs feminisering av samfunnet. Som voksen vil man aldri invitere folk man ikke liker, så hvorfor skal man tvinge barn til det? Kun for å fremme en kunstig og påstatt "inkludering", som alle vet er falsk?

Anonymkode: d6075...2a6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor! 3 av 18 hadde vært innafor hele barneskolen, tenker jeg selv om jeg er lærer på småskolen. 

Anonymkode: 3e2eb...06b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Barnet må selvfølgelig bestemme selv hvor mange han/hun vil invitere i bursdag. Spiller ingen rolle om det er to, alle, eller noen utvalgte. Dette våset om "utestenging" er en håpløs feminisering av samfunnet. Som voksen vil man aldri invitere folk man ikke liker, så hvorfor skal man tvinge barn til det? Kun for å fremme en kunstig og påstatt "inkludering", som alle vet er falsk?

Enig. Siste året jeg hadde barnebursdag ba jeg kun de tre jeg var mest sammen med og de gjorde de andre i klassen også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Enig med deg selv om jeg må få påpeke at det verste selvsagt er om noen ikke engang har en eneste god venn og heller aldri blir invitert i bursdag. 

Nettopp.

Og elevundersøkelsene viser at faktisk en del svarer dette.

På barne, og ungdomsskole.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Vi kjører alle eller ingen og ferdig med det.

Er alltid noen som aldri blir invitert. 

Hvorfor er det så ille? Denne konsensus-tvangen er helt for jævlig. Alle barna vet hvem som liker hvem. Å tvinge barn til å invitere noen de ikke liker er et patetisk skuespill som ødelegger for alle.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 5. klasse fikk barna velge sin nærmeste vennekrets. 1.-4. klasse er det jo mer et alle leker med alle, litt her og litt der. I 5. klasse begynner man å danne de dypere vennskapene, de mer varige vennskapene. Det er naturlig at de ikke er interessert i å be alle lenger, men kun sine nærmeste. Ditt barn er jo enda eldre, så tenker at vennskapene her er jo enda dypere satt. 

Anonymkode: fe767...270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er også slik at det finnes barn som er nødt til å invitere mobberne sine i bursdag, fordi de må invitere hele klassen eller alle av samme kjønn. Det er også temmelig ille. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er det så ille? Denne konsensus-tvangen er helt for jævlig. Alle barna vet hvem som liker hvem. Å tvinge barn til å invitere noen de ikke liker er et patetisk skuespill som ødelegger for alle.

Det handler om å skape en plass for inkludering og likeverd. Det vil være svært kjipt for det ene barnet som ikke har en klar vennekrets om den aldri får oppleve barnebursdag fordi alle har den tanken du har. Det er snakk om 2 timers besøk. Det kan gjøre svært mye godt for den ene som ellers ikke blir inkludert og jeg har veldig vanskelig for å forstå hvorfor det ødelegger for alle.

Anonymkode: 8afa5...1f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...