Gå til innhold

Min mor vasker ikke hendene etter hun har gått på do

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til etter jeg ble voksen at min mor ikke vasker hendene når hun går på do. (Hvertfall nr 1)

Jeg har heller aldri vært hysterisk med håndvask. Om jeg bare skal tisse på mitt eget bad hjemme hvor jeg vet det er rent, så vasker jeg ikke nødvendigvis hendene om det eneste jeg tar på er dopapiret, men om jeg er på besøk med andre vasker jeg alltid hendene og om jeg f.eks ikke går på do engang, så vasker jeg hendene rett og slett fordi jeg vil jo ikke at noen skal tro at jeg går på do og bare dropper håndvasken.

Greia er at foreldrene mine har toalett i gangen som er rett ved siden av stua og da hører jeg jo at min mor trekker ned og kommer rett ut. Og dette gjør hun selv om hun rett før har sagt at hun skal skrelle poteter o.l. 

Det er jo min mor, så jeg syns jo ikke det er ekkelt i den forstand, men jeg lurer jo på om hun gjør dette f.eks på jobb? Gjør hun det når hun er på besøk hos venninner? Jeg blir jo litt sånn småbekymret.

Syns også foreldrene mine er ganske mye syke og forkjøla. Det kan jo såklart være pga jobb, barnebarn og sånn, men må jo innrømme at jeg tenker at det kan ha en sammenheng?

Som sagt er jeg ikke hysterisk selv på håndvask, men føler jeg vasker hendene når jeg har grunn til det. Og om foreldrene mine har mye beslk av barnebarn er det jo en god grunn sånn sett.

Selv er jeg nesten aldri syk. Vet ikke helt hva jeg vil med dette egentlig, men lurer bare på om jeg "overreagerer"? 😅 Vi tåler jo alle litt bakterier. Det er jeg selv bevis på, men kanskje hun tar litt for lett på det?

Anonymkode: cac09...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

So? Jeg er mann og vasker da heller henda før jeg går på do og gjør nr1. Henda mine er borti alt mulig i løpet av en dag, mens utstyret er trygt forvart i undertøyet og brukes ikke til å åpne dører eller ta på andre ting. 

Anonymkode: e78b1...4ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre måttet oppdra folk i den generasjonen selv. Ikke greit 😅

Anonymkode: b6003...1b0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

So? Jeg er mann og vasker da heller henda før jeg går på do og gjør nr1. Henda mine er borti alt mulig i løpet av en dag, mens utstyret er trygt forvart i undertøyet og brukes ikke til å åpne dører eller ta på andre ting. 

Anonymkode: e78b1...4ef

Æsj ra på tissen uten å vaske henda ettrrpå er jo enda verre. 

Anonymkode: 16dc5...35d

• Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Du gjør jo det samme selv?

Ja, men jeg gjør det på eget toalett hvor jeg aldri har besøk. Hun gjør det samtidig som hun har besøk og lager mat rett etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ekkelt å ikke vaske hendene etter å ha vært på do. Selv hjemme hos seg selv. Så du er ikke akkurat stort bedre selv, for du gjør jo det samme selv. 

Anonymkode: 20551...445

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er ekkelt å ikke vaske hendene etter å ha vært på do. Selv hjemme hos seg selv. Så du er ikke akkurat stort bedre selv, for du gjør jo det samme selv. 

Anonymkode: 20551...445

Hjemme har jeg jo kontroll på hva som er vasket og ikke. På et toalett som mange bruker så har man jo ikke det. Tror dere skjønner hva jeg mener UTEN å legge godviljen til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men jeg gjør det på eget toalett hvor jeg aldri har besøk. Hun gjør det samtidig som hun har besøk og lager mat rett etter.

Du drasser jo med deg de uvaska hendene dine videre likevel?

Om man skal pirke på andre bør man være nær plettfri selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjemme har jeg jo kontroll på hva som er vasket og ikke. På et toalett som mange bruker så har man jo ikke det. Tror dere skjønner hva jeg mener UTEN å legge godviljen til.

Det er jo hendene dine som ikke er vasket. Eller gnir du musa over hele badet under toalettbesøk?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dere er begge uhygeniske. Også hjemme hos deg selv må hendene vaskes. Ellers blir jo alt du tar i hjemme etter dobesøk potensielt fullt av uhumskheter.

Anonymkode: ccf5f...04d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske seg med såpe og vann etter dobesøk gjør man uansett, det er barnelærdom! Husk også tommeltottene. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo min mor, så jeg syns jo ikke det er ekkelt i den forstand,

Hæ? Min pappa er min far, vil ikke dermed si jeg har lyst på hans kukbakterier i chipsskåla eller på kjøleskapsdøra. Selvfølgelig er det ekkelt og frastøtende med mennesker som ikke vasker hendene etter å ha vært på do!!

Anonymkode: b4736...17e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, men jeg kan garantere at ikke alle som står utenfor hører det fordi lyden fra vasken blir kamuflert av lyden fra toalettet når jeg trekker ned (og suset nå sisterne fylles opp igjen).

Anonymkode: 9b9bf...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det mye æsj og fysj når dere puler også da? Noen til og med som slikker og suger, hva sier du nå??

Anonymkode: d04c3...b20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig vasker man hender etter man har vært på do. Folk trykker på spyl-ned knappen etter de har tørket seg i rumpen så selvom du «bare har tisset» sprer du avføringsbakterier utover alt. Fysj! 😣

Anonymkode: 878fc...ce6

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig vasker man hender etter man har vært på do. Folk trykker på spyl-ned knappen etter de har tørket seg i rumpen så selvom du «bare har tisset» sprer du avføringsbakterier utover alt. Fysj! 😣

Tiss er ikke farlig å svelge med mindre du har kjønnssykdommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og mora di får ta en samtale om dette, og så får vi alle håpe at dere begge klarer å oppnå normal hygiene.

Jeg klarer virkelig ikke å begripe hva som er så bra med å ikke vaske hendene...

Anonymkode: 304e0...6cb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tiss er ikke farlig å svelge med mindre du har kjønnssykdommer.

Har ikke sagt ett kvekk om at det er farlig, jeg syns det er ekkelt. Det tar 20 sekunder å vaske hender, bare gjør det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...