Queen19 Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Min favorittdag nærmer seg med stormskritt, og vi skal være vertskap til 17. mai frokosten for første gang. Vi blir en god blanding av unge voksne og barnefamilier, og tanken er at gjestene også skal ta med seg en rett, snacks eller pålegg. Hva pleier dere å ha på frokostbordet? Jeg trenger litt inspirasjon, gjerne også vegetariske alternativer. Hittil har jeg selv tenkt: Hjemmebakt loff Spekeskinke/fenalår Røkt laks Lefserull med laks Eggerøre Potetsalat Diverse juicer 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Vi spiser frokost på lokalet i bygda. Så der er det snitter som folk har smurt og har med å setter på kjøkkenet og så kan folk ta det en har lyst på . Alt fra loff eller grovbrød med ost, egg, eggerøre,røk laks, skinke, osv Anonymkode: 65bf2...156 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Vi har bakeribakt loff, spekeskinke, eggerøre, bacon, jarlsberg, hamburgerygg og italiensk salat. Man velger jo det folk liker, så du må nesten spørre de som skal spise. Her hadde laks og fenalår gått rett i søpla feks. Anonymkode: b70af...06d 2 1
Queen19 Skrevet 23. april Forfatter #4 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har bakeribakt loff, spekeskinke, eggerøre, bacon, jarlsberg, hamburgerygg og italiensk salat. Man velger jo det folk liker, så du må nesten spørre de som skal spise. Her hadde laks og fenalår gått rett i søpla feks. Anonymkode: b70af...06d Er en veldig lite kresen (og internasjonal) gjeng som kommer, så jeg tror ikke det vil være et problem at folk ikke vil like maten. Som sagt så vil vi jo gjerne at de bidrar ved å ta med seg noe selv også. Hva bør man ha for barna? Jeg har ikke barn selv, så der er jeg ikke så erfaren 😅 1
skreppamedleppa Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Hjemmelaget potetsalat karbonader karamelisert løk Rundstykker (både grov og fin) Reker Skagerakrøre Røkelaks Eggerøre Gode oster Ulike typer skinkepålegg (roastbiff, delikatesseskinke, grillskinke mm) Mozzarella og tomat spyd. Tapas kjøttboller Chili- og limemajones Remulade Eggesalat Italiensk salat Juice Litt alkoholfritt, jeg er glad i sprudlande margaret fra balholm, Humlesus alkoholfri Cider fra Aga eller musserende eplesider med rips og rabarbra fra lekve gård (fåes kjøpt på meny og vinmonopolet) Jeg er ikke glad i spekemat selv, men har hørt at det muligens er et must på 17. mai bordet. 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Jeg har koldtbord for familien senere på dagen og spiser litt av det. Er alltid alene om morgenen så frokost inntaes foran tv. Anonymkode: 08bb3...807 1
Queen19 Skrevet 23. april Forfatter #7 Skrevet 23. april skreppamedleppa skrev (9 minutter siden): Hjemmelaget potetsalat karbonader karamelisert løk Rundstykker (både grov og fin) Reker Skagerakrøre Røkelaks Eggerøre Gode oster Ulike typer skinkepålegg (roastbiff, delikatesseskinke, grillskinke mm) Mozzarella og tomat spyd. Tapas kjøttboller Chili- og limemajones Remulade Eggesalat Italiensk salat Juice Litt alkoholfritt, jeg er glad i sprudlande margaret fra balholm, Humlesus alkoholfri Cider fra Aga eller musserende eplesider med rips og rabarbra fra lekve gård (fåes kjøpt på meny og vinmonopolet) Jeg er ikke glad i spekemat selv, men har hørt at det muligens er et must på 17. mai bordet. Herlig, her var det mange gode tips!, tusen takk! Setter stor pris på tips til alkoholfritt, vil jo gjerne ha noe sprudlende også.
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Har ikke alt dette på bordet, men dette er mine alternativer: Hjemmebakt grovbrød Baguetter (halvstekte som du har 10 min i ovnen) Røykalaks Eggerøre/kokte egg Baconomelett Eggemuffins med hvitløk, chili og gressløk (lag på forhånd og frys ned, tiner fort) Roastbiff Agurk/tomat/paprika Rekesalat, andre frokostsalater Godt smør! Et fat med salatkylling og tomatskiver pent lagt opp. Risle over med olje som du har rørt hvitløk,salt og pepper i. Fenalår/spekemat Et par gode oster Anonymkode: a6152...340 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april En vegetarisk quiche kanskje om du vil ha noe varmt? Ville kanskje vurdert en annet brødalternativ også, f.eks. dansk rugbrød. Synes også Champagne eller Mimosa hører med på 17. mai 🥳 Anonymkode: 79558...6bb 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Quiche definitivt og oster med kjeks. Anonymkode: a215b...be4 2
Queen19 Skrevet 23. april Forfatter #11 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En vegetarisk quiche kanskje om du vil ha noe varmt? Ville kanskje vurdert en annet brødalternativ også, f.eks. dansk rugbrød. Synes også Champagne eller Mimosa hører med på 17. mai 🥳 Anonymkode: 79558...6bb Ja, det var godt forslag med quiche 😊 Skal ha grovbrød også, men jeg er usikker på om jeg kommer til å bake det selv 🤔
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april Grytebrød, rundstykker, knekkebrød, flattbrød Pepperlaks, gravet laks, rekesalat Fenalår, spekeskinke, morrpølse, elgpølse Brie, blåmuggost, manchego eller annen hard ost Eggerøre og deviled eggs Remulade, majones, sennepsaus, godt smør, honning Potetsalat Lefseruller Jordbær, melon, fiken Skiver av agurk, paprika, tomat God appelsinjuice, appelsinmost, champagne Minipavlova med bær, makroner, kransekakebiter Anonymkode: 3132a...fa7 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Mtp barn så er dette iallefall populært hos flere barnehagebarn jeg kjenner: Eggerøre Babybel ost Salami Kalkunkorv Bacon Karbonader Lapper/pannekaker Anonymkode: 6ffa2...4e2 2 2
Queen19 Skrevet 23. april Forfatter #14 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mtp barn så er dette iallefall populært hos flere barnehagebarn jeg kjenner: Eggerøre Babybel ost Salami Kalkunkorv Bacon Karbonader Lapper/pannekaker Anonymkode: 6ffa2...4e2 Supert, tusen takk for forslagene 😊
AnonymBruker Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mtp barn så er dette iallefall populært hos flere barnehagebarn jeg kjenner: Eggerøre Babybel ost Salami Kalkunkorv Bacon Karbonader Lapper/pannekaker Anonymkode: 6ffa2...4e2 Og det glemte jeg å si! Eggerøre uten gressløk! Gressløk kan medføre ramaskrik hos barn i den alderen 😂 Anonymkode: 6ffa2...4e2
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Sånn frokost har jeg aldri hatt tid til på 17 mai. Her blir det 1 brødskive med pålegg,juice og kaffe som vanlig. Anonymkode: c5c28...16f 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Sånt driver vi ikke med. Vi spiser et vanlig måltid hjemme, også møter vi venner ute på byen og starter drikkingen. Anonymkode: 71fab...947 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Queen19 skrev (På 23.4.2025 den 17.06): Min favorittdag nærmer seg med stormskritt, og vi skal være vertskap til 17. mai frokosten for første gang. Vi blir en god blanding av unge voksne og barnefamilier, og tanken er at gjestene også skal ta med seg en rett, snacks eller pålegg. Hva pleier dere å ha på frokostbordet? Jeg trenger litt inspirasjon, gjerne også vegetariske alternativer. Hittil har jeg selv tenkt: Hjemmebakt loff Spekeskinke/fenalår Røkt laks Lefserull med laks Eggerøre Potetsalat Diverse juicer I tillegg til det du nevner her har vi vanlig ost, salami (barna), vanlige kokte egg, noe skikkelig grovt brød pga blodsukker (jeg ha kostholdsregulert diabetes og spiser ikke loff, men brød med 100 prosent fullkorn). Ellers kanskje lefserull med spekeskinke/strandaskinke etc da ikke alle liker laks, men mange elsker lefseruller, melk til drikke (og vann), frokostmuffins med skinke/ost, wienerpølser, karbonadesmørbrød, pastasalat. Frukt og grønt som tilbehør. Anonymkode: 7bddf...b54 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 17.12): Vi har bakeribakt loff, spekeskinke, eggerøre, bacon, jarlsberg, hamburgerygg og italiensk salat. Man velger jo det folk liker, så du må nesten spørre de som skal spise. Her hadde laks og fenalår gått rett i søpla feks. Anonymkode: b70af...06d Hvis det er mange folk, så er det alltid noen som spiser laks og fenalår…. Hadde laks og fenalår ikke blitt servert hvis dere hadde gjester? I så fall hadde jeg blitt skuffet, for elsker laks, og synes det hører litt til Anonymkode: 7bddf...b54 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 17.57): Har ikke alt dette på bordet, men dette er mine alternativer: Hjemmebakt grovbrød Baguetter (halvstekte som du har 10 min i ovnen) Røykalaks Eggerøre/kokte egg Baconomelett Eggemuffins med hvitløk, chili og gressløk (lag på forhånd og frys ned, tiner fort) Roastbiff Agurk/tomat/paprika Rekesalat, andre frokostsalater Godt smør! Et fat med salatkylling og tomatskiver pent lagt opp. Risle over med olje som du har rørt hvitløk,salt og pepper i. Fenalår/spekemat Et par gode oster Anonymkode: a6152...340 Selvsagt roastbiff. Det glemte jeg! Anonymkode: 7bddf...b54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå