AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:52 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:52 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, men jeg gjør det på eget toalett hvor jeg aldri har besøk. Hun gjør det samtidig som hun har besøk og lager mat rett etter. Anonymkode: cac09...0a9 Man får som regel spor av urin på hånden man har brukt til å tørke seg med, så da drar du jo utover urinspor rundt omkring på alt du tar på etterpå da? 🤮 Anonymkode: fc865...09b 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet onsdag kl 15:59 #22 Del Skrevet onsdag kl 15:59 Det slutter aldri å imponere meg hvor usigelig ekle folk er. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 16:46 #23 Del Skrevet onsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lagt merke til etter jeg ble voksen at min mor ikke vasker hendene når hun går på do. (Hvertfall nr 1) Jeg har heller aldri vært hysterisk med håndvask. Om jeg bare skal tisse på mitt eget bad hjemme hvor jeg vet det er rent, så vasker jeg ikke nødvendigvis hendene om det eneste jeg tar på er dopapiret, men om jeg er på besøk med andre vasker jeg alltid hendene og om jeg f.eks ikke går på do engang, så vasker jeg hendene rett og slett fordi jeg vil jo ikke at noen skal tro at jeg går på do og bare dropper håndvasken. Greia er at foreldrene mine har toalett i gangen som er rett ved siden av stua og da hører jeg jo at min mor trekker ned og kommer rett ut. Og dette gjør hun selv om hun rett før har sagt at hun skal skrelle poteter o.l. Det er jo min mor, så jeg syns jo ikke det er ekkelt i den forstand, men jeg lurer jo på om hun gjør dette f.eks på jobb? Gjør hun det når hun er på besøk hos venninner? Jeg blir jo litt sånn småbekymret. Syns også foreldrene mine er ganske mye syke og forkjøla. Det kan jo såklart være pga jobb, barnebarn og sånn, men må jo innrømme at jeg tenker at det kan ha en sammenheng? Som sagt er jeg ikke hysterisk selv på håndvask, men føler jeg vasker hendene når jeg har grunn til det. Og om foreldrene mine har mye beslk av barnebarn er det jo en god grunn sånn sett. Selv er jeg nesten aldri syk. Vet ikke helt hva jeg vil med dette egentlig, men lurer bare på om jeg "overreagerer"? 😅 Vi tåler jo alle litt bakterier. Det er jeg selv bevis på, men kanskje hun tar litt for lett på det? Anonymkode: cac09...0a9 Så det er greit å ikke vaske seg på hendene, så lenge ingen hører at du ikke gjør det? Er det det som er er logikken din? Du sier at hendene dine bare har rørt toalettpapiret? Hva med forrige gang noen bruke dette - gjorde man nr. 2 da? Og spyler du ikke ned etter at du har tisset? Man vasker seg alltid på hendene etter at man har vært på do - og det er ikke for å bevise for andre at man er hygienisk ! 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:58 #24 Del Skrevet onsdag kl 16:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo min mor, så jeg syns jo ikke det er ekkelt i den forstand Anonymkode: cac09...0a9 🤢🤢🤢 Selvfølgelig er det ekkelt med uvaskede hender etter dobesøk uavhengig av hvor mye genetisk materiale man deler med den som ikke vasker hendene! ÆSJ! Dere er noen griser begge to, fysj. Anonymkode: 32fd5...e0f 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet onsdag kl 16:59 #25 Del Skrevet onsdag kl 16:59 (endret) Det er ikke så ofte jeg bruker frasen "alle vet", men nå må jeg bare. ALLE vet at man ALLTID skal vaske hendene etter at man har vært på do, uansett om man har gjort nr. 1 eller nr. 2. Dette gjelder så klart også når man er hjemme hos seg selv. Man får jo besøk innimellom. Skal man la besøket drasse med seg dine bakterier videre da, bare fordi man ikke gidder å stå i ro i 20 sekunder etter dobesøket? Nå kjenner jeg at jeg blir sjokkert over enkelte medlemmer her. Fysjom! Endret onsdag kl 16:59 av Gaia Skrivefeil 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:14 #26 Del Skrevet onsdag kl 18:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man får som regel spor av urin på hånden man har brukt til å tørke seg med, så da drar du jo utover urinspor rundt omkring på alt du tar på etterpå da? 🤮 Anonymkode: fc865...09b Det er gjort undersøkelser om hvor man finner mest bakterier da. Kan hende litt oppdatering av kunnskap hadde sjokkert deg enda mer.. hva tror du om mobilen du stadig vekk holder i hånden, hva med oppvaskkluten på kjøkkenet? Er ikke sikkert toalettbruk uten vask er noe verre, langt der i fra. Anonymkode: d04c3...b20 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:18 #27 Del Skrevet onsdag kl 18:18 Dere er like ekle begge to, ta dere sammen! Anonymkode: 09c6e...ddb 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:23 #28 Del Skrevet onsdag kl 18:23 Æsj i alle dager ??? Anonymkode: 7c5c1...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:23 #29 Del Skrevet onsdag kl 18:23 Du har muligens ikke så lett for det? Altså hva får deg til å tro at du ikke sprer de ekle basseluskene bare fordi det tilfeldig er ditt eget toalett du har brukt. Du sprer det naturligvis like mye i det sekundet du drar til butikken med de motbydelige uvaska hendene. Fy F, jeg trodde knapt det ekstisterte folk som går på dass uten noe så elementært som basal håndhygiene. Og for et fokus, når du en sjelden gang vasker hendene er det fordi du har selvinnsikt nok til å forstå at de rundt deg synes det er ekkelt som fy. Ikke for hindre bakterier å spre seg Anonymkode: 373c8...34a 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:10 #30 Del Skrevet onsdag kl 19:10 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er gjort undersøkelser om hvor man finner mest bakterier da. Kan hende litt oppdatering av kunnskap hadde sjokkert deg enda mer.. hva tror du om mobilen du stadig vekk holder i hånden, hva med oppvaskkluten på kjøkkenet? Er ikke sikkert toalettbruk uten vask er noe verre, langt der i fra. Anonymkode: d04c3...b20 Er det det som er logikken din? At siden det er så mye bakterier overalt, så gir du blaffen i håndvask etter dobesøk? Man må selvsagt være hygienisk på andre steder enn etter toalettbesøk.. Jeg vasker alltid hendene før jeg skal lage eller spise mat, og alltid etter at jeg kommer hjem igjen etter å ha være ute. Vasker også telefonen med en antibac-vipe jevnlig, tar ikke på dørhåndtak, rulletrapp-gelender, heisknapper o.l, og er generelt forsiktig med alt sånt. Litt bakterier får man jo i seg uansett, men man trenger ikke gi blaffen i alt avhygiene av den grunn. Anonymkode: fc865...09b 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:15 #31 Del Skrevet onsdag kl 19:15 Æsj, vasker dere ikke hendene deres? Håndvask skal man selvfølgelig gjøre etter å ha gått på do, uavhengig av om det er nummer en eller to. Dette gjelder både deg og din mor, hjemme og på besøk. Anonymkode: f7f76...18a 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet onsdag kl 19:16 #32 Del Skrevet onsdag kl 19:16 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, men jeg gjør det på eget toalett hvor jeg aldri har besøk. Hun gjør det samtidig som hun har besøk og lager mat rett etter. Anonymkode: cac09...0a9 Det høres jo ikke ut som du vet hvorfor man skal vaske hendene. Det spiller ingen rolle om det er hjemme hos seg selv eller ikke - man gjør det for å ikke spre kroppsvæsker, potensielle bakterier og parasitter rundt i huset. Det er ikke kult å spre slik til hverken andre overflater i huset andre mennesker eller mat. 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:20 #33 Del Skrevet onsdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hjemme har jeg jo kontroll på hva som er vasket og ikke. På et toalett som mange bruker så har man jo ikke det. Tror dere skjønner hva jeg mener UTEN å legge godviljen til. Anonymkode: cac09...0a9 Ja, men du tørker deg jo nedentil etter at du har vært på do og hendene er da i et område hvor bakterier herjer fritt. Selv om du ikke får urin på hendene. Sykt ekkelt å ikke vaske hendene uansett hva man har gjort på do og hvor man er! Anonymkode: ef981...834 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:34 #34 Del Skrevet onsdag kl 19:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er gjort undersøkelser om hvor man finner mest bakterier da. Kan hende litt oppdatering av kunnskap hadde sjokkert deg enda mer.. hva tror du om mobilen du stadig vekk holder i hånden, hva med oppvaskkluten på kjøkkenet? Anonymkode: d04c3...b20 Ja, men det er fordi folk tar på mobilen med skitne fingre....og ikke lar kluter tørke. Ikke fordi det er stilig å droppe håndvask. Anonymkode: d3bf7...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet onsdag kl 19:40 #35 Del Skrevet onsdag kl 19:40 Hjemme vasker jeg hendene etter nr 1 DERSOM det blir vått gjennom papiret. Dersom ikke, gjør jeg ikke det. Vasker alltid hendene på offentlige toaletter og hos venner/familie, og alltid etter nr 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:41 #36 Del Skrevet onsdag kl 19:41 Æsj, både du og din mor er ekle. Man skal alltid vaske hendene etter dobesøk - uavhengig av hva man har gjort der. Håper ikke du går rett fra do og til brødboksen, også håper jeg at du med selvfølgelighet vasker hendene når du skal lage mat. Tenker på hvor ekkelt det er hvis jeg må håndhilse på sånne som deg og din mor. Vasker din far hendene etter dobesøk, eller er dere noen store griser hele gjengen? Anonymkode: e6a61...778 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:42 #37 Del Skrevet onsdag kl 19:42 Perfume skrev (1 minutt siden): Hjemme vasker jeg hendene etter nr 1 DERSOM det blir vått gjennom papiret. Dersom ikke, gjør jeg ikke det. Vasker alltid hendene på offentlige toaletter og hos venner/familie, og alltid etter nr 2. Man skal ALLTID vaske hendene etter å ha vært på do, din gris. Anonymkode: e6a61...778 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:45 #38 Del Skrevet onsdag kl 19:45 Jeg likestiller ikke håndvask med å finne ut av at noen ikke utfører håndvask og lager tråd om det som likestilte i å mangle noe elementært. Anonymkode: 4242d...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:51 #39 Del Skrevet onsdag kl 20:51 Er det noe jeg har lagt merke til her på KG så er det alle som er helt hysteriske hva bakterier angår, og dobesøk i særdeleshet. Hva med de som driver gård og er borti kumøkk daglig, eller holder på med jord. De vasker seg kun om man har blitt møkkete på hendene. Hva med dengang det var utedo og ikke innlagt vann. Om man blir syk, så skyldes det i hovedsak virus fra dråpesmitte fra andre som hoster. Sjelden noen blir syke av bakterier, men vet om noen som ble syk av det pga. soppsporer i muggent korn. Anonymkode: fd4d4...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet onsdag kl 21:08 #40 Del Skrevet onsdag kl 21:08 Lærte vi ingenting i 2020? Vask henda etter toalettbesøk, når du kommer på jobb, før du lager mat/spiser, etter at du har rekt rundt og tatt på dørhåndtak og rekkverk på offentlige steder, og når du kommer hjem. Og legg på lokket på do før du spyler, så andre slipper å puste inn mikrodråper av avføringen din i 10-12 timer etterpå. Og ikke nys rett ut i lufta uten å dekke til. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå