AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:03 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser mange klager over hvor slitsomt det er å ha barn. Syns det er unødvendig. Flere som blir lei seg av dette? Anonymkode: 391e4...06b Nei, bare scroller videre på teamer som ikke intresserer meg Anonymkode: 14a45...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:03 #22 Del Skrevet onsdag kl 15:03 Nei. Jeg var ufrivillig barnløs i en årrekke, og det ble aldri egne barn på oss. Men har da full sympati for at det å ha barn er ekstremt klagende. Når noen klager, eller ytrer, utfordringer, så har jeg medfølelse. Og så klarer jeg å kanalisere det inn mot takknemlighet for at jeg aldri havnet i den situasjonen da det biologiske behovet herjet som verst. Anonymkode: e2392...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:03 #23 Del Skrevet onsdag kl 15:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke ufrivillig barnløs/prøver så det er mulig jeg ikke burde uttale meg, men jeg velger likevel å gjøre det. Jeg har aldri hørt noen klage på at de har barn. Jeg har hørt foreldre til kolikkbabyer klage på at det er slitsomt at ungene skriker 24/7. Jeg har hørt foreldre til babyer/barn med elendig søvnmønster klage på at de ikke får sovet nok. Jeg har hørt foreldre til hyperaktive barn type duracellkanin på speed klage på at de aldri får sittet to minutter uten å måtte hanke noen ned fra taklampa eller gardinbrettet. Jeg har altså hørt slitne foreldre klage på de momentene som gjør dem slitne. Dette er ikke å klage på at man har barn. Alle kan bli slitne. Alle har lov å klage på det de blir slitne av, lufte tankene rundt det som er slitsomt. Uavhengig av om det er jobben, pendlerveien, den sure naboen, aldrende foreldre, partner eller barn. Går du rundt og blir lei deg over at folk klager over behandlingstiden for huslån også, TS? Eller er det bare slik at du så inderlig gjerne skulle hatt barn at du ikke evner å se at barn er hardt arbeid, hardt arbeid er slitsomt og at det av og til kan være godt å lufte det som er slitsomt? Anonymkode: ff422...37e Det er forskjell på å lufte ut litt og få snudd det og bare klage Anonymkode: 0376d...4e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:08 #24 Del Skrevet onsdag kl 15:08 Folk klager på alt. Blir mer irritert over de som alltid skal klage på litt regn, selv om det har vært sol i 4 uker i strekk rett før. Barn, vel barn er slitsomme. Slik er det bare, og synes folk skal få lov til å klage på ting der det faktisk er grunn for å klage. Anonymkode: a6ee9...d32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 15:23 #25 Del Skrevet onsdag kl 15:23 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har vært heldig og hatt barn som sov godt, ja 🙂. Ellers var de oppdratt til å oppføre seg ordentlig, og flinke til å leke selv. Det blir gjerne hva man gjør det til, så lenge det ikke er snakk om diagnoser eller sykdommer. Anonymkode: d0dde...465 Så flott ..da har du det perfekt. Men klare du ikke å se at ingen barn er like..trenger ikke diagnosen for at barn er slitsom. Ja det er slitsomt som du har et barn som våkner flere ganger i løpet av natten..et barn som ikke klarer å finne på ting selv hele tiden...søsken som krangler...eller når minsten er sliten å lei ( ja barn blir faktisk lei de å) Men for meg som høres det ut som at vi ikke elsker barna våre bare for de er litt slitsomme innimellom. Har du en sånn perfekt mann at du ikke blir lei han eller ting han gjør? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:32 #26 Del Skrevet onsdag kl 15:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser mange klager over hvor slitsomt det er å ha barn. Syns det er unødvendig. Flere som blir lei seg av dette? Anonymkode: 391e4...06b Hvorfor skal du bli lei deg av det? Er det ditt problem? Anonymkode: 1a026...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:19 #27 Del Skrevet onsdag kl 16:19 mommyaka skrev (52 minutter siden): Så flott ..da har du det perfekt. Men klare du ikke å se at ingen barn er like..trenger ikke diagnosen for at barn er slitsom. Ja det er slitsomt som du har et barn som våkner flere ganger i løpet av natten..et barn som ikke klarer å finne på ting selv hele tiden...søsken som krangler...eller når minsten er sliten å lei ( ja barn blir faktisk lei de å) Men for meg som høres det ut som at vi ikke elsker barna våre bare for de er litt slitsomme innimellom. Har du en sånn perfekt mann at du ikke blir lei han eller ting han gjør? Jeg skjønner bare ikke den sytingen og klagingen. Litt lei kan vel alle bli, men så lei at man skriver innlegg om det? Eller så utslitt? Familielivet er da virkelig ikke så utmattende for friske mennesker som er to om det. Det er selvfølgelig travelt innimellom, men ikke så ille at man må klage vel? Det er jo bare livet 🙂 Anonymkode: d0dde...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:25 #28 Del Skrevet onsdag kl 16:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er derfor jeg skreiv at noen ikke tåler noen ting, og i tillegg elsker å dyrke det som er tøft, i stedet for å brush it off. Jeg har hatt et sykt barn, så kan ikke si at jeg har så mye sympati med de som har friske terminfødte barn som klager over at de ikke har sovet noen ting og når man spør litt mer så er det snakk om bare én dårlig natt eller at de har vært våken 2-3 gang ila en natt og at barnet sovna med en gang igjen. Men jeg sier selvsagt ikke at jeg ikke har sympati med dem, jeg sier bare "åh huff, det hørtes heftig ut!" Og så tenker jeg i mitt stille sinn at det er enda godt de ikke fikk et sykt barn, for da hadde de vel blitt innlagt på psykiatrisk. Anonymkode: 3459e...b12 Du forstår fremdeles ikke du. Hvem som avgjør da at "noen ikke tåler noen ting"? Hvor går grensene? Eller er det dine grenser du snakker om? Det du mener er akseptabelt? Har det slått deg at vi har ulike grenser? Ulikt syn på hva vi makter og orker? Bare fordi du har opplevd å ha ett sykt barn betyr ikke at du har fasiten på hva som er grensene for andre foreldre, selv om de ikke har ett sykt barn. Høres ut som livet er en konkurranse. Må være slitsomt å ha det slik. Anonymkode: 0d99c...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:28 #29 Del Skrevet onsdag kl 16:28 Er helt andre krav til foreldrene nå til dags, enn hva det var for bare noen tiår tilbake. Idag skal en sjonglere full jobb med å vere superdeltakende forelder på fritiden, og ungene skal følges opp i ett og alt fra dag 1. Selv om mødrene nå til dags er i fullt arbeid, er de faktisk mer ilag med barna enn hva hjemmeværende mødre var nedpå 70 tallet, og det bør si sitt. Att de innimellom klager, bør de få lov til, for denne kabalen er ikke lett å få opp, døgnet har ikke nok timer og dette er slitsomt. Jeg er full i beundring til dagens foreldre, som jeg håper av og til setter foten ned og tenker att nå er det nok styr, nå roer vi ned etpar hakk og tar en grandis til middag og setter på tv'n dere, idag trenger vi litt ro. Anonymkode: 875ef...efb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:42 #30 Del Skrevet onsdag kl 16:42 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du forstår fremdeles ikke du. Hvem som avgjør da at "noen ikke tåler noen ting"? Hvor går grensene? Eller er det dine grenser du snakker om? Det du mener er akseptabelt? Har det slått deg at vi har ulike grenser? Ulikt syn på hva vi makter og orker? Bare fordi du har opplevd å ha ett sykt barn betyr ikke at du har fasiten på hva som er grensene for andre foreldre, selv om de ikke har ett sykt barn. Høres ut som livet er en konkurranse. Må være slitsomt å ha det slik. Anonymkode: 0d99c...62b Dette er et diskusjonsforum, så det er vel åpenbart at det er jeg som tenker at enkelte ikke tåler noen ting Det er ikke en objektiv måleenhet liksom. Min subjektive oppfatning (siden dette tydeligvis må presiseres) er at folk har et så stort fokus på det negative at jeg trodde det kunne bli grusomt å få barn og var usikker på om jeg skulle få barn i det hele tatt. Det må være lov å si. Heldigvis tok jeg mot til meg og fikk barn (etter mye prøving) og fant ut at mange folk har en negativ innstilling og dyrker dette, som gjør at de får et fokus på hvor forferdelig det er å våkne 2 ganger ila en natt i stedet for å fokusere på andre ting og være takknemlig for det man har. Tåler du veldig lite selv eller er veldig fokusert på negative aspekter ved det å ha barn, siden du åpenbart ikke tåler at jeg mener dette? Og ja du har rett i at det kan virke som det er en konkurranse blant enkelte om å ha det verst mulig, og jeg er glad jeg ikke har det fokuset Det er helt fantastisk å være forelder og derfor tror også folk at vi ikke har noen utfordringer med barnet vårt og blir helt sjokkert hvis de spør inngående om hvor mye jeg sover for eksempel og jeg svarer feks antall timer jeg sover om nettene etc, fordi folk er vant til at man bare snakker om hvor fælt det er. Jeg er en sånn person som går trilletur i snø og motvind og lukker øynene for å kjenne snøen og vinden mot kinnene mine og hvor godt det kjennes, i stedet for å fokusere på at det er dårlig vær og føle med nedfor pga det, og jeg er glad for at det har vært masse snø på gangveien for da har jeg fått mye motstand på trilleturene som har gjort meg i bedre form, i stedet for å være sur for det samme. Skjønner du? Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Anonymkode: 3459e...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:53 #31 Del Skrevet onsdag kl 16:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er et diskusjonsforum, så det er vel åpenbart at det er jeg som tenker at enkelte ikke tåler noen ting Det er ikke en objektiv måleenhet liksom. Min subjektive oppfatning (siden dette tydeligvis må presiseres) er at folk har et så stort fokus på det negative at jeg trodde det kunne bli grusomt å få barn og var usikker på om jeg skulle få barn i det hele tatt. Det må være lov å si. Heldigvis tok jeg mot til meg og fikk barn (etter mye prøving) og fant ut at mange folk har en negativ innstilling og dyrker dette, som gjør at de får et fokus på hvor forferdelig det er å våkne 2 ganger ila en natt i stedet for å fokusere på andre ting og være takknemlig for det man har. Tåler du veldig lite selv eller er veldig fokusert på negative aspekter ved det å ha barn, siden du åpenbart ikke tåler at jeg mener dette? Og ja du har rett i at det kan virke som det er en konkurranse blant enkelte om å ha det verst mulig, og jeg er glad jeg ikke har det fokuset Det er helt fantastisk å være forelder og derfor tror også folk at vi ikke har noen utfordringer med barnet vårt og blir helt sjokkert hvis de spør inngående om hvor mye jeg sover for eksempel og jeg svarer feks antall timer jeg sover om nettene etc, fordi folk er vant til at man bare snakker om hvor fælt det er. Jeg er en sånn person som går trilletur i snø og motvind og lukker øynene for å kjenne snøen og vinden mot kinnene mine og hvor godt det kjennes, i stedet for å fokusere på at det er dårlig vær og føle med nedfor pga det, og jeg er glad for at det har vært masse snø på gangveien for da har jeg fått mye motstand på trilleturene som har gjort meg i bedre form, i stedet for å være sur for det samme. Skjønner du? Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Anonymkode: 3459e...b12 Du kan ikke avslutte innlegget ditt med det der når du innledningsvis liksom er så raus at du presiserer at det er din subjektive oppfatning. Jeg synes det er merkelig å i det hele tatt tenke at andre sutrer og dyrker elendigheten når de bemerker at de er trøtte, slitne og lei. Men, for all del. Jeg tenkte slik som deg før jeg og. Og så ble jeg voksen og fant ut av vi mennesker har ulike grenser. Der hvor jeg før tenkte "Pøh, sytepave" tenker jeg nå at vi mennesker er ulike. Mitt glass er kanskje mindre enn ditt og rommer desto mindre. Men det er ikke mindre fullt av den grunn når det faktisk er fullt. Anonymkode: 0d99c...62b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 17:10 #32 Del Skrevet onsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke den sytingen og klagingen. Litt lei kan vel alle bli, men så lei at man skriver innlegg om det? Eller så utslitt? Familielivet er da virkelig ikke så utmattende for friske mennesker som er to om det. Det er selvfølgelig travelt innimellom, men ikke så ille at man må klage vel? Det er jo bare livet 🙂 Anonymkode: d0dde...465 Men hvorfor tror du syting og klaging er lik være lei...det er det du som tror...jeg er lei mye i livet... men jeg syter og klager ikke. Og bare for at du ikke er lei noe i livet og aldri blir sliten.. Så blir faktisk andre det. Hvorfor er du her inne når du har perfekt liv, barn og mann? For å vise hvor flott du er..og at andre ikke skal kunne klage..for du er jo ikke lei.. eller sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:25 #33 Del Skrevet onsdag kl 17:25 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du kan ikke avslutte innlegget ditt med det der når du innledningsvis liksom er så raus at du presiserer at det er din subjektive oppfatning. Jeg synes det er merkelig å i det hele tatt tenke at andre sutrer og dyrker elendigheten når de bemerker at de er trøtte, slitne og lei. Men, for all del. Jeg tenkte slik som deg før jeg og. Og så ble jeg voksen og fant ut av vi mennesker har ulike grenser. Der hvor jeg før tenkte "Pøh, sytepave" tenker jeg nå at vi mennesker er ulike. Mitt glass er kanskje mindre enn ditt og rommer desto mindre. Men det er ikke mindre fullt av den grunn når det faktisk er fullt. Anonymkode: 0d99c...62b Man kan øve seg på å få glass som rommer mer. Det å tenke annerledes om utfordringer man møter og ikke grave seg ned i elendighet vil gjøre om på nervebaner i hjernen din. Det krever at man fokuserer på det og jobber med det mye. Du kan for eksempel lese boken "mindfulness i psykologisk behandling". Anonymkode: 3459e...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 18:24 #34 Del Skrevet onsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Man kan øve seg på å få glass som rommer mer. Det å tenke annerledes om utfordringer man møter og ikke grave seg ned i elendighet vil gjøre om på nervebaner i hjernen din. Det krever at man fokuserer på det og jobber med det mye. Du kan for eksempel lese boken "mindfulness i psykologisk behandling". Anonymkode: 3459e...b12 🤦🤦🤦 Kanskje du skal lese boken.. forstå andre mennesker. Hvorfor bruker du 😀 hele tiden...der virker som du er 15 år eller egentlig veldig usikker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet onsdag kl 18:29 #35 Del Skrevet onsdag kl 18:29 Nei. På ingen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:34 #36 Del Skrevet onsdag kl 18:34 Nei. Skjønner de veldig godt. Barn er moe herk. Anonymkode: 11d8e...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 18:41 #37 Del Skrevet onsdag kl 18:41 Jeg forstår godt at man kan bli sliten og klage over det i blant. Hva jeg ikke forstår er de som ikke holder ut med barna sine en sommerferie, en påske, ei helg. Blir ikke lei meg av å lese om dette, men mer irritert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 18:43 #38 Del Skrevet onsdag kl 18:43 Amossa skrev (1 minutt siden): Jeg forstår godt at man kan bli sliten og klage over det i blant. Hva jeg ikke forstår er de som ikke holder ut med barna sine en sommerferie, en påske, ei helg. Blir ikke lei meg av å lese om dette, men mer irritert. Hva legger du i ikke holde ut? Har du barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 19:40 #39 Del Skrevet onsdag kl 19:40 mommyaka skrev (44 minutter siden): Hva legger du i ikke holde ut? Har du barn? Jeg har lest flere innlegg her på KG hvor foreldre skriver om hvor lei og slitne de er etter ferier og fridager, at de bare ønsker at barnehagen skal åpne. Noen klager over at de aldre har "barnefri", ikke har tid til å trene. De beskriver småbarn tiden som uutholdelig Jeg har to barn som nå er voksne. Vi var sammen med barna hver helg og hver ferie. Skulle vi på noe, så betalte vi nabojenta til barnevakt. Husker jeg i blant var så sliten etter jobb at jeg sovnet med ungene på fanget under barne-TV. At jeg sukket lettet når siste natta-sangen var unnagjort. Men sånn er det å ha småbarn! Det varer en kort perioden, og brått er de store. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 19:44 #40 Del Skrevet onsdag kl 19:44 Amossa skrev (2 minutter siden): Jeg har lest flere innlegg her på KG hvor foreldre skriver om hvor lei og slitne de er etter ferier og fridager, at de bare ønsker at barnehagen skal åpne. Noen klager over at de aldre har "barnefri", ikke har tid til å trene. De beskriver småbarn tiden som uutholdelig Jeg har to barn som nå er voksne. Vi var sammen med barna hver helg og hver ferie. Skulle vi på noe, så betalte vi nabojenta til barnevakt. Husker jeg i blant var så sliten etter jobb at jeg sovnet med ungene på fanget under barne-TV. At jeg sukket lettet når siste natta-sangen var unnagjort. Men sånn er det å ha småbarn! Det varer en kort perioden, og brått er de store. Jepp sånn er det..og da er det slitsom i tider. Men det bryr ikke at vi ikke elsker barna våre og har det flott tid med de. Jeg mener..jeg elsker kællen min...men innimellom er han slitsomt...og da er det fint å få litt alene tid 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå