AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:52 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:52 Hei, Jeg bruker nå NAN Ha1 (den på apoteket) til mitt barn på 3 uker kombinert med det jeg klarer å pumpe ut av morsmelk. På natten gir jeg alltid NAN Ha, men hadde vært veldig praktisk med ferdigblandet, noe som ikke finnes slik jeg har forstått. Noen som har gitt NAN Ha til vanlig men likevel gitt vanlig NAN ferdigblandet? Har aldri prøvd vanlig NAN, bruker Ha fordi noen fortalte meg det vat mildere for magen Anonymkode: 54cea...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Kan du ikke blande flaskene på forhånd, ha dem i kjøleskapet og varme de om natten og gi? Helsenorge har fine veiledninger på dette. https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/alt-om-spedbarnsmat/morsmelkerstatning-video/tilberede-og-oppbevare/#hvordan-lage-til-morsmelkerstatning-for-flere-maltider Anonymkode: 98f40...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Lag ferdige flasker og varm i mikro (du må bare huske å blande godt så du ikke får hotspots i melka). Anonymkode: 491e1...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimammane Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan du ikke blande flaskene på forhånd, ha dem i kjøleskapet og varme de om natten og gi? Helsenorge har fine veiledninger på dette. https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/alt-om-spedbarnsmat/morsmelkerstatning-video/tilberede-og-oppbevare/#hvordan-lage-til-morsmelkerstatning-for-flere-maltider Anonymkode: 98f40...de3 Men Jeg trodde ikke man kan varme opp melken på nytt? Her står det at man skal kaste melken som ikke brukes innen 24 timer, men må barnet drikke det kaldt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimammane Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lag ferdige flasker og varm i mikro (du må bare huske å blande godt så du ikke får hotspots i melka). Anonymkode: 491e1...fad Kan man bruke micro? Trodde ikke det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Mummimammane skrev (Akkurat nå): Kan man bruke micro? Trodde ikke det jeg Det frarådes fordi det finnes folk der ute som ikke forstår konseptet med å sjekke hvor varm melken er og blande godt. morsmelk skal vel ikke i mikro, men erstatning kan fint varmes sånn. Mummimammane skrev (46 minutter siden): Men Jeg trodde ikke man kan varme opp melken på nytt? Her står det at man skal kaste melken som ikke brukes innen 24 timer, men må barnet drikke det kaldt da? Det går helt fint å lage opp flasker for feks et døgn (står det mer enn 24 timer da kastes det). Så lenge du har god hygiene så går det helt fint. evt kjøp deg babybrezza. Mattilsynet har nye retningslinjer for tilberedning av erstatning, så nå kan man fint blande med vann som holder 40 grader (og det må være kokt for barn under 6 mnd så klart). Dette gjør at babybrezza er helt ok for mme (tidligere ble de frarådet fordi de ikke blandet med varmt nok vann). Anonymkode: 491e1...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det frarådes fordi det finnes folk der ute som ikke forstår konseptet med å sjekke hvor varm melken er og blande godt. morsmelk skal vel ikke i mikro, men erstatning kan fint varmes sånn. Det går helt fint å lage opp flasker for feks et døgn (står det mer enn 24 timer da kastes det). Så lenge du har god hygiene så går det helt fint. evt kjøp deg babybrezza. Mattilsynet har nye retningslinjer for tilberedning av erstatning, så nå kan man fint blande med vann som holder 40 grader (og det må være kokt for barn under 6 mnd så klart). Dette gjør at babybrezza er helt ok for mme (tidligere ble de frarådet fordi de ikke blandet med varmt nok vann). Anonymkode: 491e1...fad Må legge til, blander du for et døgn er det viktig at flaskene kjøles ned fort, så bruk gjerneå vannbad med rennende kaldt vann. Anonymkode: 491e1...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimammane Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Men hvis barnet har drokket av halve flasken, så kan jeg ikke varme opp resten igjenn i micro eller vannbad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #9 Del Skrevet 54 minutter siden Mummimammane skrev (9 minutter siden): Men hvis barnet har drokket av halve flasken, så kan jeg ikke varme opp resten igjenn i micro eller vannbad? Nei Anonymkode: 07ce3...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #10 Del Skrevet 43 minutter siden Mummimammane skrev (20 minutter siden): Men hvis barnet har drokket av halve flasken, så kan jeg ikke varme opp resten igjenn i micro eller vannbad? Nei. Når flasken er begynt på så må den brukes i løpet av en time eller kastes Anonymkode: 491e1...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå