AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:47 #41 Del Skrevet onsdag kl 19:47 mommyaka skrev (1 time siden): 🤦🤦🤦 Kanskje du skal lese boken.. forstå andre mennesker. Hvorfor bruker du 😀 hele tiden...der virker som du er 15 år eller egentlig veldig usikker Det var et velment råd som man kan velge å ikke følge hvis man trives med å ha det slik man har det ♥️ Anonymkode: 3459e...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 19:47 #42 Del Skrevet onsdag kl 19:47 mommyaka skrev (1 minutt siden): Jepp sånn er det..og da er det slitsom i tider. Men det bryr ikke at vi ikke elsker barna våre og har det flott tid med de. Jeg mener..jeg elsker kællen min...men innimellom er han slitsomt...og da er det fint å få litt alene tid 🤣 Nettopp! Husker en venninne av meg brukte å si dette til gutten sin: Å, du måtte ha vært gift og bodd i Bergen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:51 #43 Del Skrevet onsdag kl 19:51 Syns klaginga OVER AT FOLK KLAGER på å ha barn, er mye verre enn at folk klager på å ha barn. Jeg hører i hvert fall mye oftere at folk uten barn klager og syter over at folk med barn syter sånn. Jeg hører faktisk ikke foreldre klage så mye. Anonymkode: cc4c8...915 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:32 #44 Del Skrevet onsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er forskjell på å lufte ut litt og få snudd det og bare klage Anonymkode: 0376d...4e4 Det finnes absolutt mennesker som ikke later til å ha det godt med seg selv om de ikke har noe å klage på, men disse er faktisk svært sjeldne. Om ungen ikke sover og man selv ikke sover og dermed har behov for å lufte frustrasjon over søvnmangel, snakker man naturlig nok ikke i samme åndedrag om hvor godt ungen spiser. Også omvendt, om man har et småspist og kresent barn som det er mye arbeid å få næring i og man har behov for å lufte frustrasjon rundt det, snakker man ikke i samme åndedrag om hvor godt ungen sover om natta. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner du? Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Anonymkode: 3459e...b12 Dette er det mest idiotiske uttrykket i det norske språk. Innstilling kan ikke endre alt. Skjønner du? Det er både lovlig og sunt å av og til ikke ta det en stakket stund, lufte ut frustrasjon og fortvilelse i en klagesang før man retter ryggen og går på igjen med krum hals. Å legge lokk på og fortrenge følelser er usunt. Anonymkode: ff422...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #45 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 18.28): Selv om mødrene nå til dags er i fullt arbeid, er de faktisk mer ilag med barna enn hva hjemmeværende mødre var nedpå 70 tallet, og det bør si sitt. Anonymkode: 875ef...efb Hvor har du dette fra? Vil gjerne ha kilde, for det var interessant Anonymkode: 391e4...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #46 Del Skrevet 15 timer siden Nei, jeg skjønner de jeg😂 Barn er verdens største gave og verdens største plage. Elsker de over alt men de kan trykke på noen knapper kan du si. Hvorfor plager det deg? Du har ikke barn selv? Anonymkode: 98830...d5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #47 Del Skrevet 15 timer siden Det går an å bli lei ja, men en trenger vel ikke lage egne tråder på KG for å syte og klage? En sprer ut en unødvendig holdning om at det å ha barn er bare forferdelig slitsomt. Da gjør en det motsatte av hva som er viktig , nemlig å bite tenna sammen og tenke at det kommer andre dager at en er glad for å ha barn som gir en glede og overraskelser. Det kommer dager når barna er voksne og de flytter for seg selv og skaper sine egne liv. Da er det meningen en skal høste. Å vite at en har familie og barnebarn rundt seg gjør at en føler seg rik og ikke alene. Jo mere velstand og mindre motstand i hverdagen gjør at en takler dårligere utfordringer i voksenlivet og som foreldre . Anonymkode: 63426...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #48 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, jeg skjønner de jeg😂 Barn er verdens største gave og verdens største plage. Elsker de over alt men de kan trykke på noen knapper kan du si. Hvorfor plager det deg? Du har ikke barn selv? Anonymkode: 98830...d5d Tråden er postet på underforum "Prøvere og ufrivillig barnløse". Jeg ser at dette er noe flere ikke har fanget opp. Anonymkode: 920fb...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 15 timer siden #49 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 15.47): Ser mange klager over hvor slitsomt det er å ha barn. Syns det er unødvendig. Flere som blir lei seg av dette? Anonymkode: 391e4...06b Ja, jeg blir faktisk litt lei meg på vegne av barna over de foreldrene som spyr ut så mye eder og galle om hvor slitsomt, fælt og krevende det er å ha barn - uten å evne å si en eneste positiv ting om disse barna. I de tilfellene hvor folk evner å være balanserte og reflekterte, blir jeg åpenbart ikke lei meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #50 Del Skrevet 15 timer siden Amossa skrev (På 23.4.2025 den 21.40): Jeg har lest flere innlegg her på KG hvor foreldre skriver om hvor lei og slitne de er etter ferier og fridager, at de bare ønsker at barnehagen skal åpne. Noen klager over at de aldre har "barnefri", ikke har tid til å trene. De beskriver småbarn tiden som uutholdelig Klager på at barnehagen er stengt, besteforeldre som ikke passer osv. Kan lure på hvorfor de absolutt skulle ha barn. Det er ikke en veske de kan stolt vise frem kun når det passer. Anonymkode: 9c6c8...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #51 Del Skrevet 15 timer siden Mennesker blir slitne. Folk har ulike forutsetninger, ulike partnere, ulike barn, ulik økonomi og ulike boforhold. Alder og evt sykdom og psyke spiller også inn. Men alle blir slitne innimellom. Barn sover ikke nødvendigvis fordi om det er natt og foreldrene skal på jobb neste dag. Dessuten, uansett hvor fornøyd man er med hverdagen, vil det alltid være noe som ikke er perfekt. Når folk skriver her, er det for å lufte et problem, så da er det jo det som det fokuseres på i innlegget. Anonymkode: 6bb17...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #52 Del Skrevet 15 timer siden Nja, ikke lei, men jeg orker ikke å forholde meg til klagingen deres. Jeg humrer litt over de som stort sett har friske barn, hvor gjerne begge foreldrene er inne i bildet (iallfall delvis), og som klager. De aner ikke hvor tøft, utmattende og ekstremt det kan være å være forelder og jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å ta klagingen deres seriøst. Det de klager over er helt normale ting som man opplever ved å være forelder. Selv klager jeg ytterst sjeldent, selv hvor kjip og urettferdig jeg syns situasjonen er. Da jobber jeg heller med meg selv, sånn at jeg klarer å akseptere at situasjonen er slik nå og heller gjør det jeg kan for å endre situasjonen sånn at den blir bedre. Om så det eneste jeg kan gjøre er å gå meg en liten tur for å lufte hodet, så er det iallfall en del av å gjøre den tøffe og vanskelige situasjonen bedre. Anonymkode: 6588a...113 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #53 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har bare ett barn (født etter IVF), og jeg har hatt en del mislykkede søskenforsøk. Jeg forstår de som klager over at det er slitsomt å ha barn, og blir ikke lei meg. Alle vet at det til tider er slitsomt å ha barn, og det må være lov å uttrykke det. Så kan man få både medfølelse og innspill som gjør situasjonen lettere. Verden blir ikke bedre av at vi skal gå og holde ting inne. Anonymkode: 920fb...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #54 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går an å bli lei ja, men en trenger vel ikke lage egne tråder på KG for å syte og klage? En sprer ut en unødvendig holdning om at det å ha barn er bare forferdelig slitsomt. Da gjør en det motsatte av hva som er viktig , nemlig å bite tenna sammen og tenke at det kommer andre dager at en er glad for å ha barn som gir en glede og overraskelser. Det kommer dager når barna er voksne og de flytter for seg selv og skaper sine egne liv. Da er det meningen en skal høste. Å vite at en har familie og barnebarn rundt seg gjør at en føler seg rik og ikke alene. Jo mere velstand og mindre motstand i hverdagen gjør at en takler dårligere utfordringer i voksenlivet og som foreldre . Anonymkode: 63426...99f Så du tenker at de som syter å klager bare skal holde det inni seg? Det er jo mye bedre at de som har behovet ventilerer seg her enn til barnet f.eks. Hva med alle de som klager over at de sliter med å bli gravide, eller de som har valgt en dårlig partner til sitt barn. Kan ikke de også slutte å klage og skrive innlegg. De aller fleste mennesker vet at livet ikke møter på hindringer og motstand, det er helt naturlig. Å det må gå an å snakke om det som er vanskelig også. Anonymkode: ce174...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 12 timer siden #55 Del Skrevet 12 timer siden Hvorfor i alle dager skal jeg bli lei meg over at andre personer har følelser rundt egen situasjon som er helt legitime å ha? Hvorfor blir TS lei seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #56 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så du tenker at de som syter å klager bare skal holde det inni seg? Det er jo mye bedre at de som har behovet ventilerer seg her enn til barnet f.eks. Hva med alle de som klager over at de sliter med å bli gravide, eller de som har valgt en dårlig partner til sitt barn. Kan ikke de også slutte å klage og skrive innlegg. De aller fleste mennesker vet at livet ikke møter på hindringer og motstand, det er helt naturlig. Å det må gå an å snakke om det som er vanskelig også. Anonymkode: ce174...3cd Kom med en "ikke" Anonymkode: ce174...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå